Pentru Wunderman, 13 decembrie a fost o zi norocoasă, fiind momentul ales pentru a celebra un an de activitate pe piaţa de publicitate din România. Agenţia, renumită pentru evenimentele organizate, a marcat momentul printr-o petrecere memorabilă.
Lenjerie roşie, cioburi norocoase, 12 boabe de strugure şi multă distracţie – invitaţii petrecerii Wunderman au bifat toate tradiţiile ce garantează un nou an de succes. În Clubul Eleven, una dintre cele mai avangardiste locaţii ale nightlife-ului bucureştean, au petrecut o seară în inconfundabilul stil Wunderman angajaţi, clienţi, colaboratori şi jurnalişti. Atmosfera explozivă nu a lăsat loc de inhibiţii: s-a dansat cu frenezie, s-a băut tequila direct din stropitoare, iar fluierele primite de către invitaţi nu au fost absolut deloc “menajate”. Potrivit principiului “Work Hard, Play Hard”, printre cei mai activi petrecăreţi s-au numărat Ileana Badiu şi Joaquin Bonilla, Managing Partners Wunderman.
Superstiţiile de Revelion, conceptul central al petrecerii, au oferit cel mai bun pretext celor prezenţi pentru a se elibera de energia negativă a anului 2008. Pentru ca nimeni să nu rateze şansa unui început pozitiv, organizatorii au oferit “Kit-ul Superstiţiilor”. Instrucţiunile de utilizare a acestui kit au fost explicate de M.C.-ul evenimentului, Mihai Sturzu, component al trupei HiQ, în aplauzele unui public ce s-a dovedit a fi deopotrivă dornic de party, dar şi de alungat spirite malefice. Aniversarea Wunderman s-a încheiat târziu în noapte, lăsând în urma ei o experienţă intensă şi zeci de amintiri electrizante.
La nici un an de la intrarea pe piaţa din România, Wunderman a devenit un jucător de renume în sfera advertising-ului autohton. Clienţii cu care agenţia nou înfiinţată a pornit la drum în decembrie 2007 sunt: Brown-Forman cu brandurile Finlandia, Jack Daniel`s, Herradura, SoCo, P&G cu brandurile Pampers, Always, Discreet, Blend-a-Med, Oral B, Pantene şi Philip Morris cu brandurile Parliament, Virginia Slims, Marlboro şi L&M. De-a lungul anului, lista de clienţi a crescut, fiind adăugate companii precum: Asmita Gardens, Timişoreana (Curtea Berarilor), Dell Computers, Ibiza Construct.
De asemenea, au fost derulate proiecte de succes pentru: Autoitalia (Fiat), Tiriac Auto (Jaguar), Euroexpo, LG Electronics, North Park, Mengotti şi Petrom.
“De la intrarea agenţiei pe piaţă ne-am concentrat să facem din aceasta una dintre cele mai de succes agenţii de digital marketing, event marketing şi PR din România şi tot ce s-a întâmplat anul care a trecut ne-a dovedit că suntem pe drumul cel bun”, declară Tereza Munteanu, Managing Partner, alături de Ileana Badiu şi Joaquin Bonilla.
Brandurile din portofoliul Wunderman au permis orientarea către segmentul de lifestyle, precum şi crearea de evenimente de nişă. Printre evenimentele de succes organizate de echipa Wunderman în 2008 se numără: Finlandia Midnight Sun, Jack Daniel’s 158th Birthday, Gala Pampers UNICEF, Star Battle Fiat 500 Cabaret, Mengotti Alta Moda i Cultura şi lansarea revistei GQ în România.
“Pentru noi, fiecare client este «cel mai important client» şi fiecărui proiect i se acordă întreaga dedicare a echipei. Un eveniment marca Wunderman va avea întotdeauna parte de o abordare proaspătă, de multă strălucire şi personalitate, de prezenţa vedetelor şi cele mai în vogă locaţii”, declară Ileana Badiu, Managing Partner Wunderman.
Jack Daniel’s 158th Aniversary, celebrarea creatorului whisky-ului cu acelaşi nume şi a licorii sale speciale, a fost apreciată la superlativ, primind chiar calificativul de „petrecerea sezonului”. Aniversată în clubul Fratelli, într-un decor special, ce a recreat atmosfera din Lynchburg, Tennessee, locul de baştină al celebrului whisky, ziua de naştere a renumitului gentleman sudist a fost apreciată de toţi invitaţii şi a avut un grad de răspuns foarte mare în presă.
