Bucureşti/Budapesta. De la agonie la extaz este cea mai potrivită descriere pentru weekendul de cursă de pe Hungaroring (Ungaria). După o primă cursă în care nu numai că au ratat o clasare pe podium pentru prima dată în 2018, dar nici nu au intrat în Top 10, piloţii şi-au luat revanşa în cea de-a doua manşă. Şi nu oricum, ci cu realizarea unei triple – cu prima victorie a lui Marco Wittmann (Germania) din acest sezon, cu alţi doi piloţi BMW pe podium – Timo Glock (Germania) şi Philipp Eng (Austria) – şi încă doi clasaţi în puncte. Încă o dată, rezultatul sportiv a avut o importanţă mai mică, după ce mai multe persoane au fost victime ale incidentelor petrecute pe linia standurilor în timpul aversei şi au necesitat tratament la spital.
Prima cursă: După o sesiune de calificări dificilă, în care Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) a fost cel mai rapid reprezentant BMW pe locul al optulea, majoritatea piloţilor BMW a optat pentru pit stopuri foarte timpuri în cursă. Cu toate acestea, strategia nu a dat roade. Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) a fost cel mai bine clasat pilot al unui model BMW M4 DTM, ocupând poziţia a 12-a. Timo Glock (DEUTSCHE POST BMW M4 DTM) a încheiat pe locul al 14-lea şi a cedat primul loc în clasamentul piloţilor în favoarea lui Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes). Farfus, Marco Wittmann (BMW Driving Experience M4 DTM), Joel Eriksson (Suedia, BMW M4 DTM) şi Philipp Eng (SAMSUNG BMW M4 DTM) au ocupat locurile al 15-lea, al 16-lea, al 17-lea şi al 18-lea.
Declaraţii după cursa de sâmbătă:
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Fără îndoială, nu este rezultatul pe care îl doream. Încă din calificări a fost clar că avem probleme să găsim echilibrul dorit pentru maşinile noastre în condiţiile date. Din păcate, această stare a continuat şi în cursă. Am încercat să implementăm o strategie agresivă şi să aducem majoritatea maşinilor cât mai devreme la pit stop, dar nici această decizie nu a ajutat prea mult. Pur şi simplu nu am reuşit să aducem pneurile în intervalul optim de funcţionare. În principiu, avem ritmul de a rula în plutonul fruntaş. Am arătat acest lucru în sesiunile de antrenamente libere.
Bruno Spengler (#7 BMW Bank M4 DTM, BMW Team RBM – calificări: locul 10, cursă: locul 12): Am luptat ca un leu. Am vrut să obţin câteva puncte cu o strategie agresivă. A meritat să încerc un pit stop timpuriu. Cu toate acestea, nu am fost suficient de rapizi pentru o clasare în Top 10. Sper să reuşim mai mult în cursa următoare.
Cursa a doua: După şapte tururi, comisarii de cursă au decis întreruperea cursei ca urmare a mai multor incidente petrecute pe linia standurilor în timpul aversei. Mai multe maşini au intrat la boxe pentru schimbarea pneurilor şi nu au reuşit să oprească la timp pe betonul ud şi foarte alunecos din faţa garajelor. Numeroşi oameni care lucrau pe linia standurilor au fost accidentaţi de maşinile având dificultăţi să oprească. Modelul BMW Bank M4 DTM al lui Spengler a fost una din maşinile care au derapat prea mult, lovind un mecanic BMW Team RBM care, conform medicului echipei, a suferit doar zgârieturi minore la un picior. El lucra deja la maşina lui Spengler atunci când toţi concurenţii îşi ocupaseră locul pe grilă pentru restart.
În cele din urmă, Spengler a încheiat pe locul al şaptelea. Asemenea tuturor piloţilor BMW, el a beneficiat de faptul că cele şase BMW M4 DTM îşi efectuaseră deja pit stopul obligatoriu la momentul suspendării cursei. Când precedentul grup fruntaş a intrat la standuri pentru schimbarea pneurilor după restart, Wittmann a trecut în frunte şi a controlat cursa autoritar din acel moment, reuşind să obţină cea de-a zecea victorie a sa în DTM. Glock a fost al doilea şi a revenit în fruntea clasamentului piloţilor, cu un total de 90 de puncte. BMW Team RMR este noul lider în clasamentul echipelor, cu 131 de puncte.
