Actualizarea modelului Scrambler 1200 XE – Pentru șosea, pentru adventure-touring, pentru distracție off-road extremă
Noul model Scrambler 1200 X – Pentru șosea și dincolo de aceasta, construit pentru a fi mai accesibil.
Triumph lansează linia sa Scrambler pentru 2024 prin introducerea unui nou model Scrambler 1200 X, mai accesibil, și a unui model Scrambler 1200 XE îmbunătățit, cu specificații de top.
Echipate cu motorul de mare putere Triumph Bonneville de 1200 cmc cu performanțe bogate în cuplu, roți față de 21 de inch pregătite pentru off-road și cu calitatea și finisajele premium de la Triumph, cele două noi modele intenționează să ridice și mai sus ștacheta în materie de performanță și stil în categoria Scrambler.
Noul Scrambler 1200 X oferă aceleași capabilități esențiale excepționale, poziția de conducere impunătoare și performanțele cuplului bogat pe care le îndrăgesc clienții Scrambler, combinate cu specificații generoase ale echipării și tehnologiei. Conceput pentru a fi mai accesibil, Scrambler 1200 X are o înălțime a șeii de 820 mm, care se reduce la 795 mm cu șaua joasă disponibilă ca accesoriu, specificații generoase ce oferă o funcționalitate excepțională la un preț competitiv și un interval de service de 16.000 km (10.000 mile) pentru reducerea costurilor de exploatare.
Modelul Scrambler 1200 XE, cool și capabil, pornește și el la drum în noul an etalând actualizări care includ etriere Brembo Stylema® de ultimă generație, o nouă suspensie cu ajustabilitate îmbunătățită, detalii stilistice îmbunătățite și capabilități sporite de touring.
Steve Sargent, Chief Product Officer, a declarat: “Construit atât pentru aventuri pe șosea, cât și în afara acesteia, noul Scrambler 1200 XE stabilește un etalon și mai ridicat pentru performanță, capabilitate și stil clasic modern. Modelul Scrambler 1200 X reprezintă o nouă alternativă pentru clienții noștri, fiind optimizat pentru a oferi specificațiile pe care motocicliștii le-au cerut, cu o înălțime a șeii mai mică, prețuri și mai competitive și un comportament rutier chiar mai bun decât al modelului precedent Scrambler 1200 XC.”
Cu specificații ridicate și tehnologie apreciată de clienți, noul Scrambler 1200 X dispune de:
- O nouă suspensie MarzocchiTM, furcă inversată de 45 mm și amortizoare spate cu rezervoare piggyback și reglaj de preîncărcare care oferă o cursă la roată de 170 mm, optimizată pentru condusul pe șosea
- Tehnologie avansată în sprijinul pilotului (care nu a fost instalată pe modelul anterior Scrambler XC), pentru a face modelul Scrambler X chiar mai capabil pe șosea, cu includerea noului ABS optimizat pentru viraje și controlului comutabil al tracțiunii optimizat pentru viraje.
- Instrumente de bord multifuncționale cu un afișaj TFT integrat
- Cinci moduri de rulare, inclusiv Off-road
- Iluminare integrală LED, inclusiv farul cu semnătură DRL, stopul compact și noile semnalizatoare subțiri și moderne (lumini de poziție în loc de DRL în SUA, CN, JP)
- Încărcare prin USB
- Conectivitate activată de accesorii, navigație turn-by-turn, operare Bluetooth pentru telefon și muzică.
Actualizările pentru modelul Scrambler 1200 XE în 2024 includ:
- Etriere actualizate Brembo Stylema® radiale monobloc de ultimă generație cu discuri duble flotante de 320 mm, și etrier Nissin cu un pistonaș pe spate
- Furcă optimizată MarzocchiTM, inversată, de 45 mm, și amortizoare spate “twin-spring” cu rezervoare piggyback
- O nouă suspensie MarzocchiTM optimizată, cu o cursă a roților extinsă, de 250 mm față / spate, complet reglabilă și cu ajustabilitate îmbunătățită
- Galerii de admisie și evacuare revizuite care oferă o distribuție mai amplă a cuplului în intervalul superior de turații
- Detalii stilistice îmbunătățite care includ noile semnalizatoare LED subțiri și elegante și noul stop LED compact
- Capabilitate de touring îmbunătățită cu un parbriz înalt disponibil ca accesoriu și un sistem de bagaje robust, cu opțiuni de accesorizare pentru geanta de codiță.
