Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Crucea Roșie Română și MullenLowe atrag atenția asupra unui altfel de chiul

MullenLowe logo

O campanie de redirecționare a 2% din impozitul pe venit către lupta împotriva abandonului școlar

Chiulitul este, pentru mulţi dintre noi, abaterea nevinovată, care trece de multe ori neobservată și de care ne amintim, peste ani, cu nostalgie și chiar cu un zâmbet complice. Însă, despre un altfel-de-chiul, acela al copiilor defavorizați, nu se vorbește niciodată, pentru că în catalog nu există materii precum… rechizite, haine sau mâncare.

Pentru a reduce rata abandonului școlar în rândul copiilor defavorizați, Crucea Roșie Română și MullenLowe au lansat o campanie de redirecționare a 2% din impozitul pe venit către această cauză socială.

„Știm cu toții că România are una dintre cele mai mari rate ale abandonului școlar din Europa. Cu toate acestea, nu vorbim suficient despre motivele care generează aceste statistici triste. Prin campania lansată alături de MullenLowe, dorim să atragem atenția asupra unui fenomen ce nu ar trebui ignorat, dar și să convingem publicul că mica lui contribuție poate avea un impact decisiv asupra viitorului unor copii. Și, pentru că viitorul se învață la școală, ne-am dori ca tot mai mulți oameni să spună Prezent! în campania noastră, prin redirecționarea a 2% din impozitul pe venit”, afirmă Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.


Când vine vorba despre copiii nevoiaşi şi despre imposibilitatea lor de a merge la şcoală, primul lucru la care ne gândim sunt rechizitele şi hăinuţele, obiecte care constituie o provocare financiară chiar şi pentru o familie cu venituri medii. Ceea ce tindem să uităm poate prea uşor este că piramida nevoilor este una şi aceeaşi pentru toată lumea. Înainte de orice, copiii au nevoie de o masă la prânz, materie care, din nou, nu se predă în şcoli. Realitatea acestei lipse în cazul elevilor defavorizaţi este pe cât de dureroasă, pe atât de adevărată.

Provocarea MullenLowe a fost să atragă atenţia asupra acestui aspect, prea puţin discutat. Astfel s-a ajuns la conceptul de “chiul”, în contextul în care elevii nevoiaşi sar automat peste una dintre cele mai importante mese din zi. Pentru a sensibiliza oamenii din publicul ţintă, agenția a decis să le amintească de momentele în care alegeau să chiulească de la ore şi, cel mai important, de motivele care îi determinau să facă această alegere. În contrast cu rebeliunea, îndrăgosteala, dorinţa de a te plimba în parc cu prietenii sau de a merge la repeţie cu trupa de rock, vine lipsa mâncării – motivul care îi impiedică pe copiii nevoiaşi să spună “prezent” la masa de prânz.

„Cu siguranță oricare dintre noi are o poveste amuzantă despre cum chiulea de la ore pentru motive care ni se păreau, la vremea aceea, de importanță astronomică. Însă nu știu câți dintre noi s-au gândit la copiii care chiulesc zilnic de la școală, împotriva voinţei lor. Şi nu pentru că nu ar avea chef să învețe sau pentru că ar prefera să bată mingea în stradă, ci pentru că le lipsesc lucruri elementare, precum mâncare, haine sau rechizite. Pentru maximizarea mesajului, am evidențiat deci contrastul care se creează între copiii obișnuiți și cei defavorizați”, spune Alina Bălan, Client Service Director MullenLowe.

Mixul de promovare al campaniei cuprinde radio, online, print și social media.

Campania beneficiază de susţinerea Iulianei Tudor, ambasadoarea Crucii Roşii Române, care povesteşte cu nostalgie despre motivele care o determinau din când în când să mai tragă chiulul, tocmai pentru a crea o antiteză cu impact puternic referitor la situaţia copiilor nevoiaşi.

Din partea MullenLowe au contribuit Alin Marghidanu (Group Creative Director), Miruna Dumitrescu (Copywriter), Victor Oprişan (Group Creative Director), Daniel Oprea (Art Director), Alina Bălan (Client Service Director) și Ionela Tatu (Account Manager).

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.