Bucureşti/München. BMW iX3, a cărui producţie va începe în 2020, facilitează condus cu emisii locale zero într-o formă nouă şi eficientă, în timp ce este potrivit pentru utilizare cotidiană. O autonomie de peste 440 km* în ciclul de testare WLTP va fi atinsă cu o capacitate netă a bateriei de 74 kWh*. Primul Sports Activity Vehicle (SAV) full electric este deschizător de drum pentru tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie, care, cu începere din 2021, va fi utilizată şi la BMW i4 şi BMW iNEXT. Din acest motiv, atât sistemul de propulsie, cât şi bateria de înaltă tensiune ce include tehnologie de pionierat pentru celulele de baterii au fost redezvoltate complet. La BMW iX3, dezvoltările suplimentare asigură experienţa condusului specifică mărcii combinată cu eficienţă remarcabilă şi un nou echilibru între masă şi autonomie.
Eficienţa mai are o consecinţă importantă – la aceeaşi putere de încărcare, BMW iX3 va câştiga autonomie mai mare în 10 minute de încărcare, de exemplu, faţă de competiţie.
BMW iX3 este încă o etapă în realizarea consecventă a strategiei de electrificare a BMW Group. În 2020, BMW X3 va deveni primul model al mărcii care este disponibil atât cu motoare termice – pe benzină şi diesel -, cât şi ca plug-in hybrid şi cu tren de rulare full electric. Cu această ofertă a “puterii de a alege”, compania ce operează global ia în considerare diversele cerinţe şi nevoi diferite ale clienţilor de pe mapamond, precum şi eficienţa maximă în reducerea emisiilor CO2. BMW iX3 este produs pentru piaţa mondială de către joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive de la Shenyang (China).
Tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie este cheia sustenabilităţii orientate spre viitor pentru automobilele cu sisteme de propulsie electrificate. Este rezultatul lucrărilor de dezvoltare consecvente în cadrul BMW EfficientDynamics şi a experienţei câştigate de BMW Group în domeniul mobilităţii electrice care se întinde pe mai mult de 10 ani. Toate componentele trenului de rulare utilizate pentru tehnologia BMW eDrive au fost dezvoltate exclusiv de BMW Group. Mai mult, motorul electric şi bateriile de înaltă tensiune sunt produse în facilităţi de fabricaţie deţinute de companie. În acest fel, BMW Group se asigură că are o influenţă decisivă asupra proprietăţilor produsului şi a calităţii fiecărei componente. Mai mult, unitatea de propulsie şi bateria de înaltă tensiune pot fi scalabile flexibil în ceea ce priveşte puterea şi conţinutul de energie şi astfel pot fi utilizate în diverse concepte şi segmente diferite de automobile.
EfficientDynamics la maximum: noua componentă de propulsie cu eficienţă ridicată şi caracteristicile de putere specifice mărcii
La BMW iX3, EfficientDynamics atinge un nou nivel. Tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie a maşinii cuprinde o unitate de propulsie în care motorul electric, electronica sistemului şi transmisia sunt reunite într-o casetă centrală. Drept urmare, spaţiul necesar pentru instalarea tehnologiei de propulsie şi masa acesteia sunt reduse considerabil. Raportul dintre puterea motorului şi masa sistemului de propulsie se îmbunătăţeşte cu aproximativ 30% în comparaţie cu generaţia anterioară.
Motorul electric prezentat la BMW iX3 oferă o putere maximă de 210 kW/286 CP*. Cuplul de 400 Nm* permite o accelerare iniţială ridicată şi menţine un nivel ridicat chiar şi la turaţie superioară datorită măsurilor exclusive de design BMW.
O altă caracteristică specială a motorului electric utilizat la BMW iX3 pentru prima dată este metoda de construcţie care elimină nevoia de materiale din pământuri rare.
Motorul electric utilizat la BMW iX3 transferă puterea către roţile spate. Aceasta duce la o creştere suplimentară a eficienţei sistemului de propulsie. Mai mult, gama BMW iX3 beneficiază de designul unităţii, care oferă experienţa tradiţională a BMW cu tracţiune spate.
