Aproape 4 milioane de telespectatori au urmărit în medie partida de pe National Arena
TVR 1 a transmis aseară cel mai vizionat meci de fotbal difuzat de televiziunile româneşti în anul 2011. Partida dintre România şi Franţa, care a coincis cu inaugurarea oficială a National Arena, a adus TVR 1 în poziţia de lider absolut de audienţă pe toate targeturile (naţional, urban şi comercial) marţi, 6 septembrie, între 21.35 şi 23.29.
Partida contând pentru calificarea României la Euro 2012 a adunat în faţa micilor ecrane aproape 4 milioane de telespectatori la nivel naţional (3.902.000 de telespectatori, ceea ce corespunde unui rating* mediu de 19,1% şi unei cote de piaţă** de 45,1%). La nivel urban, TVR 1 a întrecut, de asemenea, toate celelalte posturi tv cu o medie de 2.355.000 de telespecatatori (rating 20,3% şi share 46,7%). Şi pe target comercial cifrele de audienţă plasează TVR 1 în fruntea topului cu 947.000 de telespectatori (rating mediu 18,3% şi cotă de piaţă medie 50, 6%).
Minutul cu cea mai mare audienţă a meciului s-a înregistrat spre finalul primei reprize a partidei România-Franţa: la nivel naţional, s-a înregistrat la 22.15, când 4.541.000 de români (rating 22,2% şi cotă de piaţă 49,4%) urmăreau transmisiunea TVR 1 în direct de pe National Arena. La nivel urban, minutul de aur s-a înregistrat tot la ora 22.15, când 2.786.000 de telespectatori aveau televizoarele deschise pe TVR 1 (rating 24% şi cotă de piaţă 51,7%). La nivel comercial, minutul de aur a fost la ora 22.17, când se înregistrau 1.149.000 de telespectatori la TVR 1 (22,2% rating şi 59,1% cotă de piaţă).
De asemenea, ediţiile speciale pregătite de Redacţia Sport a TVR – Studio fotbal difuzate înainte şi după meci – au fost cele mai urmărite programe pe spatiul lor de difuzare, mărind intervalul în care TVR 1 a condus detaşat în topul audienţelor. Astfel, Studio fotbal (de la ora 20.50), moderat de Cosmin Cernat şi Marius Mitran, a înregistrat un rating mediu de 6,8% şi share mediu de 16,2% la nivel naţional; 6,8% rating şi 15,6% share la nivel urban. Şi Studio fotbal difuzat după terminarea partidei (ora 23.41 – 24.20) s-a clasat pe primul loc cu 5,4% rating mediu şi 25,9% share mediu la nivel naţional şi 5,1% rating şi 22,4% cotă de piaţă medie la nivel urban.
Următoarele partide de fotbal din UEFA Champions League vor putea fi urmărite la TVR 1 şi TVR HD pe 13 şi 14 septembrie. Este vorba despre miciurile din faza grupelor: marţi – F.C. Barcelona – A.C. Milan, iar miercuri – partida F.C.Basel – Oţelul Galaţi.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: GFk România; prelucrare date: SRTv; copyright: ARMA.