CeraVe colaborează cu lideri în dermatologie, pe plan local și internațional, pentru demontarea concepțiilor greșite și pentru a oferi educație privind obiceiurile de curățare a pielii
În contextul crizei sanitare provocate de pandemia COVID-19, accesul la informații dermatologice de încredere s-a dovedit mai important ca oricând. Totuși, în timpul acestei perioade, doar 12% dintre persoane, la nivel internațional, au primit informații despre curățarea feței direct de la un medic dermatolog potrivit unui studiu realizat de CeraVe și IPSOS în 23 de țări, inclusiv România. În continure, cei mai mulți dintre respondenți au declarat că s-au bazat pe sfaturile cunoscuților pentru rutina de curățare a tenului. Deși respondenții din România se numără printre cei care au apelat cel mai des la sfatul medicului dermatolog în timpul pandemiei, alături de locuitorii din China și Brazilia, 33% dintre aceștia consideră că procesul de curățare a feței nu este un subiect destul de important pentru a apela la un medic dermatolog.
Obiceiurile de curățare a tenului ale românilor
34% dintre români afirmă că nu și-au modificat obiceiurile de curățare, în timp ce 25% spun că acum își curăță fața mai des.
Tot din studiul CeraVe aflăm că 97% dintre români își curăță tenul zilnic, ceea ce ne clasează în top, foarte aproape de coreeni, bulgari, brazilieni sau polonezi. Mai mult de atât, 77% dintre români declară că atunci când nu reușesc să-și curețe tenul, resimt diferite efecte psihologice negative cum ar fi o stimă de sine mai scăzută, mai mult stres și lipsa dorinței de interacțiune socială.
În ceea ce privește produsele de curățare alese, românii le preferă pe cele cu un pH echilibrat, hipoalergenice și fără parfum. De asemenea, tot în studiu regăsim rezultate pe baza cărora CeraVe își dorește să deschidă o conversație despre practicile corecte de curățare, în parteneriat cu medicii dermatologi, de aici pornind și nevoia pentru un eveniment local:
- 50% dintre români folosesc doar apă pentru a-și curăța fața, în timp ce 38% dintre aceștia folosesc apă și săpun.
- 46% dintre români simt că fața lor „scârțâie” în urma rutinei de curățare, ceea ce poate indica o barieră a pielii afectată.
Observăm și că oamenii preferă tot mai mult să se informeze cu ajutorul canalelor digitale. 39% dintre români spun că au petrecut mai mult timp în social media în ultimul an, iar 26% spun că presa și online-ul au fost principalele surse de informare pentru sfaturi privind curățarea adecvată a feței. Anul trecut, aceste medii au fost mai influente decât recomandările directe ale familiei și prietenilor și nu doar la nivel local. Lucrurile stau astfel și pe plan global.
În ciuda creșterii influenței reprezentate de media digitală asupra obiceiurilor de curățare a feței, respondenții au înțeles necesitatea selectării atente a conținutului în care să aibă încredere. Drept dovadă, 62% dintre români recunosc că medicul dermatolog este cel mai în măsură să ofere recomandări legate de curățarea feței și 19% dintre aceștia chiar au mers la medicul dermatolog mai des decât înainte. Acest procent este chiar peste media globablă de 14%.
„Cleanse Like A Derm”: Importanța misiunii brandului CeraVe pentru a le reaminti consumatorilor despre valoarea pe care o au recomandările experților
La începutul anului, CeraVe și IPSOS au inițiat un studiu online cu peste 10.100 de respondenți din 23 de țări, inclusiv România, care relevă printre altele, unele greșeli comune în ceea ce privește rutina de curățare a tenului. Acesta este contextul în care, la sfârșitul lunii iulie, CeraVe și-a propus să aducă cunoștințele despre curățarea pielii susținute de medici dermatologi direct către consumatori prin campania digitală desfășurată la nivel global „Cleanse like a derm”. Campania a amplificat vocile unor medici dermatologi pentru a educa consumatorii cu privire la subiecte precum importanța alegerii unor formule de curățare cu un pH potrivit, fără parfum și ce conțin ingrediente benefice pielii și pentru a demonta mituri cheie despre curățarea și îngrijirea pielii.
România a lansat #SkinChat, o inițiativă locală aliniată campaniei internaționale ”Cleanse Like a Derm” care are scopul de a informa publicul despre practicile corecte de curățare a tenului.
În cadrul evenimentului online #SkinChat au fost prezenți specialiști în domeniu, creatori de conținut și jurnaliști pentru a dezbate împreună statistici și date furnizate de studiu, la nivel local și global, în scopul educării cu privire la curățarea corectă a tenului. Evenimentul poate fi vizionat în continuare pe canalul de YouTube al brandului.