Ludoterm, un start-up înființat anul trecut, implementează SeniorERP pentru a face față cu succes provocărilor aduse de situația economică actuală și penetrarea unei piețe mature.
Ludoterm a fost înființată în toamna anului 2009, având ca domenii de activitate importul de echipamente pentru centrale termice și tratarea apelor primare și apelor uzate. Compania reprezintă numeroase firme internaționale din domeniu, printre care Permo BWT Franța, lider pe piața de profil europeană, Remtech din Olanda, Herco din Germania, Aminodan Grup din Danemarca, șamd.
În ciuda greutăților specifice oricărei firme de început – lipsa de capital – și a crizei actuale, managementul companiei a căutat o soluție pentru a crește viteza de reacție:
„Am cumpărat SeniorERP pentru că așa vom putea lua mai rapid măsurile necesare în diverse situații. Cel mai mare avantaj este că, înainte noi lucram cu o CA de realizat, cu targete, dar nu știam niciodată cât adaos comercial se realizează și câte cheltuieli sunt, mă refer la cifre exacte. Cu SeniorERP voi ști cât vând și, mai important, cât adaos comercial am realizabil. În acest fel stabilesc targete mult mai relevante pentru agenții de vânzări.” – Ludovic Toth, Director General Ludoterm
Cu un singur punct de lucru situat în București si o echipă formată din 5 agenți de vânzări, activitatea firmei acoperă toată țara, având clienți din sudul țării până în Moldova. Distribuția celor peste 6000 de articole comercializate de Ludoterm se realizează atât prin parcul auto propriu, cât și închirieri de autoturisme.
Activitatea Ludoterm se împarte în două segmente: o rețea de distribuție formată din aproximativ 100 distribuitori și al doilea segment, pe care Ludoterm este considerat un furnizor important, reprezentat de supermarketuri de tip Mr. Bricolaj, Bricostore, Obi și în curând Leroy Merlin, care își va deschide în primăvară un magazin în Chitila.
Conform managerului, care are experiența a trei ERP-uri diferite, un astfel de sistem este esențial, cu condiția să fie permanent actualizat și întreținut:
“Sistemul poate determina pierderi iremediabile și să nu reflecte realitatea. Pe de altă parte, lipsa unui sistem poate duce ușor la pierderea datelor: dacă pleacă un om din firmă nu se mai știe ce a făcut. Este important ca sistemul să fie implementat după o prealabilă organizare a activității și să răspundă la nevoile curente și viitoare.“ – Ludovic Toth, Director General Ludoterm
SeniorERP este specializat pe verticale de piață și dezvoltat permanent pentru a răspunde celor mai noi nevoi în fiecare domeniu. Investițiile constante în cele mai noi tehnologii și reutilizarea know-how-ului asigură o dezvoltare continuă a SeniorERP, adaptată la schimbările rapide ale pieței.
Principalul beneficiu al implementării SeniorERP îl reprezintă centrele de profit, prin care managementul Ludoterm poate analiza ”sănătatea” întregii companii.
”Avem două centre, unul pe supermarketuri și unul pe distribuție. Pentru mine este foarte important să urmărim pe fiecare canal cheltuielile, veniturile, adaosul comercial. Plus detaliile pe fiecare client în parte: cum stă cu plățile, cu achizițiile etc.” – Ludovic Toth, Director General Ludoterm