Vineri, 12 ianuarie, de la ora 16.00
TVR 1 vă dezvăluie vinerea aceasta, de la ora 16.00, aproape totul despre culisele serialului La urgenţă. Produs şi realizat de o echipă a TVR, formată din Nicoleta Mocanu şi Stela Nacu, making of-ul de aproape o oră vă arată povestea Spitalului Sfântu Petru, aşa cum nu aţi avut şansa să o cunoaşteţi până acum.
Patru luni… La urgenţă aduce în prim plan pentru telespectatori toate momentele „intime” ale echipei care a lucrat la primul serial medical românesc. „E un making of reuşit dacă ne întrebaţi pe noi, în care am surprins hazul, micile glume ale actorilor din timpul repetiţiilor, atmosfera de relaxare, fericirea cu care au lucrat toţi cei implicaţi în proiectul La urgenţă”, povesteşte producătoarea Nicoleta Mocanu. „Îl veţi vedea pe regizorul Andrei Zincă îndrumându-şi actorii într-un mod care i-a cucerit pe toţi, pe directorul de imagine Vivi Drăgan Vasile căutând formula pentru cea mai bună calitate a imaginii filmului şi veţi putea afla «bucătăria» din spatele multor scene. Veţi descoperi, în fapt, efortul din spatele unui produs TV de calitate, munca din spatele fiecărui moment scenic”, declară producătoarea making-of-ului.
Tot ea mărturiseşte că lucrul echipei TVR din spatele acestui film a fost impresionant, fiind măsurat în peste 40 de ore de filmare şi într-un total de 30 de zile, din cele 90 de filmare, petrecute pe platou. Fiecare zi în parte petrecută alături de actorii din La urgenţă şi de echipa de producţie a serialului le-a adus ceva nou realizatoarelor TVR: „momente care meritau neapărat surprinse”.
Filmările pentru sezonul 1 din La urgenţă au început în luna august a anului trecut şi au durat până în decembrie, iar eforturile echipei serialului (formată din 196 de persoane) pentru realizarea seriei au fost importante: nu mai puţin de 20 de actori principali şi 3.000 de figuranţi, prezenţi de-a lungul celor 15 episoade, au dat credibilitate atmosferei din spitalul Sfântu Petru. Cifrele privind montajul (2000 de ore), realizarea muzicii (750 de ore) şi realizarea sunetului (750 de ore) sunt la fel de impresionante. Pentru ca montajul să fie unul profesionist, fiecare episod a fost etalonat, procedeu specific filmelor pe peliculă şi folosit rar pentru seriale TV. Aproape 40 de locaţii au servit echipei drept platou de filmare. Actorii principali au putut fi văzuţi la filmări pe străzi, în parcuri, restaurante, magazine, apartamente, case, blocuri, vila Snagov, etc.
Bugetul total destinat primei serii a fost de aproximativ 1 milion de Euro şi a acoperit, în ordinea valorii, în primul rând echipamentele, salariile actorilor, salariile echipei, regia şi scenariile, transportul şi catering-ul.
Suma este comparabilă sau mai mică decât investiţiile în seriile, sitcomuri-le sau telenovelele din America de Nord, America Latină sau Rusia, aşa cum apreciază Andrei Zincă: „În America Latină un singur episod de serial, mă refer aici la ficţiune, costă 150.000 de dolari. Unul de telenovelă se ridică la 50.000 de dolari. În America de Nord un episod de sitcom poate ajunge la 4 milioane de dolari (a se vedea exemple precum Seinfeld sau Friends). Totul depinde de actori şi de vizibilitatea lor”, declară Zincă.
Campania de promovare derulată de TVR a fost una puternică, serialul beneficiind de 1737 de spoturi pe TV, 151 de spoturi pe radio, 106 print-uri în reviste şi cotidiene (difuzate pe baza unor bartere) şi 36 de panouri plasate în Bucureşti şi în ţară. TVR 1 a derulat, tot în cadrul promovării serialului La urgenţă, un concurs pentru telespectatori, având ca miză o maşină italiană. Câştigătorul va fi desemnat, în direct, pe 15 ianuarie.
Serialul s-a bucurat în special de atenţia publicului tânăr şi a depăşit ca medie alte seriale româneşti, sitcom-uri sau telenovele, difuzate în aceeaşi perioadă şi a atras un public la fel de numeros ca serialele americane de succes difuzate de TVR în acelaşi tronson orar (de exemplu, Neveste disperate). Audienţa medie înregistrată de serie pe publicul naţional a fost de 6.8 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 15%, iar pe urban de 3.5 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 8.2%.
{mosloadposition user10}