Campania de comunicare internă TVR 55 va intra în competiţie cu 1.130 de campanii de PR din întreaga lume.
TVR este prima televiziune din România care a înscris o campanie la Festivalul Cannes Lions (17-23 iunie), eveniment anual ce reuneşte 9.000 de specialişti din industria mondială a comunicării. Pe lângă seminariile şi workshop-urile dedicate tendinţelor şi studiilor de caz din această industrie, Cannes Lions va premia cele mai creative campanii din 15 categorii (Creative Effectiveness, Cyber, Design, Direct, Film, Film Craft, Media, Outdoor, PR, Press, Promo & Activation, Radio, Titanium & Integrated, Mobile, Branded Content & Entertainment Lions).
„Aş vrea să felicit TVR pentru că este prima companie* din România care se înscrie la acest festival”, a spus Teodora Migdalovici, reprezentantul Cannes Lions în România, la finalul întâlnirii Run Project de acum două zile, unde au fost proiectate toate cele 110 campanii înscrise de delegaţia României la acest festival. Evenimentul Run Project a reunit reprezentanţi ai agenţiilor de comunicare (creaţie, PR, servicii media) şi ai clienţilor de publicitate ce vor fi prezenţi anul acesta la Cannes Lions.
Campania internă de comunicare a aniversării a 55 de ani de televiziune publică a fost înscrisă la secţiunile Comunicare corporate şi Comunicare de criză, din categoria PR. Conceptul şi coordonarea campaniei au fost asigurate de către Departamentul de Comunicare al TVR, iar execuţia s-a făcut cu resurse interne de la Bucureşti şi de la studiourile teritoriale (reporteri, cameramani, editori de imagine şi de sunet etc). Bugetul alocat acestei campanii a fost de aprox. 3.000 de euro.
Pentru a aniversa 55 de ani de la înfiinţarea televiziunii publice, TVR a recurs la o campanie neconvenţională şi originală, de tip user-generated (generată de utilizatori). Click aici pentru conceptul campaniei – Știre prezentată în Telejurnalul TVR. Campania a debutat cu un teasing, în luna iulie 2011 (click aici pentru teasing) şi a constat într-o vânătoare de poveşti în interiorul televiziunii. Pentru prima oară, protagoniştii unei campanii aniversare au fost angajaţii TVR, surprinşi de camerele de luat vederi. În funcţie de ineditul poveştii şi de potenţialul de viralizare, cele mai votate clipuri pe site-ul intern au fost difuzate în extern, prin reţelele de socializare Facebook şi Twitter şi pe Youtube (//bit.ly/AmE0lvv).
Contextul derulării unei campanii aniversare în 2011 a fost dificil, dar provocator în acelaşi timp: anul trecut, nouă din zece situaţii de comunicare corporate a televiziunii publice au fost de criză.
În paralel cu derularea campaniei TVR 55 – care s-a întins pe o perioada de şase luni – TVR a dezvoltat în 2011 o serie de proiecte de comunicare cu şi pentru public**: Întâlniri în afara cutiei, îmbunătăţirea Turului TVR, reamenajarea punctului de acces al vizitatorilor din Pangrati şi a creat un cadru de dialog cu societatea civilă.
TVR a derulat şi proiecte de comunicare cu o componentă de CSR (Corporate Social Responsability): participarea la licitaţia pentru manuscrisele şi obiectele personale ale filosofului Emil Cioran, în anul centenar Cioran (o premieră în istoria de 55 de ani a TVR) şi proiectul TVR pentru Japonia nemuritoare.
Cea de-a 59-a ediţie a Cannes Lions, ce debutează duminică, 17 iunie, a atras un număr record de 34,301 înscrieri din 87 de ţări, dintre care 1.130 la categoria PR.
Campania internă TVR 55 a fost prezentată la sediul European Broadcasting Union-EBU (Geneva), la o întâlnire a directorilor de comunicare corporate ai televiziunilor publice din Europa, membre ale EBU. Campania a fost apreciată ca fiind creativă. Reprezentantul ORF – televiziunea publică din Austria – a cerut acordul să împrumute din conceptul campaniei TVR 55 pentru o campanie internă proprie.
Click aici – //bit.ly/MrliQb pentru filmuleţul campaniei înscrise de TVR.
* fără a lucra cu o agenţie specializată
** Click pentru detalii despre proiectele: Întâlniri în afara cutiei (//bit.ly/LV69GX), îmbunătăţirea Turului TVR – (//bit.ly/L4oDoV), reamenajarea punctului de acces din Pangrati a vizitatorilor (//bit.ly/LjD7zt), participarea la licitaţia pentru manuscrisele şi obiectele personale ale filosofului Emil Cioran (//bit.ly/K13DuX), TVR pentru Japonia nemuritoare (//bit.ly/KsxmTP).