Baterii de înaltă tensiune cu densitate energetică semnificativ mai mare şi utilizare responsabilă a materiilor prime
Unitatea de baterii de înaltă tensiune a BMW iX3 este parte integrantă a celei de-a cincea generaţii eDrive a BMW şi se bazează pe cea mai recentă evoluţie a tehnologiei NMC-811 în designul prismatic tipic BMW. BMW Group are capacităţi de dezvoltare remarcabile în acest domeniu. Acest know-how se transformă în specificaţii precise în ceea ce priveşte utilizarea materialelor şi designul bateriei, în funcţie de care sunt produse celulele bateriei. Activitatea constantă de cercetare şi dezvoltare nu numai că ridică densitatea energetică, dar îmbunătăţeşte în mod constant toate caracteristicile celulelor bateriei, în special durabilitatea şi siguranţa. În total, bateria de înaltă tensiune BMW arată optimul a ceea ce este posibil în zilele noastre.
În acelaşi timp, inginerii BMW au reuşit să reducă cota de cobalt conţinută în baterie cu alte două treimi. Faţă de tehnologia anterioară folosită de BMW Group, densitatea energetică gravimetrică la nivelul celulelor din BMW iX3 este mai mare cu aproximativ 20%.
La BMW iX3, materiile prime cobalt şi litiu sunt achiziţionate pentru prima dată direct de BMW şi apoi predate producătorului celulelor de baterii.
În plus, scalabilitatea şi designul compact al bateriei de înaltă tensiune au fost optimizate suplimentar. Celulele bateriei sunt grupate în module la locaţii de producţie specializate ale BMW şi în final sunt asamblate ca pachete de baterii de înaltă tensiune pentru fiecare model. Bateria de înaltă tensiune a BMW iX3 este instalată într-o poziţie extrem de plană pe podeaua automobilului. Datorită acestui aranjament, nu există pierderi de spaţiu pentru pasageri şi portbagaj în comparaţie cu versiunile convenţionale ale BMW X3.
Autonomie mai mare datorită eficienţei ridicate, nu capacităţii mai mari a acumulatorului
Cu o capacitate energetică netă de 74 kWh*, unitatea de baterii de înaltă tensiune instalată în BMW iX3 oferă o autonomie de peste 440 km* în ciclul de testare legislativ WLTP. În cadrul segmentului său, BMW iX3 se bucură nu numai de un consum de energie redus unic de mai puţin de 20 kWh/100 km* în conformitate cu ciclul de testare WLTP, dar reprezintă şi un raport inedit între dimensiunea bateriei şi autonomie.
Datorită gradului de eficienţă favorabil al componentelor propulsiei şi a densităţii energetice ridicate a bateriei de înaltă tensiune, BMW iX3 obţine o autonomie care este posibilă numai pentru automobilele electrice obişnuite, cu baterii mai mari şi astfel mai grele.
Se asigură impact pozitiv asupra mediului
Uneori, amprenta ecologică “reală” a automobilelor electrice este pusă sub semnul întrebării, în special pe pieţele care încă au un procent redus de energie electrică verde în reţeaua publică. La BMW Group, fiecare model electrificat trebuie să dovedească faptul că, pentru întregul ciclu – cuprinzând achiziţia de materii prime, lanţul de aprovizionare, producţia şi faza de utilizare, precum şi reciclarea -, echilibrul său de CO2 este substanţial mai bun decât cel al unei versiuni cu propulsie convenţională. Pentru BMW iX3, avantajul aferent este de peste 30% în comparaţie cu BMW X3 sDrive 20d atunci când se foloseşte alimentarea medie europeană în faza de utilizare a maşinii. Dacă automobilul este încărcat cu energie electrică verde, avantajul este de aproximativ 60%.
În plus, în analogie cu tehnologia BMW i3 Plug & Play, bateria de înaltă tensiune disponibilă la BMW iX3 este planificată pentru o a doua viaţă ca baterie staţionară pentru perioada de după primul ciclu de viaţă lung în maşină. Astfel, echilibrul de CO2 deja pozitiv al BMW iX3 poate fi îmbunătăţit suplimentar.
* = data preliminare