PERFORMANȚĂ CAPTIVANTĂ
Ambele modele beneficiază de același motor twin Bonneville de 1200 cmc și aceleași setări pentru un cuplu bogat, caracteristice Scrambler, cu un nou corp al clapetei de accelerație de 50 mm și galerii de evacuare revizuite, pentru a oferi un flux de aer îmbunătățit și o distribuție mai largă a cuplului în intervalul superior de turații, de la 5.000 rpm până la linia roșie.
Modelele 2024 au fost de asemenea reglate cu precizie pentru a oferi echilibrul perfect al livrării de putere atât pentru pilotarea pe șosea cât și în afara acesteia. Puterea de vârf se obține acum mai devreme în intervalul de turații, atingând 90 CP la 7.000 rpm, iar cuplul maxim de 110 Nm este obținut de asemenea mai devreme, la 4.250 rpm.
Inconfundabilul sistem dublu de eșapament cu specificații înalte este completat de tobe din oțel inoxidabil periat, pentru a oferi tonul semnătură al modelelor Scrambler, profund și plin de caracter.
SPECIFICAȚII PREMIUM
Ambele variante au în comun același cadru tubular din oțel specific pentru Scrambler, precum și roțile cu specificații înalte cu spițe de oțel cu împletire laterală și jante ușoare și durabile din aluminiu. Cele două modele oferă diferențe ergonomice esențiale, care includ designul diferit al ghidoanelor, cu varianta XE măsurând 65 mm mai mult decât cea X, pentru a asigura un control mai mare pe terenuri off-road mai dificile. Înălțătoarele reversibile permit piloților să ajusteze poziția ghidonului, iar modelul XE dispune de asemenea de un distanțier detașabil, pentru o ajustare de 10mm a înălțimii. Sporind ergonomia și mai mult, XE beneficiază de asemenea de comenzi de picior reglabile pentru a se potrivi unei varietăți de stiluri de pilotaj și încălțăminte.
Ambele motociclete sunt echipate cu o basculă dublă din aluminiu turnat, de calitate premium. Cu o lungime de 579 mm, XE are o basculă cu 32 mm mai lungă și un ampatament mai mare decât modelul X, pentru control și încredere sporite pe terenuri off-road dificile, în timp ce ampatamentul mai scurt al lui X contribuie la o deplasare agilă și dinamică pe șosea.
Aceste motociclete sunt de asemenea echipate cu anvelope Metzeler de top. Modelul X beneficiază de anvelope orientate spre șosea cu utilizare duală Karoo Street, în timp ce varianta XE rulează pe Metzeler Tourance, contribuind la echilibrul său de neegalat între capabilitățile rutiere și cele off-road. Pentru capabilități off-road și mai extreme, anvelopele ideale sunt Michelin Anakee Wild, aprobate oficial de Triumph.
Ambele modele sunt echipate cu suspensii cu specificații înalte. Varianta X dispune pe față de o furcă MarzocchiTM de 45 mm, cu cartuș, orientată spre șosea, în față și de amortizoare spate. Amortizoarele dispun de rezervoare piggy-back și preîncărcare reglabilă, permițând clienților să își regleze cu finețe experiența de pilotaj pe șosea și nu numai.
Modelul XE are o configurație mai orientată spre off-road, cu o furcă MarzocchiTM de 45 mm otimizată și amortizoare duble premium MarzocchiTM care sunt complet reglabile și au un gradient mai fin al reglării compresiei și revenirii, pentru a oferi un control chiar mai mare. Această suspensie optimizată oferă o cursă semnificativă de 250 mm a roților față și spate pentru capabilități off-road și gardă la sol fără egal.
ECHIPARE DE ULTIMĂ GENERAȚIE
Când vine vorba de frânare, ambele modele dispun de echipări de ultimă generație pentru o eficiență garantată pe șosea și în teren. Modelul XE beneficiază de puternicele etriere față radiale BremboTM Stylema® Monoblock radiale de ultimă generație, cu două discuri flotante de 320 mm care oferă performanțe de frânare de top în clasă. Și cu performanța de frânare pe față asigurată, spatele este controlat de un disc de 255 mm și de un etrier Nissin, maximizând și mai mult performanța de frânare.
Modelul X dispune de două discuri față flotante de 310 mm, cu etriere Nissin axiale cu două pistonașe. Între timp, spatele este susținut de un disc de 255 mm și un etrier flotant Nissin, pentru a oferi o performanță de frânare sigură pe șosea. Poziția manetei de frână față poate fi de asemenea reglată în funcție de preferințele pilotului pe ambele modele.
