Indicele WFH a fost trendsetter-ul lansării unor noi KPIs având în vedere contextul pe care l-a creat pandemia noului coronavirus.
Social media este canalul prin care brandurile au comunicat în real time toate deciziile și toate informațiile pe care le-au avut în ultima perioadă, iar rezultatele nu au ezitat să apară. Am analizat comunicarea din social media din peste 1000 de postări ale brandurilor direct impactate de măsurile din ultima perioadă și am găsit câțiva numitori comuni, pe care nu i-am mai întâlnit până acum într-un număr atât de mare.
Oamenii au înțeles că brandurile informează și nu se promovează, au interacționat și au dus mai departe informația, cu tot cu detalii suplimentare, pentru o mai bună informare transmisă mai departe. Practic au generat empathy engagement.
Folosind un tool intern special dezvoltat pentru acest metric, am analizat sentimentul și interacțiunile userilor de pe Facebook din peste 1.000.000 de engagement-uri, reușind astfel să calibrăm mesajele brandurilor din portofoliul Tribal în funcție de contextul actual. În acest fel, am realizat faptul că oamenii oferă empathy engagement mai mult mesajelor care se referă la topicuri precum “safety” și “facts”, în detrimentul altor mesaje.
“Oricât de mult este social media despre content, nu trebuie să uitam metricii, care de fiecare dată sunt cei care ne ajută să luăm decizii, să schimbăm approach-ul, strategiile sau modul de comunicare. În acest context special, echipa de social media și departamentul de data science au facut echipă pentru a putea măsura eficient impactul pe care îl are comunicarea brandurilor din social media în timp real. Suntem în plin proces de ABC testing și deja calibrăm comunicarea urmărind indicele de empathy engagement pentru clienții noștri.”, Sorin Manică, Senior Data Analyst & Arnold Vieriu, Head of Social Media
Tribal Worldwide Romania este agenția de creație digitală membră The Group, cu cel mai mare departament de social media din țară, care lucrează pentru aproape 40 de branduri locale și globale în portofoliu și are expertiză pe content creation, community manangement, strategie, influencer management, activări speciale, unele dintre ele premiate la cele mai importante competiții locale și internaționale.