Tremend, una dintre cele mai dinamice companii de inginerie software din regiune, parte a Publicis Sapient, organizează prima competiție de strategie de produs din Europa de Est – hackathonul Pixel. Compania a anunțat că a dat start înregistrărilor la eveniment. Hackathonul Pixel va avea loc între 8-9 octombrie, la sediul Tremend din București.
Aflat la prima ediție, Pixel va reuni peste 60 de profesioniști atent selectați, cu experiență dovedită în domenii precum Business Analysis, User Experience, User Interface, Product Management sau Product Strategy. Grupați în echipe de câte 4, participanții se vor înscrie într-o cursă contra-cronometru de 24 de ore pentru a găsi soluții fiabile și inovatoare care să abordeze două obiective importante de dezvoltare durabilă formulate de Națiunile Unite: consum responsabil și energie accesibilă și verde.
„Pixel nu va fi un simplu exercițiu de formulare a unor idei, ci o încercare de a defini concepte care să rezolve probleme reale cu care se confruntă partenerii noștri, cu scopul de a implementa ideile câștigătoare în cel mai scurt timp posibil. Astfel, încercăm să creștem o comunitate de experți care se vor aduna an de an în căutarea celor mai bune soluții pentru o lume mai sustenabilă”, spune Vlad Chiratcu, UX Engineering Manager la Tremend.
În aceeași notă, Ana-Maria Ghenovici, Product Management Craft Lead la Tremend, a adăugat: „Pixel este un punct de plecare ce va aprinde curiozitatea, creativitatea și dorința experților de produs de a colabora pentru a rezolva dilemele prin tehnologie. Este o oportunitate de a îți exprima viziunea despre produsele centrate pe comunitate pe care visezi să le folosești”.
Evenimentul din acest an este susținut de jucători de top din industriile lor, cu care Tremend a stabilit conexiuni puternice și de lungă durată: Mastercard, NEPI Rockcastle, Profi și Raiffeisen Bank. Companiile s-au alăturat evenimentului în calitate de Parteneri oficiali, prin propunerea de dileme extrase din viața reală, ce afectează societatea și comunitățile pe care le deservesc sau cu care lucrează, cu scopul de a fi abordate în cadrul competiției. Toți partenerii vor delega, de asemenea, un reprezentant care să se alăture membrilor juriului ce vor decide soluțiile câștigătoare ale hackatonului Pixel.
„Schimbările climatice, pe care fiecare dintre noi le simte deja, reprezintă o preocupare constantă în Mastercard. De aceea, dezvoltăm produse și soluții digital first și digital only, care pe lângă simplitate și siguranță, încurajează companiile, autoritățile și miliarde de consumatori din rețeaua noastră să contribuie la conservarea mediului. Sunt onorată să împărtășesc expertiza Mastercard și experiența mea profesională în calitate de membru al juriului în această competiție și sunt foarte curioasă să văd ce soluții inovatoare se vor dezvolta”, a declarat Mihaela Ciupală, Director Business Development Digital, Mastercard România.
“Vin dintr-o echipă în care ne ghidăm activitatea de zi cu zi astfel încât să oferim servicii și produse bancare cu impact pozitiv atât pentru clienți și angajați, cât și pentru parteneri și mediul înconjurător. Ne-am alăturat inițiativei Tremend întrucât susținem obiectivul comun de a crea un viitor sustenabil. Avem încredere că acest hackathon va fi un punct de start foarte bun pentru accelerarea vitezei către produse și servicii mai verzi, prin punerea în comun a resurselor noastre.”, Raul Stadler, Chief Digital Transformation Officer, Raiffeisen Bank Romania.
“Consider concursurile tip hackathon drept puncte de plecare pentru multe idei inovatoare, așa ca sunt foarte curioasa cum echipele mixte de Analiști, Product Manageri si Designeri UI/UX vor răspunde provocării NEPI Rockcastle. Motivația de a deveni partener Pixel este susținută de direcțiile strategice NEPI Rockcastle în zonele de Digital și CSR, aducându-ne cu un pas mai aproape de experiențe omni-channel sustenabile, prin intermediul tehnologiei. Aștept cu nerăbdare începerea concursului, pentru a mentora și a fi inspirată de către participanți!”, Mădălina Burci, Omni-channel Leader, NEPI Rockcastle.
Scopul hackathonului Pixel este de a construi o relație de colaborare mai puternică între echipele de Business Analysis, User Experience și Product Management, care să le permită să creeze incubatoare în miniatură prin care să formuleze viziuni de produs și prototipuri cu potențial de rezolvare a unora dintre cele mai mari probleme ale lumii. În același timp, își propune să sprijine profesioniștii în dezvoltarea abilităților profesionale și a gândirii strategice, prin învățare experiențială.
Prin hackathonul Pixel, Tremend creează totodată un mediu propice prin care încurajează gândirea inovatoare, sprijinind companiile în îmbunătățirea strategiei lor de CSR prin crearea de soluții mai eficiente și scalabile pentru construirea unui viitor mai bun, mai inteligent și sustenabil.
Tremend plănuiește să organizeze evenimente similare competiției Pixel în următorii cinci ani, pentru a promova importanța ideii și a viziunii conceptuale în rândul experților de produs și își propune să implice și mai mulți concurenți, de la 64 în 2022 până la 100 în 2026.