The World Federation of Advertisers (WFA) si The European Association of Communication Agencies (EACA), al carei membru este si UAPR, au lansat un nou ghid despre cum sa organizezi, sa conduci si sa conchizi procesul unui pitch care sa duca la o noua relatie client-agentie. Creat pentru sarcini regionale sau globale, acesta furnizeaza linii directoare pentru agentii, respectiv clienti, inclusiv la nivel local, acolo unde nu exista actualmente ghiduri nationale.
Ghidul urmareste sa promoveze cele mai bune practici la scara globala, ajutand agentiile sa participe cu succes la pitch-uri, iar pe marketeri sa gaseasca agentiile care se potrivesc cel mai bine nevoilor lor. Dincolo de concentrarea pe procesul pitch-ului, acest ghid propune, in sens general, cele mai bune practici de management al relatiilor dintre client si agentie. Acestea includ chiar alternative dovedite la un pitch complet – care nu e intotdeuna cea mai buna solutie.
Procesele de pitch pot fi cronofage si costisitoare. Dintr-un sondaj recent facut printre membrii WFA reiesea ca timpul mediu alocat pentru un pitch de anvergura globala sau regionala era ceva mai putin de 4 luni. Marketerii recunosc ca, avand in vedere complexitatea sarcinii, proasta planificare este unul dintre obstacolele principale in desfasurarea cu succes a unui pitch. Acest ghid cuprinzator vine in intampinare, descriind etapele cheie ale unui pitch in ideea de a avea o planificare eficienta.
Stephan Loerke, Managing Director al WFA, spunea ca: “In timpuri dificile din punct de vedere economic, marketerii au nevoie de sfaturi practice bazate pe ceea ce s-a dovedit ca functioneaza. Aceste indrumari pot economisi timp si bani si asigura agentiilor noastre partenere un teren pe care pot sa concureze corect si egal”.
Potrivit lui Dominic Lyle, Director General EACA: “Procesul pitch-ului este unul dintre aspectele care consuma cel mai mult timp si resurse pentru business-ul unei agentii si care este adesea frustrant din cauza lipsei de claritate si directie. Un ghid conjugat de “best practice”, sustinut deopotriva de agentii si advertiseri, e un mare pas inainte in crearea unui mediu mai bun pentru ambele parti. Suntem incantati ca WFA a agreat co-publicarea acestui ghid”.
Potrivit lui Peter Jansen, Presedinte al UAPR: “Acest ghid este un excellent prim pas pentru optimizarea pitch-urilor. El contine recomandari extrem de utile, cum ar fi faptul de a avea maxim 6 participanti in faza initiala a procesului de selectie (pe long list) si 3-4 pe short list. Desi este elaborat de EACA si WFA, documentul este valabil si pentru piata romaneasca, intrucat UAPR este membru al EACA si a fost implicat in procesul de validare. De asemenea, majoritatea companiilor multinationale active in Romania sunt membre ale WFA”.
Pentru a vizualiza documentul in limba romana, puteti vizita site-ul UAPR: //uapr.ro/files/ro/Ghid%20oficial%20de%20organizare%20a%20pitch-urilor.pdf
sau, pentru varianta in engleza: //www.eaca.be/_upload/documents/guidelines/WFA-EACAPitchGuidelinesFinal.pdf
{mosloadposition user10}