Mercedes-Benz România și Autoklass prezintă, în premieră în țara noastră, primul showroom sub conceptul MAR20X, ca răspuns la schimbările din lumea retailului și aliniat la viziunea companiei de a plasa clienții în centrul activității sale, oferindu-le cea mai luxoasă experiență și un proces de vânzare și servicii fără cusur pentru clienți. De asemenea, Mercedes-Benz anunță planurile de extindere pentru noul model de retail, cu zece locații în planul pentru 2023.
București: În urma unui proces amplu de renovare și regândire a modelului de retail și o investiție de 1,5 milioane de euro, Autoklass Pipera devine primul showroom Mercedes-Benz MAR20X din România. Locația își propune să ofere o experiență de brand consistentă și cea mai înaltă calitate a produselor și serviciilor, fiind aliniată la conceptul de lux modern promis de Mercedes-Benz. Împreună cu partenerii săi din retail, compania dă startul unui proces de modernizare care, dincolo de designul locațiilor, vizează procesele, rolurile și integrarea tehnologiilor digitale, pentru o experiență imersivă, memorabilă, și eficientă.
Un răspuns pe măsura schimbărilor, dar și a oportunităților din retail
MAR20X este un concept care creează cele mai bune condiții pentru succesul activităților de retail – acum și în viitor. Într-o lume în continuă schimbare, noul concept completează direcțiile pentru dezvoltare ale Mercedes-Benz: creșterea complexității tehnologice a produselor, adresarea nevoilor unor clienți din ce în ce mai diverși și cu așteptări tot mai diferite, redefinirea și consolidarea portofoliului de produse și diversificarea punctelor de contact cu publicul brandului.
“În timp ce lumea auto se schimbă, noi rămânem fideli ADN-ului nostru ca deschizători de drumuri – reinventarea proceselor din spatele inovațiilor este ceea ce am urmărit întotdeauna. Este ceea ce ne-a impulsionat încă de la început și ceea ce ne-a ajutat să navigăm și să inovăm această industrie. Cum transpunem acest lucru în noua realitate? Ne-am angajat nu doar să îmbunătățim status quo-ul, ci și să îl schimbăm, dincolo de a crea cele mai dorite autovehicule. Nu suntem doar o companie auto, ci lăsăm ca inovația și obiectivele noastre clare să vorbească despre promisiunea Mercedes-Benz, iar acest nou model de retail primește clienții în universul luxului modern, oferindu-le sentimentul de apartenență la ceva special”, a declarat Amanda Zhang, CEO Mercedes-Benz România.
“În acest an special pentru noi, în care sărbătorim 20 de ani de la înființarea Autoklass, suntem încântați să oferim clienților noștri o nouă experiență deosebită, construită pe valorile împărtășite cu Mercedes-Benz. Acest showroom regândit primește clienții în universul brandului în cel mai exclusivist, modern și rafinat mod și reflectă cele mai înalte standarde, MAR20X, devenind primul Partener Autorizat cu o astfel de locație. Acest moment unic marchează și reconfirmarea angajamentului nostru de a fi Official Home of Mercedes-Benz în România”, a completat Daniel Grecu, Director General Autoklass.
Un model orientat către client: principiile de bază ale MAR20X
Arhitectura, utilizarea elementelor media și procesele din showroom sunt privite ca parți integrate ale unui concept unitar. Acestea se completează pentru a construi o experiență în reprezentanță caracterizată prin cea mai bună calitate a mediului în care clienții sunt primiți, procese cursive și consultanță la standardele zilei de astăzi:
- Arhitectura locațiilor MAR20X: dinamic, agil și primitor, designul este realizat pentru a oferi locul optim de interacțiune cu brandul și produsele sale. De la podeaua închisă la culoare, special realizată, până la tavanele alb-gri și fațadele de sticlă, noul showroom inspiră continuitate și siguranță;
- Integrarea elementelor media: acestea extind posibilitățile prin care consultanții pot explica aspectele tehnice ale produselor și susțin o abordare orientată către client, prin conturarea unei experiențe unice. Procesul de consultanță este realizat prin tehnologii mobile, de la primirea clienților, la configurarea autovehiculului dorit;
- Format modular: alegerea locului de consultanță este flexibilă la nivelul zonei dedicate din showroom, în funcție de funcția dorită – consultanță pentru vânzare sau servicii pentru clienți, în funcție de nevoile acestora;
- Procese îmbunătățite și o nouă abordare a echipei de vânzări: consultanții au parte de un rol mai bine definit, pentru a lua în calcul particularitățile fiecărui client. Aceștia au parte de un spațiu comun, fără locuri predefinite și restricții, pentru a se adapta noului flux de interacțiune cu clienții;
- Recepție proactivă și un proces cursiv de consultanță: fiecare client este întâmpinat de un Star Assistant care are rolul de a-l pune în legătura cu un consultant potrivit pentru cerințele acestuia;
Punctele de contact ale showroomului MAR20X
Funcționalitățile principale ale zonelor de contact cu clienții în noul tip de showroom sunt organizate pe mai multe puncte de contact. Acestea sunt, la rândul lor, împărțite în mai multe tipuri de activități:
- Zona de primire a clienților: loc de primire și de așteptare până la începerea discuțiilor cu specialistul în consultanță, dar și de consultanță preliminară într-o zonă publică. Zona dispune de locuri de așteptare, recepție, o zonă de lucru și opțiuni pentru copii;
- Zona de consultanță pentru produse și servicii: locuri dedicate pentru discuțiile particulare cu fiecare client, pentru prezentarea elementelor de personalizare. Zona dispune de arii semi-publice sau complet private, echipate cu soluțiile digitale aferente;
- Zona de expunere a vehiculelor: dedicată procesului de consultanță care implică prezentarea propriu-zisă a produselor, fără a se intercala cu alte zone de lucru sau de marketing. Fiecare vehicul expus are o zonă dedicată de 34 metri pătrați, iar zona este completată de un ecran media principal;
- Zona de predare a vehiculelor: o experiență completată de elemente media pentru vehiculele noi, rulate sau de test drive. Fiecare client primește explicații cu privire la produsul predat, într-o atmosferă personală și personalizată;
- Zona de magazin: dedicată prezentării accesoriilor tehnice, a jantelor și a pieselor. Zona este completată de gondole și vitrine dedicate;
- Zona de service lobby: pentru o recepție mai ușoară și mai primitoare a clienților care accesează service-ul locației.
Noul concept de showroom este încă un pas pe care Mercedes-Benz îl face în misiunea sa de a fi mai mult decât un producător auto, ci o companie de tehnologie inovatoare, care setează noi standarde pentru clienții săi. Mai mult, regândirea modelului de retail offline completează direcțiile strategice ale Mercedes-Benz de a oferi experiența luxului modern, accesibil clienților, prin lansarea locală a showroomului online.