Evenimentele Finlandia – Midnight Sun, Midnight Fashion şi Finlandia Bartender Cup – s-au adresat în special spaţiului monden. Atmosfera petrecerilor Finlandia a fost marcată de prezenţa creatorilor de modă şi a stiliştilor, locaţiile alese fiind întotdeauna exclusiviste.
Campania „Star Battle”, concepută pentru FIAT500 CABARET, a oferit dovada capacităţii de inovare a echipei. A fost unul dintre primele proiecte de comunicare neconvenţională marca Wunderman, una dintre cele mai cunoscute agenţii de „digital thinking” la nivel global. Promovarea celor 4 petreceri FIAT500 CABARET s-a realizat şi prin intermediul portalului de socializare Facebook – astfel a fost targetat exact grupul ţintă şi au fost puse în valoare toate beneficiile unei campanii virale. Şi conceptul de „Star Battle” este unul nou pentru piaţa românească: timp de patru ediţii, stilişti şi designeri de renume s-au întrecut în decorarea cochetului FIAT500. Deviza „înfruntărilor stilistice” a fost „May the best win”, iar toţi cei prezenţi au câştigat amintirea unor petreceri cu atitudine.
Digital marketing-ul a reprezentat mecanismul de dezvoltare şi pentru alte două campanii derulate de echipa Wunderman: promovarea noii linii de caramele „Cipi Looney Toons” şi campania „Plouă zilnic cu premii LG”. În cazul campaniei LG s-a dorit dezvoltarea unei platforme virtuale, care să fie mai mult decât o simplă campanie promoţională şi care să permită implicarea participanţilor, precum şi menţinerea unui nivel ridicat de interes pe tot parcursul proiectului. Premiile concursului au fost anunţate săptămânal, sub forma unui buletin meteo ce prognoza o adevărată „ploaie de premii LG”.
Campaniile derulate de Wunderman nu acoperă doar aria de lifestyle, deşi pentru acest tip de evenimente este binecunoscută agenţia pe piaţă. Wunderman s-a implicat şi în organizarea campaniei Pampers UNICEF de vaccinare anti-tetanos “1 pachet = 1 vaccin” şi a dovedit că agenţia poate gestiona şi evenimente cu caracter umanitar de amploare. Campania derulată pentru P&G a avut o vedetă consacrată în calitate de ambasador al campaniei, Andreea Marin-Banică, şi a impus implicare totală şi mult profesionalism. O altă campanie care s-a bucurat de un real succes a fost campania TIDE „Dăruieşti o jucărie şi faci o bucurie!” prin care timp de 3 săptămâni s-au donat peste 16.000 de jucării unui număr de 800 de familii înscrise în programele organizaţiei „Salvaţi Copiii”.
Flexibilitatea tinerei agenţii este dovedită şi de concretizarea unor proiecte ce includ şi promovează elemente culturale. Un bun exemplu este Platforma de Sticlărie concepută pentru Curtea Berarilor Timişoreana, eveniment ce a inclus demonstraţii de iscusinţă din partea unor maeştri sticlari. Întregul proiect a fost integrat în contextul Centrului Vechi al Capitalei. Un alt eveniment de aceeaşi factură este expoziţia de artă din showroom-ul Asmita, ce reuneşte fotografiile lui Dinu Lazar şi creaţiile vestimentare ale Lenei Criveanu.
Wunderman este o agenţie care oferă o gamă largă de servicii: event marketing, consumer promotion, trade marketing şi dezvoltare POSM, direct marketing, PR, interactive & new media, digital thinking. Ileana Badiu, Tereza Munteanu şi Joaquin Bonilla ocupă poziţia de Managing Partners Wunderman din luna decembrie 2007, când divizia Wunderman a grupului Y&R Brands a devenit activă pe piaţa din România.
Wunderman face parte din portofoliul Y&R Brands, parte a reţelei WPP. Cu sediul central la New York, Y&R Brands a fost prima structură care a oferit servicii integrate de marketing communication, funcţionând încă din anul 1970. Astăzi, Young & Rubicam Brands oferă în continuare cele mai performante programe de comunicare pentru peste 750 de clienţi din întreaga lume, mai bine de 250 dintre aceştia apelând la mai mult de unul din brandurile reţelei pentru a-şi atinge consumatorii.
{mosloadposition user10}