din Bucuresti, dupa ce acestia si-au testat alcoolemia cu un aparat inovativ
• Acțiunea face parte din campania globală “Join the pact” iniţiată de marca Johnnie Walker şi din campania regională Uber, care atrag atenția asupra importanței de a nu conduce niciodată sub influența alcoolului
• Potrivit OMS, la nivel global, între 30 și 40 la sută din decesele care au loc pe o stradă/autostradă sunt cauzate de alcool
• După lansarea Uber, numărul persoanelor ucise în accidente de mașină cauzate de consumul de alcool a scăzut în orașele unde acesta functionează în medie cu 3.6% – 5.6%
Uber s-a alăturat săptămâna trecută inițiativei globale a Johnnie Walker – Join the Pact: Never Drink and Drive, oferind călătorii gratuite, în condiții de siguranță petrecăreților din 3 cluburi bucureștene care au consumat în prealabil băuturi alcoolice. Prin utilizarea unui aparat ingenios care măsoară nivelul de alcool, pus la dispoziție de Uber, aceștia au putut beneficia instantaneu de serviciile de ride-sharing ale companiei, atrăgând totodată atenția asupra importanței de a nu conduce niciodată sub influența alcoolului. Doar în acest an, campania “Join the pact” a reușit să adune în România, în online și off-line, peste 12.000 de noi angajamente. Astfel, de la lansarea campaniei în urmă cu 3 ani, numărul total a ajuns la peste 36.000 de astfel de angajamente.
Pactul NEVER DRINK AND DRIVE poate fi semnat aici: https://apps.facebook.com/jointhepact.
Aflați mai multe urmărind acest videoclip aici.
La nivel global, Organizația Mondială a Sănătății estimează* că între 30 și 40 la sută din decesele care au loc pe o stradă/autostradă sunt cauzate de alcool. Nu este surprinzător faptul că multe dintre aceste accidente tragice se întâmplă noaptea și în weekend – exact atunci când este cel mai greu, de obicei, să ajungi acasă. Transportul public nu este mereu suficient, disponibilitatea fiind limitată.
Este demonstrat că serviciile precum Uber, care pot fi folosite apăsând un buton, la orice oră din zi sau din noapte, pot face diferența. Astfel, atunci când au la dispoziție opțiuni sigure și pe care se pot baza oricând, oamenii aleg să nu conducă sub influența alcoolului după ce ies în oraș. În București și în aproape toate orașele unde există serviciul Uber, cel mai aglomerat interval orar nu este neapărat dimineața sau când se pleacă acasă de la birou, ci seara târziu, la închiderea barurilor și a cluburilor. Cele mai aglomerate perioade sunt în general în serile de vineri și sâmbătă.
Nicoleta Schroeder, GM Uber București, a declarat: "Suntem fericiți să putem oferi utilizatorilor noștri siguranța unei călătorii către casă, după o seară petrecută în club cu prietenii. Prin această inițiativă inedită am vrut sa marcăm începutul unei implicări susținute și de lungă durată de responsabilizare a bucureștenilor de a nu conduce niciodată sub influența alcoolului. Nu este vorba despre utilizarea serviciilor Uber, ci despre a prefera o alternativă mai sigură, atunci când este nevoie să facem acest lucru."
Radu Diaconu, Brand Manager Johnnie Walker a declarat:
„Ne-am propus să transmitem mai departe mesajul nostru legat de consumul responsabil de alcool, deoarece considerăm că angajamentul de a nu conduce sub influenţa alcoolului reprezintă o necesitate fundamentală pentru fiecare dintre noi. În acest sens, anul acesta l-am avut ca invitat pe Mika Häkkinen, Ambasadorul Global Johnnie Walker al Programului pentru Consum Responsabil de Alcool, ceea ce a reprezentat o oportunitate extraordinară de a răspândi acest mesaj important. Acţiunea desfăşurată împreună cu UBER reprezintă continuarea eforturilor noastre pentru că ştim că fiecare angajament din partea conducătorilor auto poate face diferenţa.”
Anul acesta, cercetători de la Temple University din America au comparat** procentajele pentru decese legate de alcool în orașe din California, înainte și după lansarea Uber. Au descoperit că, după lansarea Uber într-un oraș, numărul persoanelor ucise în accidente de mașină cauzate de consumul de alcool a scăzut în medie cu 3.6%, în unele zone ajungându-se la scăderi de până la 5.6%. Un alt studiu*** din Seattle a descoperit că numărul de arestări pentru conducerea sub influența alcoolului a scăzut cu 10% după lansarea Uber.
Serviciile de ridesharing precum Uber schimbă modul în care oamenii se gândesc la ideea de a conduce sub influența alcoolului. Oferind călătorii sigure printr-o simplă apăsare de buton – oricând și oriunde – Uber oferă opțiunea de a face alegeri mai bune și mai sigure, atât acum, în sezon de sărbători, cât și în restul anului.
Pentru mai multe informaţii intraţi pe:
//newsroom.uber.com/romania/ro/2015/12/calatorii-in-siguranta/ https://www.johnniewalker.com/en-gb/responsible-drinking/.
* www.alertdriving.com/home/fleet-alert-magazine/international/drunk-driving-increasing-concern-worldwide
** //papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2557612
*** https://newsroom.uber.com/wp-content/uploads/2015/01/UberMADD-Report.pdf