in presa scrisa in anul 2009
Presage │ Public Relations & Public Affairs a realizat prima analiza a imaginii caselor de avocatura din Romania, asa cum apar acestea prezentate in materialele de presa aparute in publicatiile din presa scrisa cu distributie nationala in anul 2009 – CRAFT™ Legal 2009.
Cercetarea a presupus analizarea a peste 3000 de materiale de presa care au fost dedicate domeniului legal sau care au continut doar mentionari ale caselor de avocatura importante din Romania, materiale publicate pe parcursul anului 2009 in aproape 60 de publicatii. A fost analizata imaginea in media a 39 de case de avocatura din Romania (locale si internationale).
Domeniile si practicile avocatiale care au fost luate in considerare pentru o analiza detaliata au fost: energie, financiar / asigurari, fiscalitate, fuziune / achizitii, insolventa / falimete, litigii / arbitraje, legislatia muncii, real estate.
Cateva concluzii rezultate in urma cercetarii CRAFT Legal:
1. Tuca Zbarcea si Asociatii si NNDKP sunt casele de avocatura cu cele mai ridicate valori de imagine media in presa in anul 2009
2. Domneiul fiscalitatii si al taxelor a fost, de departe, domeniul cu cea mai consistenta imagine in media pe anul 2009 (urmat de cel al Fuziunilor / Achizitiior si cel legat de Insolventa / Falimente)
3. Ziarul Financiar si Adevarul s-au dovedit a fi cei mai eficienti vectori de imagine pentru domeniul legal in 2009
4. Tuca Zbarcea si Asociatii a fost casa de avocatura cu cea mai ridicata valoare a notorietatii media (cu aproape 40% mai mare decat a urmatoarelor clasate: Bostina si Asociatii si NNDKP)
Top 10 pe segmentul legal, raportat la capitalul de imagine indicat de CRAFTTM este foarte asemanator cu Top 10 raportat la cifra de afaceri, estimat de Ziarul Financiar intr-un top al incasarilor realizate de casele de avocatura in 2009 si publicat pe 17.03.2010.
“CRAFT Legal este un instrument de business intelligence, prin care jucatorii din legal market isi pot urmari competitorii, pot analiza favorabilitatea canalelor media pentru anumite tipuri de mesaje sau pot vedea structura reputationala asa cum se oglindeste in media centrala. Altfel spus, este fundamentul unei strategii de comunicare pentru 2010.” a declarat Georgiana Gheorghe, Managing Partner Presage | PR & PA.
Concluzia raportului este ca jucatorii din segmentul legal sunt foarte atenti la propria imagine, iar reputatia lor reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte de business. CRAFT Legal nu face decat sa ofere caselor de avocatura din Romania o reprezentare coerenta si profesionista a modului in care organizatiile din acest segment sunt reflecatate in presa pe parcursul lui 2009.
{mosloadposition user10}