În 2016, Starbucks a început anul cu 19 cafenele și a deschis 9 noi cafenele în România: trei în București, două în Timișoara și câte una în Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești și Constanța, atingându-și obiectivul anual de extindere a rețelei de cafenele pe piaţa locală, ajungând la 28 de cafeneale, dar și obiectivul de creștere a numărului de locuri de muncă cu 100 de posturi.
Prima lansare a anului a fost în iulie, când compania a deschis o cafenea în incinta Iulius Mall din Timisoara.
În august si septembrie Starbucks a inaugurat două cafenele, una în City Park Mall din Constanta, aceasta fiind a doua cafenea deschisă în Constanța după cea din mall-ul Maritimo Shopping Center, iar cealaltă în centrul comercial Mercur Center, prima cafenea din Craiova.
Lanţul de cafenele Starbucks a ajuns, în toamnă, și în centrul comercial AFI Palace din Ploieşti, inaugurând un nou oraș important pe hartă. Polus Center/Vivo din Cluj a primit cu bucurie o nouă cafenea în luna noiembrie, Starbucks continuându-și expansiunea în zonă. S-au adăugat, în octombrie și noiembrie trei deschideri noi în București: una la parterul noului centru comercial ParkLake din Titan, una în noul centru comercial Veranda Mall din zona Obor și inaugurarea cafenelei cu numărul 2 din AFI Cotroceni, acesta fiind, în prezent, singurul mall din România cu 2 cafenele Starbucks.
Luna decembrie a adus și ultima inaugurare la Timișoara, cea de-a treia cafenea din zonă fiind plasată într-un cadru feeric în centrul pieței Victoria, aceasta fiind ultima locație deschisă în 2016.
“Ne-am propus, la începutul anului, să continuăm expansiunea lanțului de cafenele și să aducem experiența Starbucks – cafea, ambient, deserturi – cât mai aproape de cât mai mulți români. Anul acesta am marcat câteva premiere, ajungând pentru prima dată în Craiova și Ploiești, adăugând noi cafenele în Cluj-Napoca și Timișoara, și continuând expansiunea și în București. Piața cafenelelor din România este una foarte dinamică, iar românii apreciază atât calitatea produselor noastre, cât și designul și confortul locațiilor, astfel că ne propunem să continuăm extinderea rețelei și în 2017”, a declarat Mateusz Sielecki, Regional Director Starbucks.
Starbucks a intrat pe piaţa din România în aprilie 2007, deschizând prima cafenea din Europa Centrală şi de Est, ca rezultat al unui joint-venture încheiat cu partenerul său european, grupul elen Marinopoulos. Astăzi, Starbucks România operează prin dezvoltatorul internaţional de restaurante AmRest, din care fac parte mai multe branduri la nivel international, printre care KFC, Pizza Hut, Burger King, La Tagliatella şi Starbucks.
Starbucks are peste 20.000 de cafenele în 65 de ţări şi este cunoscută ca fiind cea mai importantă marcă de cafea din lume.