Studiu GfK cu privire la piața de bunuri de folosință îndelungată
Deși anul 2020, marcat de criza generată de COVID-19, a adus provocări semnificative pentru piața românească, câteva dintre categoriile de bunuri de folosință îndelungată au reușit să beneficieze de contextul impus de restricțiile de deplasare.
Vânzările de produse electronice și electrocasnice pentru gătit, curațenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020 cât și în primul trimestru al anului 2021 față de aceeași perioadă a anului anterior.
Analizele reflectă rezultatul rapoartelor GfK Market Intelligence cu privire la vânzările retailerilor către clientul final în România.
Trendurile @ Home s-au manifestat în piața de produse de folosință îndelungată atât la nivel global cât și în Romania în cursul anului 2020.
În anul 2021 tendința de creștere a cheltuielilor pentru categoriile de produse electronice sau electrocasnice care participă la creșterea confortului acasă a continuat să fie prezentă în piața românească.
Muncă/Studiu @Home, Curățenie @Home
În primul trimestru al anului 2021 achizițiile românilor de produse care fac mai ușoară munca de acasă și curățenia au continuat să înregistreze creșteri substanțiale în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.
Astfel, vanzările de tablete s-au dublat în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu primul trimestru al anului 2020, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%.
De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creștere fiind produsele premium de tip robot și aspiratoare verticale.
Gătit @Home, Răsfăț @Home
„Vânzările de produse electrocasnice pentru gătit și mașinile de cafea au continuat, de asemenea, să crească în anul 2021 în contextul în care restaurantele nu sunt complet deschise iar în noul stil de viață al consumatorilor gătitul și gospodăria în sine au căpătat o mai mare importanță.” declară Darius Ile, Market Inteligence Specialist, GfK România.
În primul trimestru al anului 2021 friteuzele și-au dublat vânzările în comparatie cu aceeași perioadă a anului anterior, iar cuptoarele încorporabile și aragazurile, precum și plitele încorporabile au crescut vânzările cu peste 50%.
De asemenea, creșterea investițiilor în tehnologie a contribuit la creșterea confortului de acasă. În primul trimestru al anului 2021 au continuat să crească semnificativ vanzările de electrocasnice de tip smart connect, produse care se conectează la o aplicație mobilă. Astfel masinile de spălat smart connect au înregistrat creșteri ale vânzărilor de peste 500%, raportându-ne încă la o bază relativ mică. Uscătoarele de rufe smart connect au înregistrat o dublare a vânzărilor, iar masinile de spălat rufe smart connect au înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 40%.
O altă tendință care s-a manifestat în această perioadă în rândul consumatorilor este cea de îmbunatățire a calității vieții și sănătății. Acest trend s-a tradus în creșterea vânzărilor de produse cu funcția steam atât în Europa și în Romania. Creșterea vânzărilor de mașini de spălat rufe cu aburi, mașini de spălat vase cu abur, precum și uscătoare de rufe cu aburi a ajuns la peste 50% în anul 2020 dar și în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.
Nota
GfK Market Intelligence Sales Tracking:
În cadrul Panelului de Retail, GfK colectează în mod regulat date de vânzări în peste 70 de țări din întreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicații, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari și Electrocansice Mici.
Informații Suplimentare cu privire la piața românească din perspectiva GfK pot fi găsite aici.