Remiza Stelei de pe Arena Naţională a adus aproape 1,5 milioane de români în faţa micilor ecrane
Partida de fotbal Steaua – FC Basel, transmisă în direct la TVR 1, TVR HD şi www.tvrplus.ro, a adus Televiziunii Române poziţia de lider de audienţă, atât pe target naţional, cât şi urban. Aproape un milion şi jumătate de iubitori ai fotbalului din România au urmărit meciul din grupele UEFA Champions League, disputat pe Arena Naţională marţi, 22 octombrie şi încheiat cu scorul de 1-1.
În medie, 1.465.000 de telespectatori au stat cu ochii pe TVR 1 la meciul Steaua – FC Basel (în intervalul orar 21.45-23.34), ceea ce corespunde unui rating* mediu de 7,7% şi unei cote medii de piaţă** de 16,8%. La nivelul publicului urban, partida de fotbal a fost urmărită, în medie, de 724.000 de telespectatori (rating mediu 6,9% şi share mediu de 13,8%).
Finalul primei reprize a fost cel mai urmărit de telespectatorii români. „Minutul de aur” al partidei comentate pentru TVR 1 de Marian Olaianos şi Emil Hossu-Longin s-a înregistrat la ora 22.29, când, la nivel naţional, la TVR 1 se uitau 1.745.000 de microbişti (rating de 9,2% şi share de 18,7%). În ceea ce priveşte publicul urban, cel mai urmărit minut s-a înregistrat la 23.07, când 912.000 de telespectatori (8,7% rating şi 19,4% cotă de piaţă) aveau televizoarele deschise pe TVR 1.
TVR transmite toate meciurile pe care Steaua le dispută acasă în UEFA Champions League. Prima partidă jucată de stelişti pe teren propriu în faza grupelor UCL a fost meciul cu Chelsea, din 1 octombrie, încheiat cu victoria zdrobitoare a britanicilor. Următorul meci al Stelei pe Arena Naţională în UEFA Champions League, transmis în direct de TVR, va fi cel din 26 noiembrie, Steaua – Schalke 04.
Declaraţiile „la cald” ale antrenorului Laurenţiu Reghecampf şi ale câtorva jucători din meciul Steaua – FC Basel pot fi urmărite aici.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Serviciul Analiză şi Strategie Programe, Direcţia Programe, TVR.