DOTAT CU O TEHNOLOGIE NOUĂ ȘI ÎMBUNĂTĂȚITĂ ORIENTATĂ SPRE PILOT
Ambele modele Scrambler X și XE dispun de ABS optimizat pentru viraje și control optimizat al tracțiunii în viraje, care modulează intervenția pentru a oferi și menține o tracțiune optimă în orice unghi de înclinare.
Cinci moduri de pilotaj sunt disponibile pentru Scrambler 1200 X, fiecare cu propriul răspuns dedicat al accelerației și setări specifice ale ABS-ului și controlului tracțiunii. Piloții pot alege între Sport, Road, Rain, Off-Road și Rider Configurable, în timp ce modelul XE dispune și de modul Off-Road Pro pentru a permite piloților experimentați un control complet și neîntrerupt în cele mai dificile deplasări off-road.
O mai mare stabilitate a rulării este obținută cu ajutorul unei unități de măsurare inerțială (IMU) cu specificații înalte, dezvoltată în parteneriat cu Continental. Acest sistem permite optimizarea controlului ABS și a controlului tracțiunii în viraje, selectând automat setarea corectă prin măsurarea ratelor de ruliu, tangaj, girație și accelerație pentru a calcula unghiul de înclinare. Cu un accent deosebit pus pe îmbunătățirea experienței generale de pilotaj, atât modelul X, cât și XE sunt echipate cu un ambreiaj cu cuplu asistat.
Scrambler 1200 XE dispune de instrumente de bord TFT în culori, integrate și personalizabile. Sunt disponibile două teme de design minimalist și elegant al aspectului informațiilor, fiecare cu alte trei opțiuni pentru a modifica nivelul informațiilor afișate. Există de asemenea posibilitatea alegerii între un afișaj cu contrast ridicat sau scăzut, precum și a unui ecran de pornire personalizat pentru a face cel mai recent Scrambler XE să se simtă și mai mult ca al dvs.
Scrambler 1200 X dispune de un afișaj hibrid multifuncțional LCD/TFT dedicat, încorporat într-un elegant cadran de instrumente circular. Acest afișaj compact și minimalist poate fi citit cu ușurință dintr-o singură privire.
STILUL CUSTOM INCONFUNDABIL AL MODELULUI SCRAMBLER
Ambele modele dispun de elementele cheie care fac ca motocicletele Scrambler să fie pur și simplu inconfundabile, de la siluetele distinctive până la designul semnăturii al înaltelor tobe duble de eșapament și până la rezervorul superb sculptat. Ambele modele dispun de o șa continuă, clasică, cu nervuri, neagră pentru XE și maro pentru X, și ambele se mândresc cu detalii stilistice îmbunătățite sub forma unui nou design subțire al semnalizatoarelor și a unei carcase compacte a stopului.
Motocicletele sunt completate cu o varietate de finisaje și detalii izbitoare, care includ panouri laterale sculptate cu emblema Scrambler 1200 din aluminiu periat, emblematica marcă triunghiulară Triumph amplasată pe rezervor, bușonul în stil Monza din aluminiu periat și banda din inox periat. Modelul XE este finisat cu aripile roților din aluminiu periat, în timp ce modelul X este prevăzut cu aripi vopsite la un standard de înaltă calitate.
Există trei combinații de culori unice disponibile pentru fiecare model. Scrambler 1200 XE va fi disponibil în culorile contemporane Phantom Black & Storm Grey, care conțin accente roșii, în noile și îndrăznețele Baja Orange & Phantom Black, sau în mereu popularul aspect Sapphire Black. Scrambler 1200 X este disponibil în bogata culoare Carnival Red, răcoritorul Ash Grey sau clasicul Sapphire Black.
PERSONALIZAȚI-VĂ SCRAMBLERUL
Peste 70 de accesorii originale sunt disponibile pentru a asigura capabilități de touring chiar mai ridicate, de la mânere încălzite, geanta de codiță de 35 de litri și parbrizul înalt “Dakar”, până la aripa față înălțată, bara transversală pentru ghidon și barele pentru protecția motorului, din oțel inoxidabil. Sistemul robust complet pentru bagaje oferă acum o capacitate totală de depozitare de 102 litri.
