Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Un sfert dintre romani se uita la panourile publicitare in timpul deplasarilor zilnice

GfK România a analizat în cel mai recent studiu Omnibus obiceiurile românilor în timpul călătoriilor lor zilnice spre sau dinspre un loc anume – fie că acesta este serviciu, şcoală, facultate sau cea mai apropiată piaţă. Concluziile cercetării arată cum reuşesc cei chestionaţi să îşi folosească timpul petrecut pe drum în deplasări repetitive, care riscă să devină plictisitoare, într-un mod plăcut şi util. Astfel aflăm că, în călătoriile mai lungi de 10 minute, de cele mai multe ori românii sunt vorbăreţi, atenţi la panourile publicitare pe lângă care trec şi, în măsură mai mică, sunt interesaţi de lectură şi muzică.

Marea majoritate a românilor stă de vorbă des sau foarte des, fie direct cu alte persoane (71%), fie la telefonul mobil (52%). Trei sferturi din tinerii sub 25 de ani şi două treimi din persoanele cu educaţie superioară vorbesc la mobil des sau foarte des în deplasările zilnice. Numai un român din zece nu stă de vorbă niciodată pe drum, iar un sfert din români nu vorbesc niciodată la telefonul mobil când se deplasează.

Panourile publicitare sunt urmărite des sau foarte des de un sfert dintre români, în special de cei cu educaţie medie şi superioară. De asemenea, aproximativ 16% dintre tinerii până în 25 de ani sunt interesaţi de emisiunile prezentate pe ecranele din staţiile sau mijloacele de transport în comun, faţă de aproape 10% procentul înregistrat în total populatie.

Studiul GfK mai arată şi că românilor le place lectura în timpul deplasării în aceeaşi măsură, indiferent de vârstă. Ziarele cumpărate încă sunt mai căutate decât ziarele gratuite (19% citesc ziare cumpărate faţă de 11% care citesc ziare gratuite). Diferenţa dintre cele două tipuri de ziare se menţine şi printre călătorii capitalei – 37% dintre aceştia citesc ziare gratuite şi 42% citesc ziare cumpărate. Pe lângă ziare, în deplasările zilnice oamenii citesc cărti în proporţie de 12%, procent uşor mai ridicat în Bucureşti şi oraşele mai mari de 200.000 de locuitori.

Generaţia tânără ascultă muzică în timpul deplasărilor mai lungi de 10 minute. Jumătate dintre adolescenţii de 15-19 ani şi o treime dintre tinerii de 20-25 de ani ascultă muzică stocată pe player sau telefon. Posturile de radio au o popularitate puţin mai scăzută, fiind ascultate de 30% dintre tinerii de 15-19 ani şi de 20% din cei de 20-25 ani, probabil şi din cauză că opţiunea nu este disponibilă pe toate terminalele. Jocurile pe telefon sunt preferate de un sfert din persoanele sub 19 ani, iar videoclipurile şi filmele sunt vizionate pe telefoane sau alte dispozitive portabile doar de 16% dintre aceştia.

Numai un sfert dintre români au parte de călătorii zilnice mai lungi de o oră, în timp ce aproape jumătate dintre români petrec între 10 minute şi o oră pe drum. Pentru deplasările zilnice, majoritatea respondenţilor a declarat că merge pe jos (47%). Urmează mijloacele de transport în comun (21%) sau maşina (19%).

Informaţiile provin din studiul GfK Omnibus, realizat în luna ianuarie 2010 pe un eşantion de 1072 de respondenţi din mediul urban şi rural. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.

Bucuresti, 11.02.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.