Minutul de aur a adus aproape patru milioane de telespectatori la TVR 1
Partida de fotbal Olanda – România, transmisă în direct de TVR 1, TVR HD şi www.tvrplus.ro, a adus Televiziunii Române poziţia de lider detaşat de audienţă, pe toate segmentele de public. Peste trei milioane de iubitori ai fotbalului din România au urmărit meciul din Preliminariile Campionatului Mondial Brazilia 2014, disputat la Amsterdam marţi, 26 martie şi încheiat, din păcate, cu victoria zdrobitoare a „Portocalei mecanice”.
Mai exact, 3.249.000 de telespectatori, în medie, au stat cu ochii pe TVR 1 la meciul Olanda – România (în intervalul orar 21.33-23.24), ceea ce corespunde unui rating* mediu de 17,1% şi unei cote medii de piaţă** de 30,9%. La nivelul publicului urban, partida de fotbal a fost urmărită, în medie, de 1.698.000 de telespectatori (rating mediu 16,2% şi share mediu de 29,1%). Targetul comercial a fost reprezentat de o medie de 809.000 de telespectatori (rating mediu de 14,5% şi cotă medie de piaţă de 27,9%).
Cel mai urmărit moment al partidei comentate pentru telespectatorii TVR 1 de Marian Olaianos şi Emil Hossu-Longin s-a înregistrat la ora 22.55, la nivel naţional, când la TVR 1 se uitau 3.906.000 de microbişti (rating de 20,5% şi share de 41,9%). În ceea ce priveşte publicul urban şi comercial, cel mai vizionat minut al meciului a fost înregistrat la 22.46, când 2.094.000 de telespectatori din mediul urban (20% rating şi 37,2% cotă de piaţă) aveau televizoarele deschise pe TVR 1. Dintre aceştia, 1.050.000 de telespectatori (18,9% rating şi 37% share) reprezintă targetul comercial.
Pe intervalul orar în care TVR a transmis partida Olanda – România, la posturile comerciale de televiziune se difuzau programe precum Masterchef (ProTV), filmul Crocodilul, urmat de Un show păcătos (Antena 1) sau serialul Suleyman Magnificul (Kanal D). Următorul meci de fotbal transmis de TVR 1 şi TVR HD va fi pe 2 aprilie, când Bayern München va întâlni Juventus Torino, în Sferturile de Finală ale UEFA Champions League.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Serviciul Analiză şi Strategie Programe, Direcţia Programe, TVR