- Mai sunt 7 zile pentru a vizita expoziția deceniului în România!
- Biletele pot fi achiziționate de pe site-ul mare.ro.
Peste 50.000 de perechi de ochi au avut plăcerea să privească expoziția Efectul Picasso în cele 4 luni de când s-a deschis.
Vizitatori de toate vârstele au fost impresionați de cele 46 de lucrări de Pablo Picasso din colecția familiei sale, precum și de cele 65 de lucrări semnate de 37 de artiști români contemporani influențați de opera gigantului spaniol.
Dacă nu ați vizitat încă expoziția, pe mare.ro găsiți toate categoriile de bilete*, inclusiv reduse pentru elevi, studenți și seniori, precum și oferte de grup.
Între 15 și 22 ianuarie, MARe e deschis zilnic și are program prelungit: 10.00-22.00.
*Cei care cumpără minimum 2 bilete în această perioadă și se înscriu în tragerea la sorți, intră automat în cursa pentru câștigarea unui weekend la Paris.
Un catalog cuprinzător (Efectul Picasso. Influența lui Picasso asupra artei românești din anii ’60 pînă la ora actuală / volum bilingv / © MARe & Vellant, septembrie 2023), tururi ale expoziției (inclusiv ghidate de artiști români cu lucrări prezentate în cadrul EP), ateliere pentru copii, proiecții de film sau un seminar internațional (Picassoest) cu experți din 5 țări europene, colaborări cu cele mai importante foruri culturale, precum și parteneriate strategice de excepție cu companii private care au aderat la acest pas uriaș pentru scena artistică locală: o expoziție extraordinară, avându-l în prim plan pe unul dintre cei mai importanți artiști ai tuturor timpurilor.
”Efectul Picasso” și-a deschis porțile pe 27 septembrie 2023 și a avut un impact major asupra publicului. Inițial programată până pe 8 ianuarie 2024, expoziția a fost prelungită în mod excepțional, cu concursul autorităților franceze, și poate fi văzută până pe 22 ianuarie 2024, în Bulevardul Primăverii 15.
„Picasso cel genial, Picasso cel orfic, Picasso controversatul, Picasso prolificul, Picasso obsedatul, Picasso egoistul, Picasso imprevizibilul, Picasso obraznicul, Picasso cronofagul, Picasso satirul, Picasso bacantul, Picasso impetuosul, Picasso barocul, Picasso cubistul, Picasso clasicul, Picasso sarcasticul, Picasso blue&rose, Picasso inocentul, Picasso cel care nu se uita pe sine, Picasso oglinda societății, Picasso șmecherul, Picasso amantul, iubitul, soțul, unchiul, bunicul. Picasso asasinul artei, Picasso Citroën, Picasso Muzeu, Picassomania, Picasso Phoenix, Picasso cenușă, Picasso scrum, Picasso hashtag… iar restul sunt pixeli.” Mircea Cantor
„Efectul Picasso” este una dintre cele mai impresionante expoziții din Europa de Est și cu siguranță cea mai importantă din România – care se numără printre cele 8 țări participante în programul Célébration Picasso: 1973-2023.
„Alături de o serie de lucrări care figurau în expoziția de la MNAR din 1968, MARe aduce o selecție reprezentativă de picturi de la Musée national Picasso-Paris, acoperind creația picassiană de la 1908 până la 1972. Actualitatea lui Picasso, vizibilă și în muralele integrate expoziției, arată că figura majoră a modernismului a intrat în idiomul zilei și al străzii. Picasso și-a atins efectul maxim posibil: se confundă cu zgomotul de fond cultural, inteligibil la nivel global. Poate fi imaginat un mai profund efect în afara acestei (con)topiri a vocii unui singur creator în limbajul și în pulsația vieții de zi cu zi a vremurilor noastre?”
Erwin Kessler, directorul Muzeului de Artă Recentă București și curatorul expoziției.
Artiștii români expuși: Corneliu Baba, Horia Bernea, Ștefan Bertalan, Mircea Cantor, Eva Cerbu, Vali Chincișan, Darie Dup, Aniela Firon, Marin Gherasim, Ion Grigorescu, Vasile Gorduz, Dumitru Gorzo, Hortensia Mi Kafchin, Kádár Tibor, Kero Zen, Irlo, Victor Man, Tincuța Marin, M.H. Maxy, Florin Mitroi, Valeriu Mladin, Dragoș Morărescu, Nagy Albert, Mihai Olos, Ion Pacea, Radu Pandele, Neculai Păduraru, Pisica Pătrată, Constantin Piliuță, Silvia Radu, Alexandru Rădvan, Alma Redlinger, Wanda Sachelarie-Vladimirescu, Donald Simionoiu, Alexandru Țipoia, Vladimir Zamfirescu, Marian Zidaru.
Un eveniment prezentat de MARe/Muzeul de Artă Recentă și UniCredit Bank, în parteneriat cu Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, Musée national Picasso-Paris, Ambasada Franței, Institutul Francez din România.
Proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii
Sponsori principali: Lidl, Mega Mall, Promenada București, Nepi Rockcastle
Sponsori: Vinci, Regina Maria, Porsche, Aqua Carpatica, Sâmburești, Brand Minds, Schweppes, Cambridge School of Bucharest, Mastercard, Marmorosch Bucharest, Groupama, Epson
Parteneri media: TVR Cultural, HotNews, RFI România, Pro TV, Zile și Nopți, Kiss FM, Magic FM, Rock FM, Revista Biz, Haute Culture by Biz, B365