- Vânzările Decathlon generate prin platforma de afiliere 2Performant sunt în creștere în luna septembrie 2020 cu peste 400% față de anul precedent
- Retailerul face afiliere prin platforma 2Performant.com pentru piețele din România și, mai nou, Bulgaria
- Pentru anul 2020 retailerul și-a mărit de peste 6 ori investiția în marketingul afiliat
- Decathlon aplică un model nou în afiliere: recrutează afiliați și influenceri
În contextul pandemiei care schimbă decisiv raportul online-offline, creșterea eCommerce-ului înregistrată în această perioadă atrage după sine noi trenduri în marketingul digital. Deși nu este nou pe piață, domeniul afilierii este direct conectat la comerțul online și astfel a prins deja trenul accelerării digitale, forțând brandurile să se adapteze și să inoveze, ba chiar să își orienteze bugetele de marketing în această zonă. Este și cazul brandului Decathlon, care pentru anul 2020 și-a mărit de peste 6 ori bugetul investit în marketingul afiliat, pe care îl implementează cu ajutorul 2Performant, liderul pieței de afiliere din România. În plus, începând cu luna octombrie, Decathlon a extins colaborarea cu 2Performant și pe piața din Bulgaria, piață pe care compania de marketing afiliat este prezentă din 2011.
Cum a venit această decizie? Creșterile înregistrate de retailerul francez în platforma de afiliere într-o singură lună în starea de urgență, aprilie 2020, au atins totalul înregistrat în 2019 în întreg intervalul august-decembrie. Iar în septembrie 2020, vânzările generate prin platforma de afiliere sunt în creștere cu peste 400% față de anul precedent, ceea ce arată că trendul mutării obiceiurilor de cumpărare în online se păstrează.
„Rezultatele excelente pe care le-am obținut în afiliere împreună cu 2Performant în România au devenit un exemplu de bune practici în compania noastră și i-au convins pe colegii noștri din Decathlon Bulgaria să intre în afiliere alături de 2Performant”, spune Roxana Crahmaliuc, Webmarketing Team Leader și Traffic Manager Decathlon.
Cu astfel de creșteri înregistrate la nivelul vânzărilor online prin intermediul afilierii, nu este o surpriză interesul tot mai crescut al brandurilor și al marilor jucători din retail de a implementa campanii în care cuvântul cheie este performanța: asta pentru că în afiliere, brandul care investește în campanii de marketing digital plătește numai atunci când a fost generată o vânzare, având astfel certitudinea că sumele cheltuite sunt direct proporționale cu vânzările, într-un sistem de publicitate plătită la vânzare. De exemplu, în ultimele 3 luni, fiecare 1 euro investit de brandurile din platforma 2Performant.com în afiliere a generat vânzări în valoare de 15,35 euro, ceea ce reprezintă probabil cel mai bun randament pe care îl poate obține prin promovare un magazin online.
Ceea ce face însă Decathlon în afiliere este cu siguranță extrem de interesant, mai ales că domeniul este unul propice testelor, găsirii oportunităților, identificării de targeturi noi și modalități de promovare noi, mesaje adaptate, cu scopul de a crește vizibilitatea și de a genera vânzări.
Recrutare de afiliați și influenceri
Dacă la începutul activității sale de afiliere în platforma 2Performant.com succesul Decathlon s-a datorat notorietății brandului, care i-a determinat pe afiliați să aplice cu încredere în campaniile lor, ulterior cunoscutul retailer de articole sportive și-a adaptat strategia cu focus pe recrutarea de afiliați noi, pe segmentul sport: antrenori, platforme de fitness. „Este una din cele mai importante strategii pe care le avem în acest moment, deoarece în platformă, la început, nu erau extrem de mulți afiliați cu acest profil”, spune Roxana Crahmaliuc. Acest proces se desfășoară pe perioadă nedeterminată, în paralel cu strategiile comerciale implementate în cadrul programului de afiliere și ajută brandul în principal pe partea de vizibilitate și creare de conținut specific. „Deși procesul este mai solicitant decât simpla acceptare sau nu a celor care aplică din programul de afiliere, traficul generat pe decathlon.ro s-a dovedit a fi calitativ, justificând astfel resursele investite”, mai spune Roxana. Cu alte cuvinte, Decathlon se pricepe la recrutare și a văzut această oportunitate și în afiliere.
Modelul pe care îl aplică cu succes retailerul francez este un mix între influencer marketing și affiliate marketing. Cu alte cuvinte, Decathlon aduce influenceri în afiliere. Identifică lideri de opinie din sport și îi aduce în platformă pentru a deveni afiliați, colaborează pe partea de strategie și uneori pe cei care generează mult content îi recompensează suplimentar, în plus față de comisioanele la vânzare. Este un model nou de a jongla cu afilierea și campaniile cu influenceri, un model ce ar putea deveni atractiv pentru multe branduri care vor să se promoveze în online și să genereze vânzări: campanii de afiliere cu influenceri, care sunt plătiți exclusiv pe baza performanței, într-un cadru pus la dispoziție de platformă care ajută mult acest proces prin faptul că există un singur contract cu 2Performant, factură doar din partea platformei, mesagerie în cadrul platformei și în general o simplificare a birocrației.
Prezența activă a Decathlon în platforma 2Performant.com este deja parte integrantă în mixul de marketing practicat de retailer. „Ne place modul rapid și simplu prin care se stabilește colaborarea cu fiecare afiliat. În plus, sprijinul primit din partea account managerului 2Performant a reprezentat valoare adăugată, în principal prin experiența deja dobândită asupra subiectului. Am primit consultanță valoroasă pentru stabilirea mecanismelor din challenge-uri, dar și pentru segmentarea categoriilor de afiliați”, menționează Roxana Crahmaliuc despre beneficiile colaborării cu 2Performant.
1 milion de click-uri în platforma 2Performant.com înregistrează până acum retailerul Decathlon, iar numărul afiliaților care le promovează produsele în campanii dedicate a crescut și el odată cu interesul tot mai mare al românilor pentru sport și articole sportive, de la 299 în tot anul 2019 la 716 afiliați unici activi de la începutul anului și până în prezent. Ce au ales românii să cumpere la capitolul sport? Pe fondul unui interes din ce în ce mai mare pentru mișcare și stil de viață sănătos, favoritele românilor în pandemie au fost aparatele fitness cardio, bicicletele, trambulinele, mesele de tenis, echipamentul bodybuilding sau panourile de baschet.
Aflat pe poziția #2 în rankingul general al advertiserilor din platforma 2Performant.com, Decathlon arată că se mișcă odată cu vremurile, în contextul în care comerţul electronic este estimat să crească, potrivit cifrelor comunicate de Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu 30% până la sfârşitul anului.