TVR 1 a fost lider de audienţă joi, 1 decembrie, pe durata paradei militare
Cei care nu au ajuns să vadă „pe viu” parada militară şi depunerile de coroane de la Arcul de Triumf din Bucureşti, cu ocazia Zilei Naţionale a României, au urmărit evenimentul la TVR 1. O confirmă şi datele de audienţă înregistrate de principalul canal al televiziunii publice, TVR 1 fiind urmărit, în medie, de 860.000 de persoane la nivel naţional (reprezentând un rating* mediu de 4,2% şi o cotă medie de piaţă** de 17,1%), în intervalul orar 10.45-11.55, pe durata difuzării ediţiei speciale Aniversarea Zilei Naţionale.
TVR 1 şi-a surclasat competiţia atât la nivel naţional, cât şi urban. Astfel, pe intervalul orar amintit, 499.000 de români din mediul urban (4,3% rating mediu, respectiv 17% share mediu) au urmărit transmisiunea în direct a paradei militare, comentată de Adelin Petrişor, ajutat de lt. col. Constantin Spînu, purtător de cuvânt al Ministerului Apărării Naţionale.
Momentul cel mai important al paradei, Onorul prezentat preşedintelui ţării de fanfara MApN, a fost, cum era de aşteptat, şi cel mai vizionat. Defilarea Regimentului 30 Gardă Mihai Viteazul şi muzica Diviziei 1 Infanterie Dacica au adunat în faţa micilor ecrane 1.294.000 de români, la nivelul întregii ţări (6,3% rating, 24,3% share), la ora 11.51 – cel mai urmărit minut al transmisiunii. Pe target urban, TVR 1 a fost urmărit, în acelaşi minut, de 728.000 de telespectatori, reprezentând un rating de 6,3% şi o cotă de piaţă de 22,9%.
Peste 7000 de români au fost prezenţi în zona Arcului de Triumf, pentru a vedea parada militară la faţa locului. Aproximativ 1500 reprezentanţi ai MApN, Ministerului de Interne, SPP şi SRI au fost implicaţi în desfăşurarea evenimentului.
*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
{mosloadposition user9}