Vineri, 23 aprilie, concursul foto – video EcoPaparazzi ajunge la final. Readus in atentia publicului prin cea de a treia editie a caravanei de film eco Guerilla Verde, concursul isi incurajeaza participantii sa surprinda imagini care reflecta modul in care comunitatile locale respecta, sau nu, mediul inconjurator. Marele Premiu consta intr – o tastatura & un mouse wireless, un aparat foto digital si un certificat ECDL.
Concursul foto-video EcoPaparazzi se incheie vineri 23 aprilie, ultima zi de inscriere a materialelor. Supranumit "politia verde a bunului simt", acesta se adreseaza tinerilor si nu numai. Toti cei interesati sunt incurajati sa surprinda imagini de pe strada, din scoala, liceu, campus sau imagini din calatoriile lor, care sa reflecte modul in care comunitatile locale respecta, sau nu, mediul inconjurator. Materialele pot fi inscrise in concurs pe adresa de mail contact@guerillaverde.ro, impreuna cu datele complete (nume, varsta, adresa, telefon, e-mail). Regulamentul concursului este disponibil la adresa www.guerillaverde.ro. Pana acum au fost inscrise in concurs peste 250 de materiale.
Cele mai curajoase, originale si expresive materiale vor fi premiate dupa cum urmeaza:
Marele Premiu – tastatura & mouse wireless, aparat foto digital, certificat ECDL
2 x Premiul I: web cam, aparat foto digital, certificat ECDL
2 x Premiul II: USB speaker (conectare la laptop pentru light & sound), certificat ECDL
1 x Premiul III: aparat foto digital, certificat ECDL
Mentiune: web cam, USB speaker (conectare la laptop pentru light & sound), certificat ECDL
Concursul EcoPaparazzi face parte din proiectul Guerilla Verde, prima caravana de film educational cu mesaj ecologic, ajunsa la cea de-a treia editie. Proiectul dezvoltat de agentia de comunicare si organizare evenimente Media Image Factory se adreseaza tinerilor, folosind o metoda educationala inovativa, adaptata si eficienta, reprezentata de film. Proiectiile de film eco, dezbaterile si concursurile din cadrul celei de a treia editii Guerilla Verde (23 – 30 martie) s-au desfasurat in prezenta a 3.000 de tineri.
Prin intermediul filmului, initiatorii proiectului au incercat sa prezinte tinerilor un punct de vedere obiectiv si informat, vizand in mod special reactii concrete ale acestora vis-à-vis de importanta protejarii mediului inconjurator. Reprezentantii ONG-urilor de mediu si cei ai companiilor partenere au adus argumente concrete in scopul motivarii tinerilor in directia implicarii active in actiuni de ecologizare. Astfel, in perioada 23 – 30 martie, Guerilla Verde s-a oprit in Bucuresti, Pitesti, Ploiesti, Galati, Braila si Constanta. Printre filmele care au fost proiectate atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari, se numara “Wall – E”, “Ice Age 2” , “Home”, “Over the Hedge”, “An Inconvenient Truth” dar si “Copiii Uraniului*, film romanesc lansat recent. Fiind un proiect educational, intrarea a fost libera.
Pentru ca evenimentul se adreseaza in special tinerilor, elevi si studenti, proiectiile au avut loc, in cea mai mare parte, in aule ale universitatilor partenere si in sali ale caselor de cultura studentesti. Astfel, Guerilla Verde a vizitat Universitatea Constantin Bracoveanu din Pitesti si Braila, Universitatea de Petrol si Gaze din Ploiesti, Universitatea Ovidius din Constanta, dar si studentii galateni, care au raspuns invitatiei de participare la evenimentul gazduit de Casa de Cultura a Studentilor. De altfel, doua dintre cele mai importante organizatii studentesti din Romania, AIESEC si Advice Students, au fost partenere ale proiectului. Tinerii si-au exprimat punctele de vedere in cadrul dezbaterilor eco in prezenta partenerilor ONG si a reprezentantilor companiilor partenere implicate activ in zona de protectie a mediului. Anul acesta companiile responsabile si prietenoase cu mediul Danone Romania, UPC Romania, Tetra Pak, dar si Asociatia Environ si Benett Advertising s-au alaturat incercarilor organizatorilor de a provoca tinerii la dialog si actiuni verzi. Guerilla Verde combina, asadar, educatia ecologica, filmul, dialogul liber si jucatorii activi din sectorul de mediu intr-un context neconventional si relaxat.
”Caravana Guerilla Verde foloseste filmul ca metoda alternativa de a transmite informatii cu scopul de a motiva tinerii sa protejeze mediul si sa se implice activ in actiuni de ecologizare” spune Nicoleta Talpes din partea Media Image Factory, organizatorul Guerilla Verde.
