Cu ocazia lansării aplicației “Drumul Cetăților”, Bitdefender și MSLGROUP The Practice au organizat Turul Fortificațiilor din Transilvania, cu scopul de a valoriza și readuce la lumină obiectivele turistice din țara noastră.
„Drumul Cetăților” le oferă utilizatorilor informații despre cetăți, castele medievale, dave dacice, biserici fortificate, fiind un ghid complet pentru o vacanță în cele mai pitorești atracții istorice. Fiecare fortificație beneficiază de o scurtă descriere, de fotografii și de informații rutiere pentru a ajunge la destinație.
Aplicația care îi poartă pe utilizatori pe firul istoriei este disponibilă pentru orice terminal mobil cu sistem de operare Android sau iOS și poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store.
„Prin intermediul aplicației “Drumul Cetăților” ne dorim să aducem mai aproape de utilizatori o bucată de istorie, îmbinând tradiția și securitatea. Sperăm că aplicația îi va ajuta pe toți cei care vor să cunoască mai bine istoria noastră, purtându-i către locuri care merită să fie (re)descoperite. Pentru lansarea aplicației am ales să colaborăm cu MSLGROUP The Practice deoarece am colaborat cu succes și în alte campanii anterioare. Știam că vom face o echipă bună, ceea ce s-a și dovedit.” – Maria Cristina Andrei, SEO & SM Manager, Bitdefender
„Bitdefender a reușit să pună România pe harta globală a tehnologiei, fiind un brand recunoscut în întreaga lume. Ne bucurăm să colaborăm în acest proiect de comunicare ce promovează istoria și valorile țării noastre.” – Oana Bulexa, Co-Managing Director MSLGROUP The Practice
Campania de comunicare a debutat cu Turul Fortificațiilor din Transilvania, o amplă activare desfășurată în perioada 8-10 aprilie, la care au participat Ivo Bobal, Cosmin Tudoran, Cristian China Birta, Răzvan Baciu, Raluca Mureșan, Alexandra Pușcașu, Lucian Marin, Vali Petcu, Marian Ionescu și Cetin Ametcea. Blogerii au fost, astfel, primii care au putut folosi aplicația, parcurgând un itinerariu al obiectivelor istorice importante din Transilvania.
În prima zi, ei au vizitat Cetatea Râșnov, Cetatea Făgăraș, Cincu, Cincșor, Mănăstirea Cârța și Palatul Bruckental de la Avrig. Următoarele două zile din Turul Cetăților au cuprins vizite la Cisnădie, Cisnădioara, Sliminic, Mediaș, Biertan, Valea Verde, Sighișoara, Viscri și Cetatea Prejmer.
Fiecare check-in la obiectivele vizitate crește rangul conferit de aplicație pentru utilizatori la titlurile de străjer, logofăt, mare vornic sau voievod. Pe măsură ce înaintau, bloggerii treceau de la un rang la următorul. Cel care a vizitat cele mai multe obiective și a fost cel mai activ în mediul online a fost premiat de Bitdefender. Astfel, câștigătorul Turului Fortificațiilor a fost desemnat Răzvan Baciu, care a primit titlul onorific de Primul Voievod al României.
„Trecem pe lângă povești și locuri frumoase zi de zi. Drumul către destinație este, în general, doar un impediment înainte de vacanță. M-am bucurat foarte mult când am aflat de aplicația “Drumul Cetăților”, pentru că este fix ce avem nevoie pe drum. O oprire de jumătate de oră, care poate să schimbe total atmosfera excursiei. Sunt locuri, cetăți, castele și fortificații de care nu a auzit nimeni. Sunt locuri în care te pierzi și-ți stârnesc imaginația. Sunt locuri care merită promovate. Și dacă mai ai norocul să dai și peste un localnic vorbăreț, pleci de acolo cu o poveste genială de împărtășit cu prietenii.” – Răzvan Baciu, Blogger
Campania de comunicare a continuat cu un tur al redacțiilor și al posturilor de radio. Un străjer Bitdefender i-a oferit fiecărui jurnalist titlul de logofăt al orașului de origine. De exemplu, George Zafiu, de la Europa FM, a primit titlul de logofăt al Galațiului, în timp ce colegul său de emisiune, Vlad Petreanu, a fost numit logofăt al Bucureștiului.