MODELELE SCRAMBLER ORIGINALE ȘI SCENA SCRAMBLER DE ASTĂZI
Noua gamă Scrambler 1200 își poate urmări rădăcinile în linie directă până la scena Scrambler originală de la începutul anilor 1950, unde Triumph a jucat un rol esențial și a stabilit tiparul pentru ceea ce face un Scrambler excepțional. Construind motocicletele de top ale vremii, reduse la esențial, cu tobe duble drepte înălțate sau joase și retezate – Triumph-urile au fost originalele “desert sleds”, motocicletele modificate pentru cursele din deșert. Acestea au inspirat primele modele scrambler de serie din lume, cu Bonneville T-120TT și TR6’SC’. În 2006, odată cu lansarea primului Scrambler din “epoca modernă”, Triumph a produs din nou geneza unei noi categorii. Acest lucru a declanșat lumea modelelor Scrambler pe care le vedem astăzi și o întreagă nouă bază de fani la nivel global, de la piloți urbani la vedete de cinema, apărând chiar și în cel mai recent film Bond, No Time to Die.
LA DRUM
Scrambler 1200 X va începe de la 11.895 de lire sterline OTR, iar Scrambler 1200 XE va începe de la 13.295 de lire sterline OTR. Comenzile pot fi plasate acum la distribuitorii Triumph, iar motocicletele vor ajunge în magazine începând cu ianuarie 2024.
SPECIFICAȚII
MOTOR ȘI TRANSMISIE
Scrambler 1200 X | Scrambler 1200 XE | |
Tip | Motor twin-paralel cu răcire lichidă, interval de aprindere 270°, SOHC | |
Capacitate | 1200 cc | |
Alezaj | 97.6 mm | |
Cursă | 80 mm | |
Compresie | 11:1 | |
Putere maximă | 90 CP (66.2 kW) @ 7,000 rpm |
|
Cuplu maxim | 110 Nm @ 4250 rpm | |
Sistem de alimentare | Ride by wire, injecție electronică secvențială multipunct | |
Evacuare | Sistem de evacuare 2-into-1 single-skin, periat, cu tobă unică înălțată | |
Transmisie finală | Lanț X-ring | |
Ambreiaj | Ambreiaj umed, multi-disc, asistat | |
Cutie de viteze | 6 viteze |
ȘASIU
Scrambler 1200 X | Scrambler 1200 XE | |
Cadru | Tubular, oțel, cu leagăne de oțel | |
Basculă | Cu două brațe, fabricată din aluminiu | |
Roata față | Tubeless, 36 de spițe, 21 x 2.15 inci, jante de aluminiu | |
Roata spate | Tubeless, 32 de spițe, 17 x 4.25 inci, jante de aluminiu | |
Anvelopa față | 90/90-21 | |
Anvelopa spate | 150/70 R17 | |
Suspensia față | Furcă inversată Marzocchi fără reglaje
170mm cursa roții |
Furcă Marzocchi Ø45mm 1+1 forks, complet ajustabilă
250mm cursa roții |
Suspensia spate | Amortizoare duble Marzocchi cu rezervor piggyback, preîncărcare reglabilă, cursa roții 170mm | Amortizoare duble Marzocchi cu rezervor piggyback, complet ajustabile, cursa roții 250mm |
Frâne față | Discuri duble de 310mm, etriere axiale Nissin cu 2 pistonașe, ABS | Discuri duble de 320mm, etriere radiale Brembo cu patru pistonașe M4.30, ABS |
Frâne spate | Disc de 255mm, etrier flotant Nissin cu un singur pistonaș | |
Instrumente de bord | Instrumente de bord hibride TFT /LCD | Instrumente de bord full-color TFT |
DIMENSIUNI ȘI MASE
Scrambler 1200 X | Scrambler 1200 XE | |
Lungime | 2273 mm | 2330 mm |
Lățime (ghidon) | 834 mm | 905 mm |
Înălțime fără oglinzi | 1185 mm | 1250 mm |
Înălțime la șa | 820 mm | 870 mm |
Ampatament | 1525 mm | 1570 mm |
Rake | 26.2° | 26.9° |
Trail | 125 mm | 129.2 mm |
Greutate la plin | 228 kg | 230 kg |
Capacitate rezervor combustibil | 15 litri | 15 litri |
CONSUM DE COMBUSTIBIL ȘI EMISII DE CARBON
Scrambler 1200 X | Scrambler 1200 XE | |
Consum de combustibil** | 4.4 L/100km | |
Valori CO2** | 101 g/km | |
Standard certificare** | EURO 5b |
**A nu se declara pentru AU/NZ
SERVICE
Scrambler 1200 X | Scrambler 1200 XE | |
Interval de service | 16 000 km (10 000 mile) sau 12 luni, oricare survine mai întâi |