În urma lui Eng, care a obţinut a doua clasare pe podium în scurta sa carieră în DTM, Joel Eriksson şi Augusto Farfus au obţinut locurile al şaselea, respectiv al optulea. Doar că incidentul în care a fost implicat Spengler nu a rămas fără urmări. Pilotul canadian a fost descalificat din cursă – alături de Lucas Auer şi Edoardo Mortara (ambii de la Mercedes) – ca urmare a încălcării articolului 30.0 din regulamentul sportiv: “Pilotul trebuie să reducă viteza imediat ce intră în zona de decelerare astfel încât să poată opri maşina la standuri fără să pună în pericol alţi participanţi sau comisari”. De asemenea, Bruno a primit o penalizare cu zece locuri pe grila următoarei curse la care participă, decizie suspendată în probaţiune pentru două weekenduri de cursă. Ca urmare a descalificării lui Spengler, Farfus a urcat un loc în clasamentul cursei.
Declaraţii după cursa de duminică:
Rudolf Dittrich (director general BMW Motorsport pentru dezvoltarea vehiculelor): Cursa a fost în plan secund. Cel mai important lucru este că oamenii implicaţi în incidentele de pe linia standurilor nu au suferit accidentări serioase şi sperăm că în curând vor fi refăcuţi şi din nou alături de noi. Oprirea lui Bruno Spengler a fost la limită. Mă bucur că nu s-a întâmplat ceva serios cuiva de la BMW Team RBM. Din punct de vedere sportiv, weekendul a fost un rollercoaster emoţional. Am avut o cursă slabă sâmbătă, iar astăzi totul s-a transformat într-o fracţiune de secundă – datorită strategiei noastre agresive şi circumstanţelor speciale. Felicitări lui Marco pentru victorie şi lui Timo şi Philipp pentru podiumuri! Modul în care s-a desfăşurat cursa a fost în favoarea noastră, dar am văzut şi că viteza a fost mult mai bună decât sâmbătă.
Marco Wittmann (#11 BMW Driving Experience M4 DTM, BMW Team RMG – calificări: locul 14, cursă: locul 1): Echipa m-a adus la standuri pentru schimbul de pneuri în turul potrivit, când a început să plouă, iar condiţiile s-au deteriorat. Linia standurilor a fost foarte alunecoasă. Şi eu am rulat mult prea mult. După cursă am văzut imagini şi videouri ale accidentelor. Incidentele au şters strălucirea victoriei. Sper că toată lumea este în regulă şi că nu au suferit accidentări majore. Iar curând să ne revedem la curse. Altfel, echipa mea a reuşit o lovitură de maestru cu momentul pit stopului. În final, întreruperea cursei şi restartul au jucat în favoarea noastră. Să reuşesc 25 de puncte după ce am plecat al 14-lea şi după rezultatul de ieri este ceva deosebit.
Clasamente generale (etapa 3/10)
Piloţi: 1. Timo Glock 90p; 2. Gary Paffett 79p; 3. Paul Di Resta 67p; 4. Lucas Auer 55p; 5. Marco Wittmann 51p; 6. Edoardo Mortara 47p; 7. Philipp Eng 41p; 8. Pascal Wehrlein 41p; 9. Mike Rockenfeller 34p; 10. Joel Eriksson 23p; 11. René Rast 23p; 12. Bruno Spengler 23p; 13. Nico Müller 17p; 14. Loïc Duval 17p; 15. Robin Frijns 11p; 16. Jamie Green 10p; 17. Augusto Farfus 8p; 18. Daniel Juncadella 5p.
Echipe: 1. BMW Team RMR 131p; 2. Mercedes-AMG Motorsport PETRONAS 123p; 3. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Motorsport 99p; 4. Mercedes-AMG Motorsport REMUS 72p; 5. BMW Team RMG 59p; 6. Audi Sport Team Phoenix 51p; 7. BMW Team RBM 46p; 8. Audi Sport Team Rosberg 33p; 9. Audi Sport Team Abt Sportsline 28p.
Constructori: 1. Mercedes-Benz 294p; 2. BMW 236p; 3. Audi 112p.
Cum vezi DTM 2018
Cursele din Deutsche Tourenwagen Master pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză sau germană. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.
Ce urmează
Următoarea etapă din calendarul DTM va avea loc pe circuitul stradal Norisring – singurul rămas în folosinţă în Germania – din Nürnberg, în perioada 22-24 iunie.