Campania "Arhipelag pe Dâmbovița – educație pentru viitorul orașului" se va lansa sâmbătă, 10 octombrie, de la ora 10:00, în fața Bibliotecii Naționale, pe râul Dâmbovița, cu un eveniment în cadrul căruia Dan Perjovschi va desena pe suprafața primei insule a viitorului arhipelag de pe Dâmbovița.
Evenimentul este organizat de grupul de inițiativă Dâmbovița SMART, și va deschide o campanie de conștientizare cu privire la importanța și beneficiile implicării cetățenilor în viața orașului, plecând de la inițiativa civică Dâmbovița SMART.
Tot sâmbătă este și lansarea Jocului Actorilor Urbani URBOTECA, ca eveniment al Anualei de Arhitectură organizată de Ordinul Arhitecților – filiala București. Jocul simulează felul în care se iau deciziile de planificare și proiectare urbană într-o comunitate.
Grupul de inițiativă civică pentru Dâmbovița a fost inițiat de Asociația Ivan Patzaichin-Mila 23, Echipa URBOTECA – În oraș despre oraș, Space Syntax și DC Communication, și beneficiază de sprijinul Expert Forum, MNAC-Muzeul Național de Artă Contemporană, NOD Makerspace, ATU – Asociația pentru Tranziție Urbană, Asociația Poiana lui Iocan.
Prima sa acțiune va fi documentată pentru realizarea unui material didactic care prezintă tinerilor diverse perspective asupra orașelor și modul în care cetățenii se pot implica direct în viața orașului lor.
În această campanie, se vor construi insule plutitoare și vor fi create locuri și prilejuri de întâlnire pentru locuitorii Bucureștiului. Insulele vor fi platforme-suport pe care oamenii pot lăsa în scris gândurile și nevoile lor cu privire la cum să se dezvolte Bucureștiul. Aceste mesaje vor fi centralizate și vor fi transmise candidaților pentru funcțiile de consilieri și primari din București. Astfel, propunerile lor electorale ar putea să fie mai conectate la dorințele cetățenilor și va fi facilitat dialogul între alegători și candidați.
În luna iunie, anul acesta,în acest spațiu de lângă Biblioteca Națională, a fost organizat UrbanFest – festival al dezvoltării urbane de către Reprezentanța Comisiei Europene la București, cu sprijinul Ministerului Dezvoltării Regionale și al Administrației Publice și al ARCUB. Cu acest prilej, s-a creat o punte de legătură între diverse instituții, profesioniști, organizații non profit și locuitori, care împreună au putut experimenta și imagina noi utilizări ale râului. În timpul festivalului s-a constituit Grupul de inițiativă, care își propune să ofere diferite modalități de dialog și consultare între segmentele de public și decidenți. Această campanie, în care oamenii se implică direct în crearea unui nou spațiu public și în care Dâmbovița este din nou în centrul atenției, este prima noastră inițiativă, și o continuare firească a demersului Comisiei Europene din această vară.
Campania va fi susținută printr-un demers de crowdfunding. Pentru contributori, pe lângă alte facilități, va fi oferit un număr limitat de exemplare ale publicației Orașul – un manual de utilizare, realizat de ATU în parteneriat cu Editura Igloo și finanțat ca proiect cultural editorial de către Ordinul Arhitecților din România.
Organizatorii și susținătorii lor speră ca acest demers să se transforme într-o poveste de bună practică pentru viața urbană, care va avea rolul de a inspira și de a convinge tinerii de azi să se implice în viața orașului.
Echipa proiectului
Suntem un grup de profesioniști și cetățeni care, de 20 de ani, ne implicăm activ în lupta pentru transformarea orașului București într-un loc mai bun în care să trăim mai bine.
Organizatorii campaniei: Asociația Ivan Patzaichin Mila 23, Echipa URBOTECA – În oraș despre oraș, Space Syntax, DC Communication
Partenerii campaniei: Dan Perjovschi, Expert Forum, MNAC-Muzeul Național de Artă Contemporană, NOD Makerspace, ATU – Asociația pentru Tranziție Urbană, Asociația Poiana lui Iocan
Susținătorii campaniei: Reprezentanța Comisiei Europene în România.