Care sunt companiile şi mărcile în care românii au cea mai mare încredere? Care sunt companiile percepute ca fiind „eco friendly” sau având o grijă deosebită pentru angajaţii lor? Care sunt produsele de îngrijire, analgezicele sau maşinile pe care românii le-ar alege cu ochii închişi?
Revista Reader’s Digest dă publicitaţii rezultatele Trusted Brand 2009, studiu ce îşi propune să afle care sunt cele mai de încredere mărci în percepţia europenilor şi care se află în acest an la cea de-a noua ediţie.
Acest studiu a fost realizat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi un număr de maximum 17 categorii locale.
Studiul a fost realizat prin corespondenţă în perioada august – octombrie 2008, iar respondenţii au fost selectaţi din baza de date de clienţi activi ai Reader’s Digest din cele 16 ţări euopene. În această perioadă, in Europa s-au trimis 312,705 chestionare cu întrebări deschise iar rata medie de răspuns pe Europa a fost de 7%. România a înregistrat cea mai mare rată de răspuns la nivel european, după Finlanda, de 14,6%.
Principalul obiectiv al studiului este de a stabili care sunt mărcile în care europenii au încredere. Făra a primi variante de răspuns, respondenţii au evaluat marca nominalizată in funcţie de "Calitate", "Valoare excelentă", "Imagine puternică", "Inţelegerea nevoilor clienţilor".
Rezultatele Trusted Brand 2009 din România au aratat multe schimbări la nivel de percepţie şi încredere faţă de anii precedenţi. Unele branduri au pierdut locul 1, altele, cum ar fi Nokia, Nivea sau Nestle, şi-au întărit poziţia prin procente mai mari, comparativ cu anii trecuţi.
În România, rezultatele studiului au aratat de asemenea că încrederea în poliţie este cu mult sub media europeană (28%). Tot aici, încrederea în justiţie este foarte mică, doar 23%. Când vine vorba de increderea în profesii, românii votează 86% pentru pompieri, 83% pentru piloţi şi 79% pentru farmacişti. În ceea ce priveşte votul negativ în profesiile din România, politicienii sunt cei mai prost percepuţi, cu 90%, urmaţi de vanzătorii de maşini (74%) şi de jucătorii de fotbal (67% ). Tot în România, persoanele care protejează mediul înconjurător sunt apreciate ca fiind de încredere de aproximativ o treime dintre români.
Bogdan Vasile, Country Manager Reader’s Digest România: “Trusted Brand 2009 îşi propune, ca şi în ceilalţi ani, să descopere care sunt mărcile în care românii au încredere şi care sunt criteriile acestora în decizia de a învesti cu încredere o anume companie sau produs. De asemenea, suntem foarte mândri să putem anunţa că studiul din 2009 a scos la iveală faptul că 91 % dintre cititorii noştri cred ceea ce citesc, 89 % au încredere în sfaturile pe care le găsesc în paginile revistei, iar 54 % afirmă că au cumpărat în urma reclamelor din publicaţia nostră”.
„În ţările în care au câştigat, companiile câştigătoare au dreptul să folosească gratuit emblema Trusted Brand, în campaniile publicitare, pe site-uri, în spoturi radio sau TV sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se şi întâmplă. Ceea ce mă face deosebit de bucuros este să observ cum companii de renume, precum Eurovita, Borsec, Philips au ales să îşi afişeze cu mândrie emblema Trusted Brand în campaniile lor publicitare”, a mai declarat Bogdan Vasile, Country manager Reader’s Digest. Detalii suplimentare legate de studiul Trusted Brand 2009 puteti obtine de la Cristina.Moldovan@rd.com, Director Publicitate Reader’s Digest Romania
Câştigători Trusted Brand România 2009
Categoriile comune:
_ Maşini: Mercedes
_ Electrocasnice: Philips
_ Computer Personal: Dell
_ Telefonie Mobilă: Nokia
_ Operatori telefonie mobilă: Vodafone
_ Cameră foto: Sony
_ Agenţie de turism: Paralela 45
_ Bancă: BRD
_ Card de credit: Visa
_ Companie de asigurări: ING
_ Furnizori servicii internet: RCS & RDS
_ Benzinării: Petrom
_ Vitamine: Eurovita
_ Remedii împotriva răcelii şi gripei: Nurofen
_ Analgezice: Algocalmin
_ Produse de îngrijire a părului: Head & Shoulder’s
_ Produse de îngrijire a pielii: Nivea
_ Produse cosmetice: Nivea
_ Detergenti: Ariel
_ Cereale pentru mic dejun: Nestle
Categorii locale:
_ Produse de panificaţie: Vel Pitar
_ Materiale de construcţii: Ceresit
_ Ulei de gătit: Untdelemn de la Bunica
_ Produse din carne: Cris-Tim
_ Condimente: Knorr
_ Apa minerală: Borsec
_ Vinuri: Murfatlar
_ Bere: Ursus
_ Produse lactate: Danone
_ Hrană pentru animale: Pedigree
_ Săpun: Dove
_ Linie aeriană: Tarom
_ Centre comerciale: Carrefour
_ Cotidiene: Jurnalul Naţional
_ Staţii Radio: Europa FM
_ Staţii TV: Pro tv
_ Instituţii de încredere: Primăria
Compania Reader’s Digest a fost înfiinţată în 1922, în SUA şi funcţionează în peste 60 de ţări. Publicaţia Reader’s Digest a devenit cea mai citită revistă din lume, numărând peste 100 milioane de cititori şi 23 milioane de abonaţi, în întreaga lume. În România, publicaţia s-a lansat în noiembrie 2005 şi a devenit cea mai vândută revistă de interes general din România, cu un tiraj auditat BRAT de 117.777exemplare lunare vândute în întreaga ţară.
{mosloadposition user10}