1.185.000 de telespectatori au urmărit în medie meciul aseară la TVR 1
Meciul dintre CFR Cluj şi Bayern Munchen din cadrul UEFA Champions League a adus TVR 1 din nou în poziţia de lider absolut de audienţă pe toate segmentele de public, aseară, între orele 21.45 şi 23.34. Partida, din etapa a patra a grupelor, a adunat în faţa micilor ecrane nu mai puţin de 1.185.000 de telespectatori la nivel naţional (ceea ce corespunde unui rating* mediu de 5,9% şi 17,4% cotă de piaţă**).
Cu o medie de 795.000 de telespectatori (6,9% rating mediu şi 18,6% cotă de piaţă medie) la nivel urban şi o medie de 319.000 de telespectatori pe target comercial (6,1% rating mediu şi 18,6% cotă de piaţă medie), TVR 1 a întrecut toate celelalte posturi tv de pe piaţă în intervalul de difuzare a partidei de fotbal.
Minutul cu cea mai mare audienţă a meciului s-a înregistrat la 22.06, când, la nivel naţional, 1.660.000 de români urmăreau, la TVR 1, meciul din UEFA Champions League (rating 8,2% şi cotă de piaţă 20,6%). La nivel urban, acelaşi minut de aur a adus 1.040.000 de telespectatori cu privirile aţintite pe TVR 1 (rating 9,1% şi cotă de piaţă 20,9%), iar pe target comercial, tot la ora 22.06, s-au înregistrat 465.000 de telespectatori (rating 8,9% şi cotă de piaţă 24%). Pe locurile următoare s-au clasat ProTV şi Antena1.
De asemenea, emisiunile care au urmat partidei de fotbal s-au clasat pe primul loc în topul audienţelor serii. Astfel, Studioul UEFA Champions League moderat de Cosmin Cernat a adus postului TVR 1, între orele 23.48 – 24.08, o medie de 423.000 de telespectatori din toată ţara (2,1% rating şi 12% cotă de piaţă); la nivel urban, emisiunea a înregistrat 289.000 de telespectatori (2,5% rating şi 12,2% cotă de piaţă).
Programul Gol după gol. UEFA Champions League, moderat de Tudor Furdui, în care au fost analizate la cald golurile partidei, s-a clasat tot pe primul loc în topul audienţelor. Astfel, în intervalul 24.16 – 01.02, emisiunea a fost urmarită în medie de 298.000 de telespectatori la nivel naţional (1,5% rating şi 12,8% cotă de piaţă); la nivel urban, 225.000 de telespectatori (2% rating şi 14,1% cotă de piaţă) au vizionat Gol după gol. UEFA Champions League la TVR 1, în intervalul amintit.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).