Partida dintre reprezentativele României şi Ungariei, transmisă în direct de TVR 1, TVR HD şi TVR+, a fost aproape la fel de vizionată ca finala Cupei Mondiale 2014. Peste 4,3 milioane de români la România-Ungaria – în cel mai vizionat minut al meciului!
3.339.000 de români au urmărit sâmbătă seară la TVR 1 confruntarea dintre echipele României şi Ungariei, partidă disputată în preliminariile UEFA EURO 2016. Transmis în direct de la Arena Naţională din Bucureşti, meciul a pus TVR 1 pe poziţia de lider de audienţă pe toate targeturile: naţional, urban, comercial. Dacă finala Cupei Mondiale 2014 a înregistat un rating mediu de 3,4 milioane de telespectatori, partida România-Ungaria a ajuns la o medie de peste 3,3 milioane de privitori.
În medie, 3.339.000 de români au stat cu ochii pe televizor sâmbătă seara, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 19.01-20.54, un rating* mediu de 18% şi o cotă medie de piaţă** de 37,9% la nivel naţional. TVR a înregistrat astfel cea mai mare audienţă a zilei de 10 octombrie, pe intervalul amintit TVR 1 a avut de patru ori mai mulţi telespectatori decât următorul post clasat, ProTV. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, partida România-Ungaria a fost urmărită de 1.865.000 de telespectatori (rating mediu 18,5%, share mediu 39,8%), dintre care 774.000 reprezintă targetul comercial (15,3% rating mediu, respectiv 40,7% cotă medie de piaţă).
Cel mai urmărit moment al meciului s-a înregistrat spre finalul partidei (ora 20.53), când nu mai puţin de 4.348.000 de români urmăreau la TVR 1 jocul tricolorilor în aşteptarea înscrierii golului victoriei (rating 23,5%, share 43,1% la nivel naţional). Dintre aceştia, 2.360.000 erau din mediul urban (rating 23,4%, share 45,5%). Tot finalul partidei a fost cel mai atractiv şi pentru publicul tânăr, ora 20.51 aducând recordul de telespectatori pe target comercial: 1.008.000 de persoane (rating 20%, share 47%).
Şi Studio Fotbal, care a urmat meciului, a înregistrat cea mai bună audienţă pe intervalul 21.00-21.10. În medie, 1.531.000 de români au urmărit, intervenţiile moderatorului Tudor Furdui şi ale invitaţilor săi de la Arena Naţională, poziţionând din nou TVR 1 pe primul loc în clasamentul audienţelor, cu un rating mediu de 8,3% şi un share mediu de 15,4% la nivel naţional. În medie, 815.000 de telespectatori din mediul urban la TVR 1 au urmărit imagini în direct de la Arena Naţională, unde suporterii au lăsat un stadion devastat (rating mediu 8,1%, share mediu 15,8%). 382.000 dintre aceştia au reprezentat targetul comercial (rating mediu de 7,6% şi cotă medie de piaţă de 18%).
Întâlnirea de sâmbătă seară a fost, pentru reprezentativele României şi Ungariei, meciul direct cu numărul 25 şi al 12-lea oficial. Rezultatul obţinut aseară, scor egal (1-1), complică şansele românilor de calificare.
Telespectatorii TVR pot urmări, în exclusivitate, toate cele zece partide jucate de „tricolori” pentru calificarea la EURO 2016: Grecia – România (7 septembrie 2014, încheiat cu scorul de 1-0), România – Ungaria (11 octombrie 2014, încheiat cu 1-1), Finlanda – România (14 octombrie 2014), România – Irlanda de Nord (14 noiembrie 2014), România – Insulele Feroe (29 martie 2015), Irlanda de Nord – România (13 iunie 2015), Ungaria – România (4 septembrie 2015), România – Grecia (7 septembrie 2015), România – Finlanda (8 octombrie 2015) şi Insulele Feroe – România (11 octombrie 2015). Toate meciurile sunt precedate şi urmate de studiouri de dezbateri.
În această toamnă, TVR continuă o tradiţie începută în 1960, la preliminariile primului turneu european de fotbal. De atunci, TVR a transmis, o dată la patru ani, meciurile României în calificările pentru Campionatul European. Din 1960 până în prezent s-au disputat 14 ediţii, EURO 2016 fiind ediţia cu numărul 15. Toate meciurile României de calificare la EURO 2016 sunt transmise în direct şi exclusiv la TVR.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv.