RTB House prezintă câteva dintre sfaturile care pot spori eficiența unei campanii online de promovare pentru care se folosesc bannere. Deși această formă de publicitate pe Internet există încă din anii ’90, rămâne unul dintre canalele de publicitate de top.
Trebuie ținut cont însă că formatele publicitare din prezent se aseamănă cu greu cu cele din urmă cu două decenii. Există mii de moduri de a configura bannere, de la dimensiuni și design la modalitatea de plată și mediul de afișare. În plus, tehnologiile pe bază de RTB (Real Time Bidding) și de retargeting sunt tot mai populare, ceea ce permite afișarea pe bannere a conținutului dinamic care ține cont de preferințele fiecărui utilizator.
Cu atât de multe opțiuni, RTB House a dorit să răspundă la o întrebare de bază: ce elemente fac bannerul perfect? RTB House a analizat sute de campanii de publicitate selectate pe care le-a derulat pentru clienții săi din peste 33 piețe, inclusiv Republica Cehă, Grecia, Polonia, România, Rusia, Turcia și Ucraina, pentru a vedea care elemente ale reclamelor au efectul cel mai mare asupra performanței campaniei.
Afișarea prețului ar putea să nu fie cea mai bună idee
Poate părea normal să fie inclus prețul produsului, când scopul bannerului este să vândă ceva anume, dar este într-adevăr eficient? RTB House a descoperit că oamenii sunt mai predispuși să dea click pe un banner care nu îi informează cu privire la costul unui produs sau serviciu. Astfel, formatele fără preț afişat au obținut rezultate cu 12% mai bune în comparație cu formatele similare, care au inclus prețul în grafică.
Aceste banere fără preţ afişat au atins o rată de click (CTR) medie de 0,64%. Analiza RTB House arată că având mai puţine elemente au și rezultate mai bune. „Simplitatea tinde să crească eficiența, astfel încât eliminarea prețurilor din bannere este un lucru de luat în calcul înainte de a începe o campanie“, a declarat Cătălin Emilian, RTB House.
„Este important să ne amintim că strategii diferite de lucru care funcționează pentru anumite campanii nu vor functiona la fel si pentru altele. Un exemplu ar fi campaniile care promovează reduceri, care ar putea să profite mai mult de pe urma afișării prețului, dacă este unul atractiv“, a completat acesta.
Un număr mare de produse afişate ajută
Cât de multe produse ar trebui să fie incluse într-un banner? În acest caz, mai multe înseamnă mai bine. RTB House a analizat mii de reclame în campaniile reale, conținând 2, 3, 4 sau 12 elemente. Concluzia a fost că utilizatorii au avut tendința de a da click mai des pe bannere cu 12 elemente. Aceste reclame cu 12 produse au atins o CTR medie de 0,55%, ceea ce reprezintă cu 20%, 17% și 15% mai bună decât anunțurile cu 3, 2, respectiv 4 produse.
„Cu cât este mai mult spațiu disponibil pe un banner, cu atât e mai mare oportunitatea de a prezenta un număr mai mare de produse. O strategie bună este de a arăta unui utilizator produsele pe care le-ar prefera și apoi pot fi incluse cele care completează interesele sale. Acest tip de selecţie este posibil datorită mecanismelor de recomandare utilizate în campaniile de retargeting, dar chiar şi fără acest mecanism de selecţie rezultatele bannerelor cu mai multe produse ar trebui să fie superioare“, a adăugat Cătălin Emilian.
Logo-ul e important, dar oferta este mult mai importantă
Eficiența unei campanii depinde și de poziția logo-ului. RTB House a constatat că anunțurile cu un logo situat în partea de jos a unei reclame a avut un randament cu 7% mai bun decât cele cu logo în partea de sus. CTR medie a fost de 0,63% pentru primele în timp ce poziționarea în zona superioară a generat una de 0,59%.
Cătălin Emilian a explicat că un logo în partea de sus a unei reclame ar putea părea drept ideal, dar rezultatele analizei companiei au arătat că utilizatorii au alt comportament care contrazice această ipoteză. În unele cazuri, logo-ul ar fi luat din spațiul destinat ofertei sau produsului care de multe ori este mai important şi atrage atenţia mai mult decât logoul companiei.
Testezi, testezi, testezi și modifici
O strategie bună este testarea întotdeauna pe diferite tipuri de bannere și optimizarea în fiecare etapă a campaniei. În urmă cu câțiva ani, bannerele pregătite la început rămâneau pe toată perioada campaniei. Acum, pot fi modificate oricând pentru un randament cât mai ridicat.
„În calitatea noastră de furnizori de tehnologii şi servicii pentru optimizarea campaniilor online nu putem uita că pentru activități de publicitate pe scară largă, chiar modificările în aparență mărunte în CTR pot duce la un ROI (return of investment) mai mare“, conchide Cătălin Emilian.
Datele folosite în această cercetare au fost colectate folosind unelte de retargeting personalizat dezvoltate de RTB House. Testele au fost derulate pe cel mai popular format de banner: 300×250.
Despre RTB House
RTB House este un furnizor de tehnologie cu operațiuni la nivel mondial, care dezvoltă propriile instrumente pentru cumpărarea de spațiu publicitar și afișarea de bannere în modelul de licitare în timp real (RTB). Cu ajutorul algoritmilor avansați pentru retargetare personalizată, compania susține în mod eficient clienți din Europa, Asia și Africa de Nord.
RTB House are operațiuni pe 33 de piețe, printre care se se găsesc și Bulgaria, Cehia, Franța, Germania, Maroc, Olanda, Polonia, România, Rusia, Spania, Suedia, Turcia și Ucraina.
Compania execută, în prezent, peste 650 de campanii publicitare și cumpără pentru clienții săi 3,5 miliarde vizualizări pe lună. Printre clienții din România se numără Answear.ro, Avon.ro, Cel.ro, Evomag.ro, F64.ro, Fashionup.ro, Olx.ro, Orange.ro, Pcgarage.ro, Shopmania.ro.