· Vânzările din 2011 au crescut cu 15 procente, la aproape 875.000 de unităţi
· Primul an al strategiei de creştere se dovedeşte un succes răsunător
· Mărirea în avans a capacităţilor de producţie, pentru a anticipa creşterile ulterioare
· Noile modele Citigo şi Rapid înregistrează un start promiţător
· Cel mai de succes an în motorsport din istoria companiei
ŠKODA a continuat în 2011 pe o traiectorie ascendentă şi a stabilit un nou record de vânzări. Vânzările mărcii au crescut, conform cifrelor preliminare, cu 15 procente, atingând un nou maxim al tuturor timpurilor, de aproape 875.000 de automobile, în comparaţie cu 762.600 autovehicule în 2010. În acelaşi timp, producătorul a prezentat, cu succes, noul Citigo şi noul Rapid, drept primele automobile din ofensiva modelelor sale.
“Acesta a fost un an important pentru ŠKODA”, a comentat la finalul anului, Prof. Dr. Winfried Vahland, CEO ŠKODA. “Am avut un start impresionant în ceea ce priveşte implementarea Strategiei de Dezvoltare 2018, crescând semnificativ şi obţinând un nou record în vânzări. Producţia, vânzările, rezultatele financiare şi amprenta internaţională s-au îmbunătăţit din nou,” a adăugat el. Următorul obiectiv al mărcii este foarte clar: ŠKODA intenţionează să-şi crească cifra de vânzări, la nivel internaţional, la cel puţin 1,5 milioane de unităţi pe an, până în 2018. “În 2011, compania a creat o bază excelentă pentru acest obiectiv,” declară Vahland.
ŠKODA a vândut mai multe automobile în 2011, decât în anul precedent, în aproape toate regiunile. Piaţa din India, care este unul dintre stâlpii importanţi ai strategiei de dezvoltare a mărcii, s-a descurcat foarte bine, ŠKODA înregistrând o creştere de 50 de procente, la 30.005 automobile vândute în 2011. Alte pieţe importante, precum China, Germania şi Rusia s-au dovedit a fi foarte dinamice.
ŠKODA îşi menţine viteza evoluţiei şi investeşte în noi modele, pieţe şi capacităţi de producţie la nivel mondial. Un exemplu este unitatea principală de producţie a mărcii, de la Mladá Boleslav, care se va extinde în mod semnificativ până la mijlocul anului 2012. Conform planurilor, imediat ce extinderea capacităţilor de producţie va fi finalizată, un al treilea model va ieşi de pe liniile de producţie, pentru a completa modelele de succes Octavia şi Fabia. Capacitatea de producţie pentru modelul Octavia va creşte, în paralel, la această locaţie, de la 800 la 1.200 de unităţi pe zi. Începând cu ultima parte a anului 2012, fabrica ŠKODA din Vrchlabí, Republica Cehă, va fabrica transmisii cu dublu ambreiaj, care vor fi furnizate întregului Grup Volkswagen, mai precis mărcilor ŠKODA, Volkswagen, SEAT şi Audi. Unindu-şi forţele cu GAZ, partenerul din Rusia, Grupul Volkswagen Rusia va produce ŠKODA Yeti la unitatea de producţie GAZ din Nizhniy Novgorod, Rusia. Iar ambele societăţi mixte, din China, ale companiei Volkswagen, au în plan investiţii de 14 miliarde de euro până în 2016, pentru noi locaţii de producţie şi noi produse. În China, ŠKODA produce deja modele precum Octavia, Fabia şi Superb. ŠKODA Yeti va fi adăugată acestui portofoliu, începând din anul 2013. Aceste investiţii creionează cursul ascendent al companiei pentru anii următori.
Modelul subcompact Citigo şi limuzina compactă din India, Rapid, sunt primele reprezentante ale ofensivei modelelor ŠKODA şi au avut parte de o lansare de piaţă de succes. Citigo este modelul prin care marca cucereşte segmentul automobilelor subcompacte, aflat într-o expansiune rapidă. Introdus la finalul anului 2011, modelul Rapid este foarte important pentru strategia de creştere ŠKODA, în sensul că reprezintă prezenţa mărcii în segmentul subcompact, aflat în puternică creştere în India. Rapid este un automobil fabricat în India şi pentru India, oferind spaţiu interior generos, un design plăcut, elemente de siguranţă de top şi tehnologie de ultimă oră. “Rapid va consolida şi va extinde poziţia mărcii în India. Pentru traseul nostru ascendent, India este o ţară cu un potenţial foarte mare”, declară Vahland.
2011 a adus însă şi mai multe succese pentru marcă, precum primul titlu în campionatul mondial din S-WRC şi o dublă victorie în Intercontinental Rally Challenge IRC, ceea ce face ca acest an să fie cel mai de succes an din cei 111 ani de prezenţă în motorsport ai mărcii.