Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, anunță o creștere a vânzărilor pe piața externă de circa 36%, valoare înregistrată între 2014 – 2017. Dinamica bună se datorează strategiei de extindere internațională, ce a vizat implementarea de noi politici comerciale pentru partenerii străini, dezvoltarea de produse adaptate particularităților anumitor piețe de desfacere, cât și extinderea portofoliului cu game inovatoare și revoluționare.
„Trendul ascendent al vânzărilor la nivel extern reprezintă o validare a obiectivelor noastre strategice de extindere globală, dar și o confirmare a potențialului brandurilor din portofoliul Farmec. Majorarea vânzărilor cu 36% în ultimii 3 ani este rezultatul unei analize aprofundate a caracteristicilor fiecărei piețe și, în consecință, a diversificării gamelor cu produse ce corespund acestor cerințe și nevoi distincte. De exemplu, ca răspuns la unele probleme ridicate de consumatorii din Asia și Orientul Mijlociu, precum nevoia de luminozitate și oferirea unui plus de albire tenului, anul trecut am lansat gamele Gerovital H3 Derma+ Premium Care și Gerovital Luxury, ce includ produse care vin să satisfacă aceste cerințe. În 2018, în paralel cu dezvoltarea puternică din interiorul țării, vom continua extinderea Farmec și peste hotarele României. În acest sens, mizăm pe stabilirea de parteneriate cu colaboratori de pe noi piețe de desfacere, precum și creșterea cotei de piață în țările în care suntem prezenți de mai mulți ani”, a declarat Ioana Turdean, Manager Vânzări Externe Farmec.
Cele mai solicitate tipuri de produse pe piaţa externă sunt cele anti-age, anti-acneice și tratamentele de îngrijire pentru păr, ce aparțin gamelor Gerovital H3 Evolution, Gerovital Stop Acnee și, respectiv, Gerovital Tratament Expert. Cea mai rapidă creștere a vânzărilor a fost înregistrată de către gamele premium ale companiei – Gerovital H3 Derma+ Premium Care și Gerovital Luxury, ambele lansate în 2017.
Astfel, în topul produselor livrate în afara României se află Fiolele Gerovital H3 Evolution, apreciate pentru efectele puternice antirid, datorate sinergiei de ingrediente active utilizate, forma de ambalare modernă, în trend cu tendințele din domeniul cosmetic, dar și pentru raportul foarte bun calitate – preț.
Pe următoarele poziții în clasamentul celor mai vândute produse la nivel extern se află cele din gama Gerovital Stop Acnee, cele mai multe solicitări venind din Orientul Mijlociu și Asia.
Șamponul și Serul Anticădere din gama Gerovital Tratament Expert sunt alte produse care înregistrează rezultate bune la nivel internațional. O cerere deosebită pentru această gamă, inclusiv pentru produsele destinate prevenirii căderii părului și regenerării acestuia, este înregistrată în zona Orientului Mijlociu (Iraq, Kuwait), dar și cea a Europei (Macedonia, Marea Britanie, Ungaria, Republica Moldova).
Strategia de expansiune pe piața externă a producătorului clujean vizează, printre altele, și deschiderea în sistem franciză a magazinelor de brand Farmec și Gerovital, pas estimat pentru 2018.
La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de state, iar în Europa compania este prezentă cu 7 magazine, deschise de parteneri (3 centre în Spania, 2 în Italia și câte un spațiu în Grecia și Ungaria).