“Never waste a good crisis”
citatul lui Winston Churchill, cel mai des folosit in aceasta perioada, devine un principiu de actiune al UAPR, care propune industriei de publicitate doua noi provocari creative.
Continuand suita de provocari lansata in primavara anului trecut, cu seria de campanii “Pitchuieste corect”, UAPR propune industriei noile teme prin care invita agentiile sa si manifeste creativitatea in folosul clientilor lor:
“Continua sa investesti in comunicarea brandului tau, mai ales in perioade de criza”
si
“Plateste facturile la timp”
sunt cele doua noi teme adresate intregii industrii de publicitate, care urmeaza sa fie abordate de agentii.
Prima este o tema indelung discutata si dezbatuta, inclusiv cu ocazia precedentei crize economice si care porneste dintr-un adevar dovedit prin studii:
Astfel, intr-un Studiu global realizat in februarie 2020, cu implicarea a peste 35.000 de consumatori, Kantar Media a aflat ca parerea majoritatii consumatorilor este ca in perioade incerte sau de criza, brandurile NU ar trebui să își suspende publicitatea.
Mai mult decat atat, 78% dintre aceștia se așteaptă ca brandurile să se implice in viețile lor de zi cu zi printr-o comunicare empatică și autentică, Iar 75% cred că brandurile trebuie să informeze populația în legătură cu acțiunile pe care le întreprind și să se implice social.
Nu in ultimul rand, 50% dintre consumatori cred ca brandurile ar trebui să comunice la fel cum au făcut-o și până în momentul de criză.
In ceeea ce priveste cea de a doua tema propusa, mai ales in contextul generat de pandemie, atragem atentia ca in spatele oricarei facturi sunt oameni care depind de acei bani, iar termenele de plata lungi si foarte lungi se pot transforma in amanari de plati catre o serie intreaga de parti implicate (comunitati creative), de la freelanceri, artisti, graficieni, ilustratori, actori, case de productie, influenceri, etc. Aceste intarzieri pot afecta inclusiv proprii angajati, afectand direct calitatea vietii, a muncii acestora si, in final, afectand calitatea produsului creativ.
Prin aceasta campanie, agentiile doresc sa atraga atentia tuturor partenerilor lor ca a plati la timp facturile poate fi considerat nu doar un act firesc fata de oamenii care produc ideile din spatele campaniilor, ci chiar un gest de CSR in sine. In noul context generat de pandemie, comunitatile creative locale au nevoie de sprijin si solidaritate mai mult ca niciodata.
Prima agentie care a raspuns provocarii este Ogilvy România, iar rezultatul va fi in curand „on air” pe site si pe toate canalele social media ale asociatiei și ale agenției. Le multumim!
„Rolul asociatiei devine si mai important in perioadele dificile si incerte cum este aceasta. Prin tot ceea ce facem ne dorim sa mentinem optimismul, gandirea pozitiva, creativitatea si actiunile indraznete atat in randul agentiilor, cat si in randul partenerilor nostri, al clientilor.
Credem ca oportunitatile create de insasi criza pe care o traversam impreuna ne invata sa acceptam ca lucrurile se pot face si altfel, sa vorbim mai deschis, sa actionam mai transparent si sa ne punem mai des “in papucii” partenerilor nostri.
Am propus membrilor nostri doua noi provocari, dar suntem deschisi sa ascultam si alte puncte de vedere, alte perspective. Multumim Ogilvy România pentru primele doua campanii din serie si asteptam cu interes replicile din cat mai multe agentii.” a declarat Stefan Iordache, Presedinte UAPR
“Am acceptat ferm provocarea pentru ca este o perioada potrivita sa ne reamintim ca in spatele oricărui proiect de publicitate sunt oameni. Că de munca lor depinde, în final, succesul unui proiect, al unei campanii, memorabilitatea lor, cu impact in succesul business-ului clientului. Și, cel mai important, că munca aceasta trebuie răsplătită. Nu este un demers despre pragmatism, dimpotrivă. Este o inițiativă care vorbește despre valoare, valorificare, recunoaștere și respect” a declarat Mirel Plesca membru in boardul UAPR.
Invitam toate agentiile sa dea curs provocarii noastre. Credem ca lucrurile serioase se pot aborda in cheie creativa si cu zambetul pe buze.
Suntem deschisi oricaror propuneri de noi teme din partea agentiilor si ramanem in continuare alaturi de partenerii nostri pentru a traversa cat mai lin, impreuna, aceasta perioada de incertitudini si provocari.