Caravana Guerilla Verde este un proiect sustinut de Ministerul Mediului, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, UPC Romania, Danone Romania, Asociatia Environ, Tetra Pak, ECDL Romania, Asociatia ECO TIC, primariile din orasele aflate pe traseu (Pitesti, Ploiesti, Galati, Braila, Constanta), AIESEC Romania, Universitatea Constantin Brancoveanu (Pitesti si Braila), Consiliul Tinerilor si Copiilor din Ploiesti, Fac. de Jurnalism si Stiintele Comunicarii – Univ.Bucuresti, Liga Studentilor Galati, Asociatia Advice Students, ECOROM, Libra Film Production, Univ. Petrol si Gaze Ploiesti, Colegiul National Sfantul Sava Bucuresti, Casa de Cultura a Studentilor Galati si Regia Autonoma de Servicii Publice Ploiesti
Partenerii ONG care s-au alaturat sunt: Generatia Verde, Terra Milleniul III, Viitor Plus, Reper 21, RAC-Ro, Mare Nostrum, Copacul de Hartie, Vremuri Pitesti, Harta Verde, Ecoterra Ploiesti, WWF, Salvati Dunarea si Delta, Green Braila.
Partenerii media ai proiectului sunt: 9am.ro, roportal.ro, bucuresteni.ro, Hotnews.ro, CSR Romania, PR Romania, revista Ecologic, revista Terra Magazin, revista InfoMediu, Green-Report, infonews, Zile si Nopti, Romania Libera, Radio Romania Cultural, PoliticAll, studentie.ro, Port.ro, PR Romania, RFI, Radio Constanta, stiridebine.ro, Timpul Liber, casamea.ro, tonight.eu.
A treia editie a caravanei Guerilla Verde a inregistrat un numar record de spectatori (3.000). Cei 63 de parteneri ai proiectului si cele peste 7.000 de materiale informativ-educative distribuite au adus un plus de notorietate evenimentului, care isi propune sa revina in toamna, cu cea de a patra editie.
Guerilla Verde este doar o etapa dintr-un program mai amplu, denumit BETI (Better Education Through Innovation) pe care Media Image Factory il va dezvolta in perioada urmatoare. Organizatorii isi propun ca prin intermediul filmului, sa atinga alte doua teme – sanatatea si minoritatile. Caravana educationala de film cu mesaj legat de sanatate – GeneratiaS – urmeaza in perioada 15 mai – 15 iunie.
Declaratii de presa
“Guerilla Verde isi propune ca, prin intermediul filmelor, sa inspire tinerilor o atitudine prietenoasa fata de mediu si sa ii apropie de actiunile eco in desfasurare din segmentele privat, public si ONG, prin voluntariat sau initiative proprii. Folosind filmul ca metoda educationala alternativa, ne dorim asadar un impact real asupra publicului nostru si rezultate concrete.” spune Nicoleta Talpes din partea Media Image Factory, organizatorul Guerilla Verde.
”Proiectul Guerilla Verde se potriveste perfect cu misiunea UPC de Responsabilitate Sociala, aceea de a investi in educatia copiilor pentru a-i ajuta sa isi construiasca un viitor mai bun. Prin implicarea sa in toate aspectele care privesc copiii de astazi, inclusiv constientizarea mediului inconjurator, UPC Romania doreste sa trasforme mediul educational intr-un colt verde de care sa se poata bucura. Guerilla Verde, initiativa educativa si ecologica inedita, reprezinta o continuare naturala a misiunii noastre, unde ne unim forţele cu partenerii nostrii de proiect pentru o cauza buna.” declara Ariana Badin – PR & Communication Manager UPC Romania
”Susţinerea şi implicarea în acest de proiect de educaţie ecologica, Guerilla Verde, va avea rezultate benefice pentru mediu, în viitorul apropiat şi pe termen lung. Companii ca Danone, cu experienţă şi rezultate concrete, pot oferi exemple de bune practici, începând cu deprinderi simple şi continuând cu proiecte de utilizare responsabilă a resurselor în cadrul activităţilor industriale şi conservare ori reabilitare a factorilor de mediu afectaţi.” declara Cristian Zecheru – Environment Manager, Danone Romania
“Tetra Pak este lider mondial în rândul companiilor furnizoare de soluţii de procesare şi ambalare a alimentelor lichide. Ne asumam cu responsabilitate aceasta pozitie, generand crestere in armonie cu principiile sustenabilitatii. Motto-ul nostru “PROTEJEAZA CE E BUN” reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sigure şi disponibile oriunde, dar si actiuni de educare in spiritul protectiei mediului. Credem ca numai deprinderea de a colecta selectiv poate contribui la o mai buna gestionare a resurselor planetei. Guerilla Verde ne ajuta sa punem in practica motto-ul nostru, prin formarea unei bune conduite sociale in randul tinerei generatii.” declara Daniela Cirmaciu – Responsabil Comunicare si Mediu, Tetra Pak South Eastern Europe
“Sustinem proiectul Guerilla Verde pentru ca ne place modul absolut original in care trateaza un subiect notoriu ca protectia mediului. Filmul eco, discutiile cu tinerii si concursurile reprezinta un bun inceput pentru o campanie care urmareste o constientizare reala a tinerilor si determinarea lor de a face ceva pentru un viitor mai verde”, declara Alexandru Stefan, Director General Benett Advertising.
{mosloadposition user10}