Pentru mulți adolescenți de la noi, întrebarea ”și ce vrei să te faci când vei fi mare” rămâne fără răspuns chiar și după absolvirea liceului și începerea studiilor superioare, din cauza gradului scăzut de identificare a competențelor vocaționale ale tinerilor. Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, încearcă să abordeze această situație cu o campanie de testare vocațională adresată adolescenților (liceu) și tinerilor aflați fie la studii superioare, fie la primul loc de muncă.
Potrivit Eurostat, la nivelul anului 2022, 19,8% din românii cu vârstă cuprinsă între 15 și 19 ani nici nu învățau, nici nu munceau. Dacă la băieți proporția era de aproape 15%, la fete era un dezastru: peste 25%, punând România pe primul loc în acest clasament negativ (sursa). Multe alte statistici prezentate constant de media relevă faptul că prea mulți tineri nu știu ce direcție de dezvoltare profesională să adopte după absolvirea fie a liceului, fie a facultății, ceea ce contribuie la agravarea fenomenului de criză de competențe pe piața muncii.
Una din căile prin care tinerii pot fi ajutați în mod direct și concret să se orienteze eficient în piața muncii este testarea abilităților vocaționale prin mijloace științifice, care să le ofere pe de o parte o imagine cât mai fidelă a competențelor individuale, și pe de altă parte sugestii de perspective profesionale potrivite cu rezultatele testelor.
”Acest tip de teste vocaționale nu este gratuit, iar o mare parte a părinților din România îl consideră ca fiind chiar costisitor, motiv pentru care îl elimina din opțiunile ajutătoare pentru orientarea adolescenților spre o anumită profesie. De aceea, alături de partenerii săi, Nestlé s-a implicat în mod direct în susținerea financiară a acestui demers pentru a contribui la dezvoltarea profesională optimă a generațiilor tinere, iar consumatorii pot fi alături de Nestlé pentru a ajuta 20.000 de tineri să-și afle drumul în viață, prin simpla participare la campanie”, explică Marius Niță, Head of Corporate CDT, Nestlé România.
Testele vocaționale vor fi disponibile online la finalul campaniei în baza înregistrărilor, mecanismul fiind foarte simplu: se pot înscrie consumatorii care cumpără produse Nestlé de cel puțin 30 de lei (valoare bon fiscal), iar apoi înscriu seria și numărul bonului pe www.nestle.ro/promotii sau prin SMS la 1746 și la 3782. Dacă aveți copii, dacă aveți vecini cu copii, Nestlé vă recomandă să le dați acces la testele vocaționale, pentru a-i ajuta cu un start optimizat în orice meserie și-ar alege. Mai multe detalii de accesare a testelor sunt disponibile în regulamentul campaniei (link).
Șanse de câștig au și cei ce au trecut de momentul completării unui test vocațional, prin urmare Nestlé a pregătit o serie de premii, disponibile prin tragere la sorți: unul din cei 50 de rucsaci plini cu produse Nestlé, sau unul din cele 10 laptopuri MacBook Air 15”, sau marele premiu în valoare de 75.000 de lei.
”Cumpărătorii pot înscrie bonurile fiscale cu produse Nestlé participante, fiecare bon fiscal înscris finanțând practic un test vocațional pentru un viitor inginer, o viitoare avocată, un viitor instalator sau un electrician de care sigur vom avea nevoie în anii ce urmează. Noi îi ajutăm să descopere ce pot, și astfel ei vor reuși”, subliniază Marius Niță.
Puteți cumpăra produse Nestlé și înscrie bonurile în campania pentru tinerii români până pe 16 iunie 2024. Campania se bucură de un mix de comunicare în magazine, pe tv, la radio și în digital, și a fost creată și implementată cu ajutorul agenției Mercury.