Aproape 1.900.000 de români au urmărit vineri seară meciul transmis de TVR 1
Meciul dintre reprezentativele Estoniei si României din preliminariile Campionatului Mondial de Fotbal 2014, disputat vineri, 7 septembrie, a adus TVR 1 în poziţia de lider de audienţă pe toate segmentele de public, între orele 21.00 şi 22.53. Duelul dintre echipele reprezentative ale Estoniei si României a stârnit interesul a aproape două milioane de români.
Partida Estonia – România, comentată pentru TVR de Emil Hossu Longin, a adunat, astfel, în faţa micilor ecrane 1.851.000 de telespectatori la nivel naţional (ceea ce corespunde unui rating* mediu de 9,7% şi 20,8% cotă medie de piaţă**). Dintre aceştia, 1.112.000 sunt din mediul urban, TVR 1 înregistrând, pe tronsonul orar menţionat, un rating mediu de 10,6% şi un share mediu de 22,7%. TVR 1 şi-a alocat poziţia de lider de audienţă şi la nivelul publicului comercial, unde a înregistrat un rating mediu de 9,1% şi o cotă medie de piaţă de 21,9%.
Minutul cu cea mai mare audienţă a meciului s-a înregistrat la 22.38, când, la nivel national, 2.423.000 de români urmăreau, la TVR 1, partida din preliminariile CM Fotbal 2014, transmisă în direct de la Tallinn (rating 12,7% şi cotă de piaţă 28,4%). Pe locul al doilea s-a clasat ProTV.
România a câstigat cu 2-0 meciul cu Estonia, din preliminariile CM 2014, datorită golurilor reusite de Torje si Marica. Urmatorul meci al nationalei se va disputa marti, 11 septembrie, cu Andorra, pe National Arena.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Compartimentul de Strategie şi Cercetare de Piaţă, Direcţia Marketing şi Vânzări, TVR.