Tymbark Maspex România, unul dintre cei mai mari investitori polonezi din România, a semnat un contract cu compania Pan Group (Craiova) privind achiziţionarea unei părţi din activele acesteia. Tranzacţia cuprinde cunoscutele brand-uri de snacks-uri Salatini şi Capollini, precum şi liniile de producţie a acestora. Salatini şi Capollini sunt printre cele mai vechi mărci de biscuiţi săraţi şi covrigei de pe piaţa românească.
Tymbark Maspex România (parte a Grupului Maspex Wadowice din Polonia) a semnat un contract privind achiziţionarea unei părţi din activele firmei Pan Group (Craiova), achiziţie ce facilitează abordarea de către compania poloneză a unor noi categorii de produse, cum ar fi: crackers, brezels, biscuiţi săraţi şi rulade. La finalizarea tranzacţiei, ce va avea loc după obţinerea aprobării Consiliului Concurenţei, compania Tymbark Maspex România va deţine brand-urile Salatini, Capollini, Tismana, Rollini d’Oro precum şi liniile de fabricaţie a acestor produse.
Mărcile Salatini şi Capollini sunt printre cele mai vechi mărci comerciale pe piaţa snacks-urilor din România. Aceste mărci se bucură de o înaltă conştientizare (brand awareness) în rândul consumatorilor – aproximativ 90% din consumatori cunosc marca Salatini, iar peste 80% brandul Capollini. Piaţa de snacks-uri din România este dinamică şi are perspectivă, valoarea ei fiind estimată la aproape 200 milioane lei.
Tranzacţia va contribui la diversificarea şi creşterea valorii business-ului companiei Tymbark Maspex România pe piaţa românească unde activează din anul 1996. Produse precum sucurile din morcovi Tedi, nectarurile Tymbark, Chocolatta La Festa, Cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, crema pudră pentru cafea Coffeeta sunt extrem de cunoscute de publicul consumator din România.
Krzysztof Grabowski, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Tymbark Maspex România:
“Ne desfăşurăm activitatea pe piaţa din România de peste 15 ani. În toată această perioadă, am reuşit să construim o poziţie puternică pe segmentul produselor instant cu mărcile La Festa şi Coffeeta şi pe piaţa de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare cu mărcile Tedi şi Tymbark. Adăugarea în portofoliul nostru a binecunoscutelor brand-uri Salatini si Capollini va favoriza dezvoltarea companiei noastre într-o categorie nouă şi de perspectivă. În acest fel, îmi exprim încrederea că ne va creşte competitivitatea şi ne vom consolida poziţia pe piaţa românească”.
Florin Busuioc, acţionar majoritar al companiei Pan Group
„Suntem onoraţi să predăm ştafeta unei companii precum Tymbark Maspex România. De-a lungul celor 16 ani de când activează pe piaţa românească, firma poloneză a demonstrat că este interesată atât de dezvoltarea companiei cât şi de satisfacerea cerinţelor consumatorilor, oferindu-le mereu produse de calitate. Suntem astfel siguri că, prin preluarea noilor mărci, vor construi în continuare branduri puternice şi durabile”.