Coca-Cola România, alături de agențiile Momentum, McCann PR, Universal McCann, McCann Erickson și MRM Worldwide au transformat, pentru o zi, Trofeul Cupei Mondiale FIFA în #CupaTuturor, în cadrul unei campanii integrate ce a ajuns la sute de mii de români.
Trofeul Cupei Mondiale a fost prezent în țara noastră pentru 3 zile, timp în care a participat la diverse evenimente și activități menite să ofere cât mai multor categorii de public ocazia de a interacționa cu celebrul trofeu și de a-l transforma dintr-un simbol destinat doar câștigătorilor de Cupă Mondială – în #CupaTuturor românilor.
Dintre acestea, memorabilă a fost prima oprire a trofeului în București – la meciul de deschidere din Cupa Coca-Cola, cea mai mare competiţie naţională de fotbal de sală pentru liceeni. Sosirea Trofeului la meciul liceenilor, adus de fostul campion mondial Christian Karembeu și de ambasadorul Trofeului în România, Ilie Dumitrescu, a fost o surpriză pentru tinerii fotbaliști, care s-au simțit, astfel, și mai motivați să persevereze în pasiunea lor pentru sportul rege.
Un alt moment special în traseul Trofeului în România a fost ziua de 5 martie 2014, când Coca-Cola a oferit tuturor românilor ocazia de a admira live trofeul, expus în Băneasa Shopping City, într-o atmosferă de sărbătoare braziliană. Peste 6.800 de persoane au profitat într-o singură zi de ocazie pentru a se fotografia cu celebrul trofeu, împărtășind bucuria momentului cu cei dragi prin intermediul hashtag-ului #CupaTuturor. Evenimentul a fost vizibil pentru cel puțin 25.000 de persoane.
„Numărul mare de oameni care au venit să vadă Trofeul Cupei Mondiale și, mai ales, entuziasmul arătat de aceștia, au depășit așteptările tuturor și ne-au demonstrat că orele de muncă și eforturile care au stat în spatele celor 3 zile de activări au dat roade: am transformat un trofeu aproape intangibil în #CupaTuturor, am adus o parte din Brazilia la București și am făcut mii de oameni fericiți! Fotbalul este un sport care are o putere aparte de a uni oameni, așa că, pentru noi, a fost o onoare să aducem aproape de publicul român un simbol atât de puternic și special cum este Trofeul Cupei Mondiale”, declară Petre Șandru, Market Operations Director Coca-Cola România și Moldova.
Sosirea Trofeului la București a angrenat o muncă de organizare care a durat o lună și jumătate și a presupus coordonarea a peste 150 de oameni, 3 zile de eveniment (cu transmisii live de la aterizarea avionului Coca-Cola pe Aeroportul Internațional Henry Coandă și de la primirea delegației oficiale), 5 evenimente în 3 locații, cu o participare de aproximativ 1.000 de persoane doar în primele două zile, 4 intervenții live de la evenimente, prezența trofeului în 2 studiouri TV și peste 500 de apariții în presa scrisă, radio și TV.
Campania de comunicare ce a făcut din Trofeul Cupei Mondiale #CupaTuturor românilor a fost una integrată, cu componente de BTL, PR, digital – display, social media și paid search, precum și comunicare prin proiecte speciale în digital și TV.
Echipa care a lucrat la această campanie este formată din:
Coca-Cola: Petre Șandru (Market Operations Director Coca-Cola România și Moldova), Miruna Smeureanu (Director de Comunicare Coca-Cola România), Vassil Tzvetanov (Experiential, Interactive, Agencies Marketing Manager Coca-Cola CSE, R&B), Nicoleta Eftimiu (Sparkling Soft Drinks Senior Activation Marketing Manager – Coca-Cola România & Moldova), Anca Năstase (Marketing Activation Manager SSDs Coca-Cola Romania & Moldova), Giulia Burlui (Media Manager – Coca-Cola România & Moldova), Daria Gonta (Brand Activation Manager SSDs Coca-Cola Romania), Florin Agache (Events Coordinator Coca-Cola Hellenic România) și Mihaela Hoffman, (Beverages Marketing Manager Coca-Cola HBC Romania).
McCann PR: Imola Zoltan (Managing Partner), Lavinia Chican (Account Director), Ana Nilă (Account Manager), Emilia Florea (Senoir Account Executive), Sorina Iordan (Account Manager).
Momentum: Andrei Toniuc (Chief Grow Officer), Ramona Riznic (Account Manager), Cristina Gherghe (Senior Account Executive), Ionuț Moscu (Creative Director), Adrian Bujeniță (Senior Copywriter), Cristian Vlăsceanu (Art Director), Marian Șarpe (Graffic Designer), Ovidiu Radu (Event Coordinator), Daniel Munteanu (Event Manager), Sorin Cretoiu (Event Manager), Aurelian Aldescu (Production Manager).
McCann Erickson: Ioana Filip (Creative Director), Laura Aldea (Senior Account Manager), Amalia Jakab (Account Executive).
Universal McCann: Sandina Vlad (Group Account Director), Corina Mocanu (Media Manager).
MRM România:Nir Refuah (General Manager), Ionela Buta (Client Service Director), Florin Ciobanu (Art Director), Maria Năzdrăvan (Copywriter), Matei Goncea (Account Manager), Dany Manea (programator).
Turneul Trofeului Cupei Mondiale™, organizat de Coca-Cola, a început în septembrie 2013 cu o ceremonie oficială la Rio de Janeiro şi parcurge mai mult de 148.000 de kilometri în decursul a 9 luni, traversând 90 de țări și întorcându-se în Brazilia, unde va fi oferit echipei câștigătoare a Campionatului Mondial de Fotbal.