Tuturor ne plac sesiunile de shopping, mai ales în perioada reducerilor, însă de multe ori plimbările dintr-un magazin în altul pot deveni obositoare. Iar timpul pe care îl pierdem în cabinele de probă este cu siguranță un alt inconvenient când vine vorba de shopping.
Câteva companii au venit deja cu soluții pentru clienți, iar acum poți proba anumite produse online, doar cu câteva click-uri.
Photo by Artem Beliaikin on Unsplash
Probează haine online
În 1995, în filmul Clueless, personajul principal – Cher obișnuia să probeze în fiecare zi diferite outfituri cu ajutorul unei cabine de probă virtuale. Atunci când filmul a fost lansat, această idee a fost o adevărată inovație pentru cei din industria fashion, care până atunci nu au luat în calcul o asemenea opțiune. În ultimii ani, o mulțime de magazine din Europa s-au concentrat și mai mult pe shopping-ul online, mai ales că prețul chiriilor este unul extrem de ridicat.
Iar din dorința de a atrage cât mai mulți clienți online, diferite brand-uri au decis să investească în „cabinele de probă virtuale”. Style.me este una dintre companiile care a optat pentru această inovație tehnologică și le-a pus la dispoziție clienților o serie de avatare, pe care aceștia le pot personaliza după bunul plac. De asemenea, clienții pot proba cu ajutorul acestor avatare, diferite produse din magazinul online, iar astfel își pot alege singuri outfiturile preferate, la fel ca personajul din filmul „Clueless”.
Clienții trebuie doar să intre pe website, și să completeze singuri detalii privind înălțimea lor, greutatea și anumite dimensiuni pentru haine. De asemenea, ei pot vedea cum ar arăta anumite ținute pe corpuri asemănătoare cu ale lor. Style.me a fost fondat în 2015, cu cinci ani înainte de pandemia de coronavirus, însă, metoda lor de a proba haine online a devenit acum o adevărată soluție pentru multe companii din industria modei.
Totuși, Style.me nu este singura companie care face acest lucru. Acum, și Zeekit din Israel a lansat o cabină de probă virtuală, unde poți proba sute de haine, folosindu-ți propriul avatar. Între timp, și Amazon a încercat să adopte o opțiune similară, doar pentru a atrage mai mulți clienți către shopping-ul online.
Încearcă produse de make-up online
Atunci când suntem în căutarea unui ruj nou sau a unei mascara perfecte, colindăm fiecare magazin de cosmetice, până când găsim produsul perfect. Însă, pe timp de pandemie, multe lanțuri de cosmetice și-au dezvoltat magazinele online, apelând la noile tehnologii de realitate augmentată. Astfel, L’Oréal a achiziționat în 2019, aplicația ModiFace, care îți permite să testezi virtual anumite produse cosmetice.
Acum nu mai e nevoie să testezi rujul în magazin, pentru că o poți face chiar din fața laptopului, cu ajutorul unei fotografii. Exemplul celor de la L’Oréal a fost urmat ulterior de Garnier, Maybelline, Chanel, Redken și Avon.
Probează rame de ochelari online
Dacă în trecut trebuia să mergi la cabinetul unui optician pentru a alege o pereche nouă de ochelari, acum poți să probezi ramele de ochelari online, doar cu câteva click-uri. Noua tehnologie try-on face ca ochelarii să se miște o dată cu tine, iar imaginile se apropie de realitate foarte mult.
Practic, acest soft de virtual try-on folosește tehnologia realității augmentate, care este folosită și de companii celebre, precum Snapchat, Instagram sau Facebook, și suprapune obiecte 3D peste imagini reale, iar astfel creează senzația că totul este palpabil. Practic, clienții pot decide chiar din confortul caselor lor ce pereche de ochelari li se potrivesc, iar apoi îi pot cumpăra, fără să mai fie nevoiți să meargă la un magazin fizic.
Așadar, acum poți face shopping și de acasă, foarte ușor, fără să mai fie nevoie să alergi dintr-un magazin în altul pentru a proba rochia sau pantofii perfecți. În plus, cu ajutorul cabinelor de probă virtuale poți schimba rapid diferite outfituri, iar astfel nu va mai fi nevoie să pierzi minute în șir, probând diferite piese vestimentare.