Învăţătorii sau profesorii de română pot câştiga un premiu de 300 de euro (în materiale didatice) dacă elevii lor se vor dovedi a fi cei mai activi în cadrul concursului de creativitate „Poveşti de la bunica”, iniţiat de Cargill Oils SA cu sprijinul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. Concursul, care ţinteşte întreg universul elevilor din ciclurile primar şi gimnazial (vârste cuprinse între 7-15 ani), are ca finalitate identificarea celor mai frumoase 42 de poveşti despre bunicile din România. Povestea câştigătoare va fi premiată şi transpusă într-un spot publicitar al brandului Untdelemn de la Bunica, difuzat în 2008. „După lansarea campaniei, în septembrie 2007, am primit mai multe mesaje de la diverse cadre didactice din ţară care ne-au felicitat pentru iniţiativă şi chiar au venit cu propuneri de îmbunătăţire a campaniei. Astfel că ne-am decis să le răsplătim cumva eforturile celor care se implică în aceasta acţiune extra-şcolară şi am adăugat un premiu de 300 de euro în materiale didactice, premiu ce va reveni profesorului de română sau învăţătorului care va avea cel mai mare număr de elevi înscrişi în concurs”, a declarat Angela Dinu, Marketing Manager Cargill Oils SA.
În ceea ce priveşte scrisorile primite, până la data de 13 noiembrie 2007, primul loc al podiumului era împărţit de Vaslui şi Bucureşti, cu câte 20,3% din totalul scrisorilor transmise, ele fiind secondate, la mică distanţă, de Prahova (17,2 %). Al treilea loc în ierarhia judeţelor cu cei mai creativi şi mai harnici copii era deţinut, la acea dată, de Braşov (10,9%).
Concursul, care se va încheia la data de 30 decembrie 2007, beneficiază de premii totale în valoare de 8.300 de euro, iar campania integrată „Poveşti de la bunica”, incluzând componente de PR, BTL, ATL şi media, are un buget total de aproximativ 500.000 de euro.
Iniţiativa Cargill Oils a fost salutată de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, care şi-a dat acordul pentru derularea acestui proiect, peste 160 de şcoli din 13 mari oraşe ale ţării şi 25 de cluburi şi palate ale elevilor fiind direct implicate în campanie. Concursul este deschis, însă, oricărui copil care se încadrează în categoria de vârstă prevăzută în regulament.
Un element inedit în cadrul campaniei este seria de emisiuni tv de 5 minute „Poveşti care te ung pe suflet”, difuzată pe Antena 1, de luni până vineri, de la 16.50 şi în reluare pe Euforia tv, de la 22.55. Practic, prin intermediul celor 50 de scurte povestiri culese de micuţa Anne Marie Călinescu (5 ani) de la vedetele noastre, copiii sunt stimulaţi să îşi amintească şi să scrie propriile istorisiri despre bunicuţele lor.
În privinţa preferinţelor publicului telespectator, potrivit datelor de audienţă furnizate de TNS-AGB International, poveştile care “au uns” cel mai bine pe suflet publicul urban cu vârste de peste 4 ani au fost cea cu Maria Dragomiroiu (5 noiembrie 2007, rating mediu 2,6%) şi cea cu Elisabeta Lipă (19 octombrie 2007, rating mediu 2,6%).
Preferinţele doamnelor din mediul urban, cu vârste cuprinse între 25-45 de ani, au fost diferite de cele ale publicului urban. Doamnele şi domnişoarele au preferat ediţia din 23 octombrie a „Poveştilor care te ung pe suflet”, în care invitată a fost Miki (rating mediu 2,8%), şi pe cea din 9 noiembrie, în care actorul George Ivaşcu le-a dezvăluit de ce pe bunica sa au supranumit-o nepoţii „săgeata albastră” (rating mediu 2,7%).
Peste 2.415.600 persoane din mediul urban (cu vârste de peste 4 ani) au venit în contact cel puţin o dată cu una dintre cele 34 de ediţii ale emisiunii, difuzate din 8 octombrie până la data de 9 noiembrie 2007, pe Antena 1 şi pe Euforia TV, iar 225.000 de telespectatori din aceeaşi categorie de public au urmărit, în medie, cel puţin o ediţie din cele 25 difuzate pe Antena 1, până la aceeaşi dată.
Cargill Oils este unul dintre cei mai importanţi furnizori internaţionali de alimente, servicii în domeniul agriculturii şi managementul riscului pentru produse şi servicii. Fondată în 1865, în SUA, compania are în prezent peste 158.000 de angajaţi în 66 de ţări. Cargill Oils este prezentă pe piaţa românească din 1996, având sediul central în Bucureşti, 27 de locaţii în ţară şi circa 1.000 de angajaţi. Cargill desfăşoară activităţi în domeniile cultivării plantelor oleaginoase şi cerealelor, îmbutelierii uleiurilor alimentare, rafinării uleiurilor alimentare, managementului silozurilor şi depozitelor de cereale. Cel mai important brand al său în domeniul uleiurilor alimentare este Untdelemn de la Bunica, prezent pe piaţă în două variante – clasic şi pentru prăjit.
Partenerii Cargill Oils SA pentru „Poveşti de la bunica” sunt: Headvertising (concept & advertising), Media Investment (media), Mediasuport (relaţii publice), Sign Factor (producţie TV). Detalii despre regulamentul campaniei, precum şi noutăţi despre emisiune şi concurs se găsesc pe site-ul www.povestidelabunica.ro.
{mosloadposition user10}