Campania “Bătrâneţe frumoasă” strânge fonduri pentru vârstnicii singuri
Doar 30 % dintre bătrânii peste 75 de ani sunt îngrijiţi de familie.
Restul de 70% au nevoie de ajutor din partea comunităţii.
Fundaţia Principesa Margareta a României în parteneriat cu Fundaţia Vodafone România lansează campania „Bătrâneţe frumoasă”, prima campanie naţională de strângere de fonduri în beneficiul vârstnicilor şi prima iniţiativă de amploare care îşi propune să sensibilizeze publicul larg cu privire la nevoile seniorilor.
Banii strânşi din donaţii vor sprijini proiectul „Voluntari – Ambasadori ai schimbării”, un proiect de voluntariat şi sprijin financiar pentru vârstnicii singuri, izolaţi în propriile domicilii sau în centre de bătrâni din toată ţara. Donaţiile se pot face prin sms la numărul 874 (2 euro per sms) în perioada 15 iulie – 30 septembrie sau online pe www.fpmr.ro. Numărul este valabil în reţelele Vodafone, Orange şi Cosmote.
„Voluntari – Ambasadori ai schimbării”, proiect iniţiat şi implementat de Fundaţia Principesa Margareta a României încă din anul 2006, vine în întâmpinarea câtorva dintre problemele tipice vârstei a treia – singurătatea, izolarea, grijile materiale. Voluntarii petrec alături de vârstnici câteva ore pe săptămână, plimbându-se, mergând la teatru şi la muzee, citind, discutând, învăţând unii de la ceilalţi. Vârstnicii greu deplasabili sunt ajutaţi la cumpărături şi cu plata facturilor, sunt însoţiţi la medic şi la farmacie. La centre de îngrijire şi asistenţă, centre de zi şi cluburi ale seniorilor, voluntarii şi seniorii organizează concursuri de şah, citesc presa, îşi serbează împreună zilele de naştere, învaţă limbi străine şi navighează pe internet sau pur şi simplu deapănă amintiri şi îşi împărtăşesc poveşti şi experienţe de viaţă. În baza unui plan individualizat de intervenţie, vârstnicii incluşi în proiect – persoane singure cu venituri sub pensia medie pe ţară – primesc lunar sprijin financiar.
„Bătrâneţea nu este o boală ruşinoasă care se poate întâmpla numai altora. Bătrâneţea poate fi frumoasă, iar vârstnicii pot continua să se bucure de viaţă dacă îi tratăm cu respect, dacă îi ajutăm să se simtă integraţi în societate, activi şi preţuiţi. În proiectele sale, Fundaţia Principesa Margareta oferă vârstnicilor ocazia să se întâlnească, să comunice, să interacţioneze cu tineri, copii sau alte persoane de aceeaşi vârstă. Fiecare dintre noi poate face un gest mic pentru a alina singurătatea unui bătrân, fie că donează prin sms, fie că dă o mână de ajutor la cumpărături vecinului care trăieşte izolat în apartamentul vecin”, Alteţa Sa Regală Principesa Margareta a României.
„Susţinem campania Batrâneţe frumoasă în continuarea eforturilor pe care Fundaţia Vodafone le depune de aproape doi ani, de a aduce siguranţa, liniştea şi demnitatea în casele persoanelor vârstnice care trăiesc izolate. Singurătatea este infinit de grea omeneşte, indiferent de vârstă. De aceea, ne dorim ca această primă iniţiativă naţională în beneficiul vârstnicilor să arate întregii comunităţi că soluţia este la îndemână fiecăruia dintre noi”, a spus Liliana Solomon, Preşedinta Fundaţiei Vodafone România.
În perioada octombrie 2009 – octombrie 2010, 1.500 de vârstnici vor beneficia de asistenţa voluntarilor Vodafone şi de fondurile strânse în urma campaniei “Batrâneţe frumoasă”.
„Interacţiunea şi dialogul între generaţii sunt premisele esenţiale pentru construirea unei comunităţi puternice. Cu ajutorul campaniei „Bătrâneţe frumoasă”, ne dorim rezultate concrete: 1.500 de vârstnici asistaţi de voluntari şi sprijiniţi material de Fundaţie; 200 de voluntari corporatişti implicaţi în sprijinirea cauzei bătrânilor; 20 de cămine de bătrâni din toată ţara, dotate pentru derularea de activităţi intergeneraţionale; 24 de evenimente care să îi aducă împreună pe vârstnicii şi pe voluntarii tineri şi adulţi”, declară Mario Demezzo, Director Executiv Fundaţia Principesa Margareta a României.
Proiectul „Bătrâneţe frumoasă” va fi comunicat printr-o campanie integrată (ATL, PR, BTL), realizată cu sprijinul pro bono al agenţiilor AdVenture şi Lowe PR şi va utiliza atât medii de comunicare clasice (spot tv, radio, print), cât şi neconvenţionale (online, evenimente stradale sau guerilla).
{mosloadposition user10}