· Creşterea continuă şi în 2012
· 75.400 de maşini livrate (o creştere de 10,2 procente) înseamnă un record pentru luna ianuarie
· Creşteri anunţate în toate regiunile
· Vânzările vor creşte la cel puţin 1,5 milioane de automobile până în 2018
· Capacităţile de producţie, la nivel internaţional, se află în creştere
· Ofensiva modelelor continuă cu succes
· Škoda este un angajator din ce în ce mai atractiv
Având o lungă tradiţie în producţia de automobile, compania cehă Škoda avansează în mod constant. Vânzările, la nivel mondial, în luna ianuarie, au crescut cu 10,2 procente faţă de anul trecut, ajungând la un nivel record de 75.400 de automobile. Acest început de an este continuarea perfectă pentru un an 2011 plin de succes pentru ŠKODA, compania continuând în mod hotărât implementarea strategiei sale de creştere 2018. Anul trecut a fost cel mai de succes din istoria de 117 ani ai companiei ŠKODA, atât în ceea ce priveşte producţia cât şi vânzările. ŠKODA şi-a propus să ajungă la un nivel al vânzărilor anuale de 1,5 milioane de unităţi, până în 2018. În acest scop, compania investeşte în noi modele, pieţe şi capacităţi de producţie şi îşi extinde şi mai mult poziţia la nivel mondial. De asemenea, Škoda devine din ce în ce mai atractivă ca şi angajator, nucleul forţei sale de muncă crescând, în 2011, cu opt procente, la o cifră record, de 25.800 de angajaţi.
Strategia de creştere 2018
ŠKODA debutează în 2012 cu ţinta clară de a realiza creşteri ulterioare. 75.400 de automobile livrate către clienţi reprezintă un nou vârf pentru luna ianuarie în istoria corporativă ŠKODA. Această cifră reprezintă o creştere faţă de anul precedent de 10,2 procente. Cota de piaţă, la nivel mondial, a crescut la 1,58 procente. “Am avut un start fulminant, crescând, în ianuarie, în toate regiunile de vânzări. Acesta a fost un început perfect, unul care a pus bazele pentru creşteri ulterioare în anul acesta,” descrie situaţia Jürgen Stackmann, membru în consiliul de administraţie ŠKODA, pentru vânzări şi marketing.
2011 un an record
Creşterea susţinută a mărcii ŠKODA, încă de la începutul anului, înseamnă că această companie îşi continuă pe traseul de succes din anul trecut. 879.200 de automobile vândute în 2011 reprezintă un nou record de vânzări pentru Škoda. Vânzările au crescut cu circa 116.600 de unităţi, sau 15,3 procente, faţă de 2010, rezultând astfel o performanţă mai mare decât nivelul general al pieţei globale (care a crescut cu 5,1 procente). “Am observat o creştere semnificativă în toate regiunile de vânzare, ceea ce a dus la o creştere a cotei de piaţă, la nivel global, cu 1,4 procente,” declară Jürgen Stackmann, membru în consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru Vânzări şi Marketing.
ŠKODA şi-a mărit vânzările în toate regiunile importante, dar în special pe pieţele emergente din Rusia, India şi China. Numai în Rusia, livrările au crescut cu 62,5 procente, în 2011. În India, s-au ridicat cu aproape 50 de procente şi cu aproape 22 de procente în China. Aceste cifre au confirmat China drept cea mai mare piaţă pentru ŠKODA. La fel, şi în Europa, piaţa de provenienţă, ŠKODA a avut un ritm accelerat, crescându-şi livrările cu mai mult de 12 procente în 2011.
Aceasta înseamnă un start excelent pentru companie în „strategia de creştere 2018”, care a fost inaugurată cu circa un an în urmă. “Am reuşit să implementăm, în mod impresionant, încă din primul an, strategia noastră şi este clar că suntem pe calea cea bună,” a declarat Winfried Vahland, CEO ŠkoDA. Până în 2018, Škoda şi-a propus să vândă, la nivel mondial, cel puţin 1,5 milioane de automobile pe an.
