TVRinfo.ro, un proiect al Departamentului TVR Interactiv, e un produs de informaţie complex, care îşi propune – pe lângă livrarea de conţinut jurnalistic propriu – să agrege şi să pună în valoare tot ceea ce televiziunea publică produce în materie de news şi current affairs, fie că e vorba de ştiri propriu-zise ori de interviuri, dezbateri, reportaje şi anchete difuzate pe canalele TVR.
Lansat sub sloganul „Aici sunt ştirile", TVRinfo.ro îşi propune să devină sursa numărul unu de ştiri de calitate din România, venind în întâmpinarea nevoii publicului de informaţie relevantă, neviciată de tabloidizare, actualizată în timp real. Site-ul răspunde, de asemenea, unei schimbări semnificative în comportamentul de consum media: România are 8 milioane de utilizatori de Internet, potrivit unui studiu realizat de Saïd Business School (Oxford University), la comanda Cisco, în 2010, de asemenea, potrivit Facebrands, 4,7 milioane de români au cont de Facebook, motiv pentru care TVRInfo va avea o prezenţă activă, gestionată direct de editorii site-ului, pe reţelele sociale.
TVRinfo.ro îşi propune să se diferenţieze pe piaţa media din România printr-o selecţie riguroasă a informaţiei, în acord cu misiunea publică a TVR, dar şi prin valoarea adăugată pe care echipa TVRinfo.ro – formată din jurnalişti cu experienţă atât în media tradiţionale cât şi în online – o va aduce prin contextualizarea evenimentelor, infografice, materiale video de arhiva.
Site-ul de ştiri al TVR este condus de redactorul-şef Teodor Tiţă, jurnalist cu peste 12 ani de experienţă în presă şi management media (BBC, Dilema, Decât o Revistă, Realitatea Media, Hotnews/Contributors.ro) şi de Alexandra Bădicioiu-Matei, redactor-şef adjunct, care are 10 ani de experienţă în presă (Cotidianul, realitatea.net, Ziarul Financiar).
„Este o acţiune curajoasă, în condiţiile în care oferta în piaţa online este destul de mare", spune Teodor Tiţă, redactor-şef TVRinfo.ro. „Este, în acelaşi timp, o acţiune necesară, pentru că TVR are resurse extrem de valoroase de informaţie în afara ştirilor, de la dezbateri în direct şi publicistică până la materiale rare din Arhiva TVR".
„TVRinfo.ro e primul dintre proiectele TVR Interactiv din acest an: vor urma, în scurt timp, site-ul de corporaţie al TVR, un portal video şi două site-uri dedicate unor evenimente sportive: Campionatul European de Fotbal şi Jocurile Olimpice", adaugă Mona Dîrţu, directorul TVR Interactiv.
Site-ul tvrinfo.ro e dezvoltat în parteneriat cu Publyo, companie desemnată în urma unei selecții de oferte care a avut loc la sfârșitul anului trecut. Costul serviciilor de proiectare și dezvoltare web, precum și evaluarea tehnică și mentenanța pe o perioadă de 48 de luni se ridică la 14.600 euro.
Până acum, TVR a dezvoltat şi alte proiecte utilizând noile tehnologii. Printre ele, se numără: relansarea canalului de ştiri TVR INFO şi dezvoltarea unei aplicaţii care permite vizionarea live a canalului pe telefoanele inteligente; transmisiunile simultane pe TV şi pe web a unor programe de anvergură (ex. Festivalul George Enescu, Eurovision 2012).