Grigorescu Mihai, Agentia Promos
Avand in vedere ca exista un interes in creste pentru campanii de Facebook, agentia Promos a realizat un tutorial pentru a oferi suport persoanelor dornice sa realizeze sa testeze acest canal pentru afacerea lor. Pentru multe persoane crearea unei campanii Facebook poate fi o misiune. Implementarea nu este foarte dificila, insa optimizarea si obtinerea rezultatelor dorite poate fi o misiune mai grea.
Procesul este explicat pas cu pas mai jos:
1.Accesati contul personal de publicitate
2. Alegeti obiectivul campaniei
Recomandarea noastra este sa va alegeti obiective masurabile si care chiar conteaza pentru afacerea dumneavoastra precum: instalari de aplicatie, mesaje, conversii, vanzari din catalogul de produse sau vizite in magazin.
Daca obiectivul este de vanzare a produselor sau serviciilor, va recomandam sa apelati, in prima faza, la un programator pentru implementarea pixelului avansat si sa incepti campanii bazate pe “Trafic”, iar dupa ce inreigstrati rezultate sa implementati campanii bazate pe “Conversii”.
3.Selectarea obiectivului “Trafic”
In exemplul dat am selectat ca obiectiv atragerea unui trafic cat mai mare. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa denumiti campania dupa care apasati butonul “Continua”. Acest obiectiv este potrivit tuturor firmelor ce vor sa obtina mai multe informatii despre publicul tinta, dar si sa atraga mai multi urmaritori ai paginii. De exemplu un fotograf poate realiza o astfel de campanie. Scopul lui este sa atraga cat mai multe persoane pasionate de fotografie sau care urmeaza sa aiba un eveniment in perioada urmatoare.
4. Oferiti un nume setului de reclame si alegeti destinatia
In cazul selectarii acestui obiectiv aveti la dispozitie 3 optiuni:
Site web
Aplicatie (Creste numarul de utilizatori ai unei aplicatii pentru mobil sau pentru desktop)
Messenger (Atunci cand o persoana apasa pe reclama ta, se va deschide o conversatie cu afacerea ta in Messenger. Reclama va fi afisata persoanelor care prezinta mai multe sanse de a deschide Messenger.)
5. Creati oferte
Facebook va ofera posibilitatea sa creati oferte pe care sa le promovati insa este recomandat sa va cunoasteti in primul rand clientii pentru a putea promova ofertele in randul persoanelor cu adevarat interesate.
6.Selectati audienta
Pasul cel mai important este selectarea audientei, iar aceasta etapa se bazeaza informatiile pe care le aveti despre publicul dumneavoastra tinta.
Dupa ce ati oferit o denumire foarte descriptiva audientei, alegeti locatiile in care vor rula reclamele. Dumneavoastra aveti posibilitatea de a rula campanii pe intreg teritoriul tarii sau puteti difuza anunturi doar pentru un anumit oras sau o localitate. Tot de aici puteti exclude locatiile in care nu doriti sa se afiseze anunturile.
Selectati varsta publicului tinta, precum si sexul persoanelor.
De exemplu daca realizati unghi in gel veti targeta persoanele cu varsta cuprinsa intre 18-30, iar la sex veti selecta femei. Astfel anunturile vor fi difuzate unui public destul de specific.
Facebook sa pune la dispozitie sa filtrati publicul tinta si in functie de limbile cunoscute.
7. Targetare dupa interese, date demografice sau comportament
Acordati o atentie deosebita acestei etape de tintire detaliata in care aveti posibilitatea targetarii persoanelor dupa interese, comportament sau date demografice. Prin apasarea butonului de “Sugestii” veti primi din partea Facebook optiuni ajutatoare pentru a va usura munca.
In plus puteti realiza conexiuni ce reprezinta o filtrare avansata si o difuzare a anunturilor mult mai specifica.
8.Pozitionarea reclamelor
Dupa ce ati salvat audienta, urmeaza selectarea pozitionarii anunturilor, insa este recomandat sa lasati selectate pozitionarea automata a anunturilor.
Prin conectarea paginii cu un cont de Facebook puteti distribui reclame in Instagram Stories.
9. Stabiliti bugetul campaniei
Alegeti bugetul pe care sunteti dispus sa il cheltuiti zilnic sau bugetul total a campaniei.
Facebook va pune la dispozitie si posibilitatea stabilirii unui program in care sa ruleze reclamele. Pentru cei care deja s-au familiarizat cu platforma acestia pot apela si la optiunile avansate oferite de Facebook pentru un control si mai riguros.
10. Selectati pagina de Facebook si formatul dorit
In aceasta etapa trebuie sa selectati pagina de Facebook de pe care se vor distribui anunturile si de asemenea puteti asocia si un cont de Instagram.
Tot aici trebuie sa alegeti un format pentru reclamele dumnevoastra. Recomandarea noastra este sa testati toate formaturile de reclame pentru a determina care este formatul cel mai potrivit pentru compania dumneavoastra cat si pentru afacerea dumneavoastra.
11. Alegeti imaginile potrivite
Puneti accent pe imaginile utilizate in campaniile de Facebook Ads deoarece acestea vand.
In print screenul de mai jos in partea dreapta aveti dimensiunile recomandare precum si ideea pe care merge Facebook si anume cat mai putin text.
Campaniile Facebook sunt despre vizual, despre emotii si idei trasmise prin imagini. Tineti cont acest lucru atunci cand alegeti imaginile pe care doriti sa le utilizati.
12. Creati titluri si descrieri
Ultima etapa este aceea de a compune titluri si descrieri pentru reclame.
Creati un text cat mai captivant si potrivit tipului de afacere pe care o detineti. Nu uitati sa transmiteti beneficii, avantaje si un call to action.
Pentru fiecare campanie aveti posibilitatea selectarii unui apel de actiune, element ce nu trebuie neglijat.
Dupa parcurgerea acestor etape tot ceea ce trebuie sa faceti este sa trimiteti catre revizuire campania dumneavoastra.
13. Monitorizati campaniile
Dupa ce ai finalizat crearea procesul de creare a unei campanii o poti urmari si gestiona foarte usor cu ajutorul informatiilor oferite de Facebook in cadrul platformei.
Aici veti putea urmari cum evolueaza campaniile, seturile de reclame, dar si fiecare reclama in parte.
Pentru a crea o alta campanie dati click pe butonul “Creeaza o reclama” situat in partea dreapta sus.
Speram ca modul in care v-am prezentat etapele de realizare a unei campanii Facebook sa fie pe intelesul dumneavoastra. Pentru mai multe informatii sau daca aveti nevoie de ajutor va stam la dispozitie.
Despre autor
Sunt pasionat de tot ce tine de mediul digital de mai bine de 3 ani si imi doresc sa ofer informatii utile pentru toti cei care vor sa descopere secretele din spatele marketingului online. Pentru mai multe informatii imi puteti scrie pe mihai@promovareaonline.ro