Comportamentul consumatorilor segmentat pe vârstă, locaţie, sex şi tipuri de device-uri folosite (mobile vs desktop)
CEL.ro a realizat un studiu, în contextul trendului ascendent al e-commerce-ului românesc, în care a analizat comportamentul consumatorilor online care au accesat site-ul retailerului.
Ţinând seama că obiectul studiului îl reprezintă circa 2,5 milioane de utilizatori lunari, informaţiile oferite sunt statistic reprezentative pentru piaţa de e-commerce din România, în special pentru cea de electro-IT.
În urma analizei întreprinse de CEL.ro au fost identificate 2 segmente de vârstă relevante pentru industria de e-commerce: 18-34 ani şi 35-55 ani.
Astfel s-a constatat că generaţia cu vârsta cuprinsă între 18-34 ani este categoria cea mai activă – peste 50% dintre cei care au făcut o tranzacţie au fost reprezentanţi ai acestui segment.
Segmentul 35-55 ani, deşi nu la fel de activ în mediul online, reprezintă o categorie importantă de consumatori – peste 35% dintre reprezentanţii acestui segment efectuează tranzacţii.
În ultimii ani, de când device-urile mobile au devenit utilizate la scară largă, s-a constatat o creştere accelerată a traficului provenit de pe aceste dispozitive.
În prezent, la nivel naţional, circa 35% din traficul total de pe site vine de pe device-urile mobile, acest canal generând, în medie, 25% din totalul de tranzacţii, relatează CEL.ro.
La nivelul Bucureştiului, care reprezintă un trendsetter pentru evoluţia traficului online din România, se constată că 45% din traficul total de pe site a venit de pe dispozitivele mobile, iar tranzacţiile se apropie de 30%. Cu toate acestea, desktop-ul continuă să fie preferinţa principală a majorităţii când vine vorba de cumpărăturile online. Utilizatorii de smartphone-uri, deşi folosesc foarte mult mobilul pentru a cerceta piaţa în etapa de precumpărare, aproximativ 70% dintre aceştia îşi achiziţionează în continuare produse din faţa monitorului. Acest segment de consumatori stă cu 45 de secunde mai mult pe site şi vizualizează în medie cu 0,5 pagini mai mult pe sesiune în comparaţie cu cei care folosesc dispozitive mobile.
Din perspectiva analizei genului consumatorului de e-commerce, balanţa înclină vizibil spre masculin cu un procent de aproximativ 65%, anunţă retailerul online. Analiza aceasta este relevantă pentru magazinele online electro-IT.
Cu toate acestea, s-a constatat că femeile sunt mai active cand vine vorba de tranzacţiile de pe dispozitivele mobile decât bărbaţii.
La nivel de ţară, acestea generează 30% tranzacţii de pe aceste device-uri din totalul de trafic feminin (35%), în comparaţie cu 21% din totalul de trafic masculin.
În Bucureşti se constată că segmentul feminin, cuprins în intervalul de vârstă 25-34 de ani generează aproximativ 45% din tranzacţiile de pe mobile, ceea ce înseamnă că aproape jumătate din totalul de trafic feminin din capitală îşi face cumpărăturile prin intermediul acestui canal.
Studiul a fost realizat de CEL.ro, cel mai mare magazin online cu capital integral românesc, în intervalul 01 ianuarie – 29 februarie 2016.
Cu o gamă largă de produse, CEL.ro a contribuit la consolidarea comerţului online românesc şi dispune de servicii integrate şi adaptate e-commerce-ului actual. CEL.ro a înregistrat în anul 2015 vânzări de 40 milioane EUR, un portofoliu de peste 100.000 de produse şi are peste 1.000.000 de comenzi procesate până în prezent.