• Campania “Uite barza!”, dezvoltată în jurul primei aplicații din Europa pentru recensământul berzelor albe, se întoarce cu trei premii de la festivalul Cannes Lions: Silver la categoria Mobile și Bronze la categoriile Health & Welness și Sustainable Development Goals
• Cu “Uite Barza!” este pentru prima dată în istoria festivalului când România câștigă un premiu la categoria Sustainable Development Goals
“Uite barza!”, prima aplicație din Europa cu ajutorul căreia s-a realizat în perioada Iulie – August 2017 recensământul berzelor albe din ţară, a fost premiată cu trei premii la festivalul Cannes Lions: Silver la categoria Mobile și Bronze la categoriile Health & Welness și Sustainable Development Goals. Aplicația a fost dezvoltată de Societatea Ornitologică Română (SOR) împreună cu companiile Enel din România, iar campania de comunicare a fost semnată de Publicis România și MSL The Practice.
„Suntem foarte mândri de succesul campaniei Uite Barza! iar recunoașterea internațională de la cel mai important festival de creativitate din lume ne arată încă o dată că proiectele de succes au ingrediente relativ simple: probleme reale primesc soluții reale, care sunt implementate cu creativitate și tehnologii relevante pentru public, și care chiar aduc schimbare și energie pozitivă. Suntem extrem de încântați de colaborarea noastră cu SOR, Publicis România și MSL The Practice și le mulțumim pentru că au fost alături de noi și de berzele albe”, a declarat Eleodor Ghenoiu, Head of Advertising and Brand Enel Romania
„Uite Barza! este, în urma participării masive, cel mai mare proiect de citizen science de la noi din țară. Suntem foarte încântați că berzele ne-au adus trei premii la principalul festival din industria de publicitate și ne pregătim intens de al doilea val de recensământ, ce se va desfășura în perioada 25 iunie-31 iulie”, a completat Ovidiu Bufnila, responsabil comunicare SOR.
“Pentru noi Uite Barza! a fost acel proiect pe care nu vrei să-l ratezi și pentru care am încercat să dăm tot ce avem mai bun. Mulțumim echipei Enel că ne-au implicat în povestea berzelor albe și echipei SOR că ne-au dat șansa să le cunoaștem mai bine. Astfel, am reușit să câștigăm primul premiu cu o campanie dezvoltată local la categoria Sustainable Development Goals”, a declarat Cătălin Albu, Client Service Director Publicis România.
Campania a avut un parcurs de succes și a câștigat anterior un premiu Silver la Effie Awards, o diploma de Excelență la IN2 SABRE Awards 2018, 3 premii în competiția locală Romanian PR Award 2017 – un Silver și două Golden Awards of Excellence – și un premiu Silver la Internetics 2017.
Aplicația mobilă, disponibilă și pe Android și pe iOS preia coordonatele fiecărui cuib de barză, iar utilizatorul adaugă detaliile: unde este instalat, câți pui sunt în cuib, o fotografie a cuibului și, cel mai important, starea în care se află cuibul, dacă este sau nu nevoie de o intervenție asupra lui. Datele ajung apoi și la compania Enel, iar specialiștii de aici intervin pentru a adăuga suport de cuib sau pentru remedierea acestuia.
Aplicația „Uite Barza!” a fost instalată pe 2.609 de telefoane mobile, iar utilizatorii au introdus în baza de date a SOR peste 2.850 de cuiburi, dintre care 1.070 de cuiburi sunt cuiburi noi față de cele identificate la ultimul recensământ european din 2014.