În perioada 15 august – 30 septembrie 2014, UNICEF și Carrefour desfășoară o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală. În toate cele 25 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară, clienții pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat, ajutând astfel copiii să nu renunțe la școală.
În România, sunt aproximativ 400.000 de copii care nu merg regulat la școală. Mai mult, 2 din 10 copii nu termină opt clase. Pornind de la aceste statistici îngrijorătoare referitoare la copiii care părăsesc școala, UNICEF a demarat în 2010 campania “Hai la Școală” de prevenire și reducere a fenomenelor de absenteism și abandon școlar.
“Din experiența noastră, copiii vulnerabili beneficiază de educație atunci când profesorii colaborează cu părinții și cu comunitatea. Ne bucurăm că partenerul nostru Carrefour oferă clienților săi oportunitatea de a se implica simplu și rapid, ajutând astfel copiii să meargă la școală. O donație mică, de doar un leu, poate produce o schimbare pe termen lung pentru copii”, a declarat Sandie Blanchet, Reprezentantul UNICEF în România.
Campania de strângere de fonduri se bucură de sprijinul Andreei Marin, Ambasador al Bunăvoinței pentru UNICEF România.
„Educația îi poate ajuta pe copiii vulnerabili să reușească în viață. O donație de doar 1 leu poate face diferența și fiecare dintre noi poate contribui. Fiți alături de UNICEF și Carrefour și puteți schimba în bine viața unui copil”, a declarat Andreea Marin, Ambasador al Bunăvoinței pentru UNICEF.
Banii strânși în urma campaniei vor sprijini intervențiile UNICEF de la nivelul școlii, al familiei și al comunității. Intervențiile la nivelul școlii au ca scop transformarea școlii într-un mediu primitor pentru copii, formarea mediatorilor școlari, a directorilor și a cadrelor didactice pentru a-și adapta stilul de lucru nevoilor fiecărui elev. La nivelul familiei se urmărește întărirea legăturii părinților cu școala, implicarea lor în viața școlară a copiilor lor și acordarea de sprijin părinților prin consiliere și discuții individuale. Intervențiile la nivelul comunității urmăresc influențarea și mobilizarea membrilor comunității pentru a se implica și a sprijini familiile ai căror copii sunt în risc de abandon școlar.
„Strategia Carrefour pune accent pe sprijinirea comunităților și crearea unei vieți mai bune pentru români. Campania „Hai la Școală”, inițiată de UNICEF, ne permite să punem fundația unei societăți stabile și prospere luptând împotriva abandonului școlar din rândul copiilor ce provin din medii defavorizate”, a declarat Andreea Mihai, Director Marketing, Carrefour România.
Carrefour este unul dintre cei mai vechi parteneri ai UNICEF în România. Este pentru prima dată când UNICEF, în colaborare cu Carrefour, folosește add on bill (adăugarea la bon a unei sume fixe) ca metodă de strângere de fonduri în țara noastră.