pentru a contracara caderea pietei
In contextul crizei economice generale cu care se confrunta in prezent toti jucatorii din economia romaneasca si din cea globala, reteaua de hipermarketuri PIC resimte, ca si celelalte companii din retail, presiunile unei piete aflate in recesiune, in care scaderea consumului a condus la nevoia de transformare a afacerii prin restructurarea activitatilor si a personalului.
Criza economica fara precedent se reflecta in prezent prin scaderea abrupta a cererii de produse de larg consum, precum si prin accesul tot mai dificil la finantare bancara. Cu toate acestea, problemele curente pot fi rezolvate prin programul de restructurare a afacerii pe care PIC si l-a asumat si pe care il implementeaza in prezent prin implicarea managementului, dar si a furnizorilor, angajatilor si altor parteneri.
Planul de restructurare care este discutat deschis cu toate partile implicate, incluzand angajati, autoritati fiscale si principalele banci comerciale, a inclus o serie de masuri profunde de schimbare legate de restructurarea operatiunilor, eliberarea de lichiditati, restructurarea personalului si reducerea costurilor.
“Ceea ce este fundamental in aceasta perioada de constrangeri financiare tranzitorii, dar apasatoare, este un acord corect cu partenerii nostri de afaceri (furnizorii, angajatii, bancile)”, a declarat Dragos Stancu, Manager General PIC – Divizia Hypermarket. “Cu sprijinul angajatilor, al echipei de management si al partenerilor nostri de afaceri, ne asteptam ca in cateva luni sa revenim la normal. Spre deosebire de concurentii sai, PIC nu beneficiaza de suportul unor retele globale si de acceea Statul ar trebui sa ajute mai mult in rezolvarea problemelor firmelor romanesti pentru a proteja locurile de munca ale oamenilor si afacerile locale” , a declarat Managerul General PIC, Dragos Stancu.
“De asemenea, suntem constienti ca aceste momente reprezinta o incercare si pentru angajatii nostri. Cu toate acestea, este important acum ca ei sa inteleaga situatia cu care ne confruntam si nevoia de a face o serie de sacrificii pentru redresarea companiei”, a adaugat Dragos Stancu. Pentru a adresa nevoile curente de informare si suport ale angajatilor, a fost initiata o campanie interna de comunicare prin care se doreste deschiderea unui dialog onest si constructiv cu angajatii PIC. Beneficiind de colaborarea si sprijinul lor, PIC va depasi mai usor acest moment de criza si va putea sa dezvolte in continuare afacerea sa in mod avantajos atat pentru companie, cat si pentru angajati.
“Interesul nostru este sa ne servim in continuare cu promptitudine si dedicatie clientii. Angajatii nostri au o reputatie foarte buna in ceea ce priveste serviciile oferite clientilor si ne dorim ca ei sa continue sa lucreze la acelasi nivel de profesionalism. In acest sens vom initia in luna august o serie de campanii promotionale care vor rasplati fidelitatea clientilor nostri si le vor demonstra inca odata ca nivelul preturilor oferite de PIC este foarte competitiv, chiar si in aceasta perioada mai dificila pentru noi”, a mai declarat Dragos Stancu.
PIC este unica retea romaneasca de hipermarketuri, o companie solida care, pe langa operatiunile de retail, si-a dezvoltat si divizia de constructii – suport al extinderii punctelor de vanzare, divizia de productie – suport al comercializarii marfurilor sub brand propriu PIC, si cea de transport marfa si persoane. Cifra de afaceri a grupului PIC la finele anului 2008 a fost de aproximativ 600 mil RON, cu 60% mai mult fata de cea inregistrata in 2007. In primul semestru din 2009, PIC a realizat o cifra de afaceri de 230 mil Ron. In prezent, grupul PIC are peste 2000 de angajati si opereaza o retea de 5 hipermarketuri in orasele Pitesti, Craiova, Calarasi, Braila si Oradea.
{mosloadposition user10}