• “SOUL of MOTION” by Shiseido exprimă conceptul de design KODO, spiritul vitalităţii
• Juriul internaţional al recunoscutei competiții de design a descris ambalajul ca fiind “o operă de artă”
“SOUL of MOTION”, parfumul realizat de producătorul de cosmetice Shiseido, şi care simbolizează spiritul filosofiei de design Mazda KODO, sufletul mișcării, a câştigat medalia de aur la categoria design de ambalaj la iF Design Award 2017 – şi odată cu ea recunoaşterea internaţională.
Juriul iF a remarcat felul unic al flaconului realizat ca o metaforă creativă pentru KODO, ce a servit drept bază pentru linii curente de design ale Mazda. “Design-ul structural al parfumului surprinde tensiunea muşchilor corpului uman pregătit să reacționeze, dar împrumută şi din limbajul vizual al trupului și din designul auto”, se arată în declaraţie. “În ansamblu, sculptura ambalajului este ea însăși o operă de artă.”
De la stânga la dreapta: Ikuo Maeda, Mazda Managing Executive Officer, Kanako Kawai, Shiseido Art Director & Advertising şi Design Department, Akira Muraoka, Shiseido Designer Advertising &Design Department şi Ralph Wiegmann, CEO iF International Forum Design Gmbh.De la stânga la dreapta: Ikuo Maeda, Mazda Managing Executive Officer, Kanako Kawai, Shiseido Art Director & Advertising şi Design Department, Akira Muraoka, Shiseido Designer Advertising &Design Department şi Ralph Wiegmann, CEO iF International Forum Design Gmbh.
Şi aroma exprimă, de asemenea, spiritul Mazda. Inspirată de simplitatea emoţiei, aceasta aminteşte de un sentiment metalic, dar în acelaşi timp de un simţ al demnităţii şi al calmului şi o eleganţă austeră. Precum modelele Mazda, atât parfumul, cât şi ambalajul lasă o impresie remarcabilă.
Mazda şi Shiseido au început să colaboreze în 2015 pentru a crea un parfum care să întruchipeze filosofia KODO, ce redă mişcarea şi vitalitatea, dar şi esteticul japonez. Echipa de creaţie de la Shiseido, companie deschisă în 1872 în Tokyo ca prima farmacie de tip occidental din Japonia, a vizitat unităţile de producţie şi a testat autovehicule pentru a înţelege mai bine sarcina primită. Martori la pasiunea şi grija pentru detaliu a echipei Mazda, Shiseido a realizat cât de multe lucruri au în comun cele două companii, în special dedicarea lor pentru măiestria artizanală.
“Este o onoare să creăm ceva cu Shiseido, un brand cu o istorie care de-a lungul anilor a acceptat diverse provocări, dar întotdeauna a rămas fidel unui stil unic de a pune accent pe estetic”, declară Ikuo Maeda, Mazda Managing Executive Officer, responsabil de design şi brand style. “Sunt încântat că parfumul care a rezultat din acest proces a primit un astfel de premiu prestigios.”
Acest proiect este cel mai recent dintr-o serie de colaborări între designerii constructorului auto nipon și colegii externi din alte domenii pentru a ajuta Mazda să-şi rafineze stilul prin aplicarea limbajului de design KODO şi dincolo de domeniul auto. Proiectele anterioare cuprind câteva piese de mobilier, dar şi o bicicletă, toate inspirate din KODO.
Organizat de către iF International Forum din Germania, premiile anuale iF Design sunt un simbol mondial al excelenţei în design. Un grup de 60 experţi în design au ales cele mai bune lucrări, pentru șapte categorii: produs, ambalaje, comunicare, arhitectură de interior, professional concept, service design și arhitectură. Numai 75 dintre cele peste 5.500 de lucrări înscrise în acest an, din 59 de ţări, au primit o medalie de aur. Ceremonia de decernare a premiilor a avut loc pe 10 martie, la Munchen.