Cea mai mare ofensivă a modelelor, din istoria companiei
În centrul acestei strategii se găseşte cea mai mare ofensivă a modelelor, din istoria mărcii, ale cărei prime modele reprezentative au fost subcompacta Citigo, dar şi Rapid, o limuzină compactă creată pentru India, ambele fiind introduse la finalul lui 2011. Citigo este primul model ŠKODA din segmentul subcompact. Limuzina compactă Rapid este primul model al mărcii din segmentele de dimensiuni mari ale pieţei din India.
În anii ce vor urma, ŠKODA va introduce, în medie, un model nou la fiecare şase luni. Mai 2012 va însemna lansarea, la nivel european, a versiunilor cu trei şi cinci uşi ale modelului Citigo. ŠKODA a planificat debutul unei noi limuzine compacte, pentru pieţele importante, în lunile următoare ale acestui an. “Ofensiva modelelor s-a pus în mişcare. În anii următori ŠKODA se va extinde rapid şi îşi va reînnoi oferta de modele,” declară Vahland.
Ca parte integrantă din strategia sa de creştere, ŠKODA îşi extinde capacităţile din toate facilităţile de producţie, crescând producţia de modele ŠKODA la uzinele partenerului rus GAZ din Nizhny Novgorod, în timp ce producţia continuă şi la uzina rusă Kaluga a Grupului VW. “ În Rusia, observăm un potenţial de creştere mare pentru ŠKODA, motiv pentru care avem nevoie de capacităţi adiţionale de producţie,” a declarat recent Vahland, CEO ŠKODA, cu ocazia deschiderii unui nou centru de instruire la sediul uzinelor partenerului său rus GAZ. ŠKODA creşte producţia locală şi în India, construind, la uzina Pune a Grupului Volkswagen, încă din 2011, modelul Rapid, care se vinde în această ţară. Producţia modelului Yeti în China – în cooperare cu Shanghai Volkswagen – va începe la finalul anului 2012, adăugându-se la producţia din prezent a modelelor Škoda Octavia, Fabia şi Superb în China.
Un nou capitol al unei poveşti de succes, fără egal
Cele mai recente realizări ale Škoda vin ca o continuare a succesului fără egal al mărcii, din anii trecuţi. Recent, ŠKODA a sărbătorit producţia maşinii cu numărul 14 milioane, din 1901 până în prezent. Două treimi din acest volum au fost produse după 1991. Numai în ultimii cinci ani ŠKODA a fabricat şi vândut patru milioane de automobile. “Cifrele de vânzări pentru ultimele două decenii demonstrează dinamismul mărcii şi, de asemenea, evidenţiază importanţa crucială a preluării ŠKODA, de către Volkswagen, în 1991. Mulţumirile noastre se îndreaptă către întreaga echipă ŠKODA. Ei sunt cei care au făcut posibilă această dezvoltare, şi care sunt, pe bună dreptate, mândrii de realizările lor. Pentru noi, 14 milioane de maşini vândute reprezintă o motivaţie pentru a mări şi mai mult viteza de creştere,” declară Vahland.
ŠKODA este din ce în ce mai atractivă ca şi angajator
Pe fondul succesului său economic, marca ŠKODA devine din ce în ce mai atractivă ca şi angajator, nucleul forţei sale de muncă crescând, în 2011, cu opt procente, la o nouă cifră record, de 25.800 de angajaţi. Personalul devine din ce în ce mai internaţional, persoane din 37 de naţionalităţi diferite lucrând acum pentru companie.
Škoda consideră o prioritate maximă pregătirea personalului său, inaugurând în acest sens, la începutul anului 2012, la uzina Kvasiny, trei noi centre de formare, pentru logistică, caroserie şi vopsitorie. Aceasta ridică la douăsprezece numărul total de astfel de instituţii, de pe lângă uzinele ŠKODA, dedicate formării continue a echipei de producţie. O măsură a atractivităţii mărcii pentru candidaţii din exterior sunt cele 21.000 de cereri de locuri de muncă, primite la Mladá Boleslav în 2011.
Îmbunătăţirea calificării reţelei internaţionale de distribuitori reprezintă un alt element al strategiei de creştere ŠKODA. În 2011, ŠKODA a deschis un nou Centru de Pregătire pentru Service la Kosmonosy, în Republica Cehă. Poziţionată lângă sediul central ŠKODA, clădirea găzduieşte unul dintre cele mai moderne centre de pregătire din industria auto, fiind un punct de interes pentru formarea tehnică şi comercială a distribuitorilor ŠKODA din întreaga lume.