Cei care au de promovat un produs, un serviciu sau o noutate, se afla in situatia de a cauta cele mai eficiente metode de promovare. Mediul online este, fara doar si poate, cel mai atractiv canal de promovare, dat fiind faptul ca majoritatea oamenilor de pe glob au acces la internet si il folosesc zi de zi.
Optiunile de promovare pe internet sunt foarte multe, iar bugetul este de cele mai multe ori limitat. Tocmai de aceea, am ales sa discutam despre cea mai simpla si eficienta metoda: comunicate de presa.
sursa foto
De ce comunicate de presa?
Motivele sunt, pe cat de simple, pe atat de convingatoare:
- Intr-un comunicat de presa pot sa fie transmise toate informatiile necesare in asa fel incat clientul sa poata fi atras de produsele comercializate;
- Costul pentru postarea unui comunicat este foarte mic. Exista comunicate de presa gratuite sau platite, iar cele platite nu costa mai mult de cateva zeci de lei. De cele mai multe ori, comunicatele platite ofera o vizibilitate mai buna, insa chiar si unele site-uri gratuite pot avea un efect excelent.
- Ajuta la SEO. Postarea de comunicate de presa poate sa insemne un mare ajutor pentru cei care doresc sa creasca in pozitiile Google.
- Reprezinta o sursa de informare pentru jurnalisti. Site-urile de comunicate de presa precum www.ecomunicate.ro sunt una dintre sursele de informare pe care le folosesc jurnalistii. Atata vreme cat comunicatul este scris cu simt de raspundere si este atractiv, sunt foarte mari sanse ca informatia furnizata sa fie preluata de ziare, inclusiv de ziare foarte mari.
Cum ar trebui sa arate un comunicat de presa perfect?
Inainte de publicarea unui comunicat de presa, orice persoana care doreste sa se bucure de toate avantajele sale trebuie sa tina cont de o serie de recomandari. In primul rand, fiecare portal de comunicate ofera un model de comunicat de presa care trebuie sa fie respectat. Pot fi anumite reguli proprii si indicatii venite din partea celor care detin platforma. De asemenea, exista o serie de reguli standard, valabile pentru orice comunicat:
- Textul trebuie sa fie unic. Nu se accepta doua comunicate identice pe doua site-uri de comunicate. Cel mai bine este sa se angajeze un copywriter care sa scrie mai multe variante ale unui comunicat.
- Textul trebuie sa fie bine formatat. Structura comunicatului poate sa fie elementul care sa asigure succesul sau. Acesta trebuie sa aiba subtitluri si sa evidentieze informatiile cu adevarat importante.
- Nu trebuie sa existe greseli gramaticale. Nu sunt acceptate comunicatele de presa care contin greseli gramaticale sau de exprimare.
- Trebuie sa fie alese cu atentie site-ul unde sunt publicate comunicatele. Exista o multime de site-uri, insa doar o parte dintre acestea ofera rezultate bune. De regula, un site de comunicate bun are foarte multe articole publicate si are trafic generos. Chiar si atunci cand se posteaza pe un site gratuit este bine sa se faca o mica analiza a calitatii acestuia.